Laflarından sonra masadaki muhabbet biraz daha açılıyor. Genelde öğrencilerinin kendilerini açmasını teşvik ediyorsun ve ortamdaki havayı olabildiğince rahatlatmaya çalışıyorsun. Biraz da işe yarıyor denebilir. Öğrencilerin hakkında raporda yazmayan bilgiler ediniyorsun bu noktada. Yeni edindiğin durum analizi becerilerini kullanarak bir kaç çıkarım elde ediyorsun;
Sashiki gerçekten de normal birisi, fakat gördüğü özel muamele yüzünden farklı olmaya zorlanmış bir kişiliğe sahip. Zekasının derinliği tartışılamaz bir gerçek, özellikle kritik karar alma yetisi ve kutunun-dışında-düşünme becerileri göze alındığında. Normal durumlarda, herkes gibi olayları normal bir şekilde inceliyor, fakat sınırına zorlandığında olaylara aşırı farklı yönlerden bakmayı beceriyor. Bu noktada kişiliği ikiye ayrılıyor denilebilir, gündelik hayattaki Sashiki, bir de görev ve sorumluluk altındaki Sashiki. Her ikisi dışarıdan aynı görünse de, ilginç bir aktivasyon mekanizması ile bağlılar. Sashiki'nin zekasını bir anda parlatan, onu düşünmeye iten mekanizmayı çözebilirsen, muhtemelen onu bir sonraki seviyeye taşıyabilir ve bu iki formu arasındaki barışı sağlayabilirsin.
Kodai ise gerçekten asabi, lakin bu asabiliği sinirinden ziyade açık sözlülüğünden kaynaklanıyor. Gerçekten saf bir çocuk, kötü düşünceleri fazla olmayan, herkesi de kendisi gibi direk ve saf olarak görmek isteyen birisi. Bunu bulamayınca da haliyle parlıyor. Zihin oyunlarına asla gelemiyor. Bu beynini kullanamadığı anlamına gelmiyor haliyle, kişiliğiyle bağlantılı olarak, nefret ediyor. Lakin onu zorlarsan, sorumluluk adı altında bu tarz aktiviteleri yapabilir, ancak ne kadar sever tam kestiremiyorsun. Taijutsu'ya da olan doğal ilgisi ve yeteneği de buradan geliyor aslında, direk olması ve doğrudan probleme odaklanması özellikleri yüzünden. Ona kesinlikle hayat hakkında bir şeyler öğretmen gerek, her insan bu kadar açık yaşayamaz. Kendini biraz kapatması belki iyi olabilir. Belki de iyi olan, kendini asla kapatmamasıdır. Seçim senin elinde. Hangisinin doğru olacağını kestiremesen de önünde yontulmaya hazır bir blok olduğundan eminsin.
Vakit yavaş yavaş geç olmakta. Öğrencilerini eve yollamadan önce, son bir konuşma için zihnini odaklamaya çalışıyorsun.