Taiyou Toplantısı #1

Moderatör: Game Master

Re: Taiyou Toplantısı #1

Mesajgönderen Yamakawa Mineko tarih 08 Ağu 2016, 13:34

Fraksiyonun fonu nereye harcanmalı?
Fraksiyonun fonu öncelikli olarak fraksiyonun temel giderlerine harcanmalı daha sonra ise daha fazla para kazanmak için kullanılmalı. Bunun için aklımda bir kaç fikir var.

* İlk olarak toplu alımlar olabilir. Şuan pazarda 5'li shuriken paketi 2000 ryo. Yani adet başına 400 ryo ama bunlarda 5 tane yerine 5000 tane alsaydık birim fiyatı düşebilirdi. Elbette bir oyuncu için 5000 shuriken almak pek pratik değil ama fraksiyon yapabilir. Fraksiyon çok sayıda shuriken alır. Toplu alımın getirdiği indirimle adet başına 200'e alır ve bunu 300'e bize satar. Bu durumun 3 faydası olur. Birincisi biz üyeler %25 daha ucuza shuriken almış oluruz. İkincisi fraksiyon marketi/pazarından aldığımı her shuriken için fraksiyon 100 ryo kar eder. Üçüncüsü ise toplu alınan shurikenler yüzünden shuriken fiyatları artar. Biz shurikenleri fraksiyon aracılığıyla aldığımı için bizi etkilemez ama Taiyo'ya bağlı olmayanların cebini yakar. Kısacası eşya alabileceğimiz bir fraksion pazarı/marketi olmalı.

* İkinci olarakta fraksiyon bir banka kurabilir. Evrenin geçtiği zaman yapı itibariyle pek banka yada türevi yapı olduğunu sanmıyorum. Bu banka Güneş Ülkesi vatandaşlarına faizle kredi verir. Sıradan birine %20 faizle verirken, üyelerine %10'la verir. Bu sayede üyeler fraksiyondan maddi destek almış olur ve bu destek fraksiyona yük olmaz. Ayrıca üyeler daha düşük faizle kredi alabildiği için Taiyoya üye olmak çekici hale gelir. Ek olarak özel krediler açılabilir. Örnek vermek gerekirse çiftçiler için özel bir kredi açılır. Böylelikle hem üretim artığı için ülke genelinde saygınlığımız artar hemde çiftçileri desteklediğimiz için çiftçilerin gözünde. Daha ileride ise ülkenin kendisine borç verebiliriz. Bu durumda artık köy yönetiminin desteğini ve onayını aramaktansa kendi fikir ve görüşlerimizi onlara dayatma gücünü elde etmiş oluruz.

* Üçüncü olarak çeşitli iş kollarına girebiliriz. Bir yerden önce demir madeni satın alınır. Sonra demir işleme tesisi ve en sonda fabrika. Evrende sanırım üretilen eşyalar elle üretiliyor ve toplu üretim az. Toplu üretimin temellerini biz atabiliriz. Önce demiri madenden çıkarıp işleme tesisinde işler ve sonra fabrikada toplu olarak kunai üretiriz. Üretimin tüm aşamaları bize ait olduğu için maliyet epey düşer. Bu sayede ülkedeki kunai pazarı bize ait olur. Elbette bu bir örnek. Farklı iş kollarında farklı yapılanmalara gidilebilir.

* Pavlov Escobar'ın adını sanırım hepimiz bir şekilde biliyoruz. Kendisi adını belki çok azımızın duyduğu ve büyük ihtimalle yerini haritada hiç birimizin gösteremeyeceği Kolombiya adlı ülkede doğdu. Kendisi malum işler dolayısıyla zamanında dünyanın en zengin 10 insanı arasına girmişti ki durdurulmasa dahada giderdi. Benzer bir şeyi bizde evrene özgü bir şekilde yapabiliriz. Örneğin evrende çakra ve kondisyon hapı tarzı şeyler var. Bunların çok daha güçlü ama yan etkisi olan ve yasaklı olan türlerini yetiştirip dış ülkelere satabiliriz.

* Paranın bir kısmı ile dış ülkelerde ticaret ağları kurulabilir. Bunun için bize sadık tüccarlar kullanılır. Böylelikle diğer ülkelerden bizim kine para akışı olur.

* Son olarak bir emeklilik fonu yaratılabilir. Elbette bu biz oyuncuları etkilemez ama npcler aracılığıyla fraksiyona düzenli sıcak para akışı sağlanır. Emekli olanlar ise uzun yıllardır fraksiyona bağlı kişiler olacağından emeklilik sonrası fondan alacakları para ile çeşitli işler kurup yine ülke genelinde elimizi güçlendirebilir.


Toplu bağışlar yapılmalı mı, yoksa bağışlara herkes kendi insiyatifiyle mi katılmalı?
Bence her ikiside olmalı. Gelirimizin bir kısmı düzenli(zorunlu) olarak kesilmeli ama bu çok olmamalı. %10-%20 arası bir şey iyi gibi. Bunun dışında herkes istediği gibi bağış yapabilir.


Rütbe sistemi nasıl olmalı? Eğer çeşitli timler oluşturulacaksa, bunlar neler olmalı?
Rütbelendirme sistemi daha önce belirtiğim gibi 4 aşamalı olmalı. En başta elbetteki Fraksiyon lideri. Onun altında tim liderleri ve eğer timin yönetim meclisi. Timlerin altında ise Anbuda Takımları gibi takımlar ve onların takım kaptanları. Bu takım ve takımlar üst rütbelilerden gelen görevleri yapıyor. Doğal olarak Fraksiyon içindeki rübelendirme şu şekilde oluyor: Fraksiyon Lideri > Tim Lideri > Tim'in Yönetim Meclisi Üyeleri > Takım Kaptanları > Standart üyeler > Genin gibi yeni üyeler. Bunun dışında Takım Kaptanlarının bir birine göre rütbeleri ise standart rütbelendirme ile ölçülebilir. Jounin bir takım kaptanı Tokubetsu Jounin bir takım kaptanına kıyasla daha etkili olur.

Timlerden benim şuan için aklıma gelenler Süikast, Dış(Diğer ülkelerde faliyet gösterenler), Kolluk, Ticaret, Eğitim, Casusluk, Diplomasi ve Propaganda. Bağış timi tarzı bir şeyde kurulabilir ama böyle bir şey fraksiyonun saygınlığını azaltır gibi geliyor.


Bunlara ek olarak aklıma gelen bir kaç şeyide paylaşayım:

* Bİr milis gücü kurmalıyız. Şuanda çok ufak bir köyüz. Halkın bir kısmını eğitirsek elimizde sağlam bir askeri güç olur. Tüm GÜneş ülkesindeki shinobi sayısı sanırım bini geçmez ama iyi bir planlama ile 10 bin kişiyi eğitim silahlandırabiliriz. Elbette bunlar bir shinobi kadar etkili olmaz ama 1'e 100 daldıklarında shinobilik pek bir işe yaramıyor. Bu konuda derin tecrübelerim var. :lol: Ayrıca bu milis gücü bizim örgüte bağlı olduğundan elimizin altında Hikari'ye yada köy yönetimine karşı kullanabileceğimiz ekstra güç olur. Hikari ile topyekün bir savaşta onları kullanırız. Hem bunlar eğitimli siviller olduğu için Hikari onları öldürmeye başlarsa '' Hikari Sivilleri Katlediyor. '' tarzı bir propaganda yapabiliriz.

* Kendi akedemimiz yada eğitim alanımız olmalı. Şuanda evren genelinde bir çok kısıtlamaya tabi tutuluyoruz. C-rank ve üstü teknik ve stillerin hiç birine erişimimiz yok. Gizli jutsulara zaten ulaşamıyoruz. Mediclik, sensörlük gibi yönelimlerede uzun bir süre erişemeyeceğiz gibi ama fraksyion içinde bu tarz konularda eğitimli birileri kesin vardır. Sonuçta tüm köyde en yüksek jutsunun c-rank olması saçma olurdu. Fraksiyon bize bu konuda yardımcı olabilir. Böylelikle kütüphane geliştirilmeden yada pp harcanmadan normalde yapamadığımız öğrenemediğimiz bazı şeyleri elde etmemiz sağlanır. Tabi her zaman istediğimiz olmayabilir. Biz suiseki'de bizi b-rank için eğitecek birini beklerken fraksiyonun elinde juudaichide a-rank öğreten biri vardır ama en azından içimizden bazıları diğer fraksiyon üyelerine karşı bir avantaj elde etmiş olur.

* Fraksiyon ülkede hatta ülke dışındaki her konuma adam sokmaya çalışmalı. Her anbu üyesi, her köyün yaşlılar meclisi..v.s bizden olmalı. Elimizdeki kaynak ve gücü bu amaç için kullanmalıyız. Eğer ülke içinde yeterince yayılırsak bu daha sonra bize ekstra güç sağlar. Bu gücü arttırmak için çeşitli yollarda kullanılabilir. İki ülke arasında savaş çıkacak diyelim ama çok gizli tutuluyor. Bu durumda biz bunu bize bağlı ticaret loncaları ile paylaşırız. Onlarda pazardaki tüm silahları alır. Savaş çıkınca bu ürünler pahalılaşacağı için bize bağlı olanların maddi durumu iyileşmiş olur.

* Son olarak örgüt gerek ülke içinde gerekse diğer ülkelerde mafyatik bir yapılanmaya gitmeli. Örneğin shinobi gücü olmayan yada düşük olan ülkelerde haraç,rant..v.s gibi yasadışı işlere girip buradan para kaldırabiliriz. Buradan gelen kaynak fraksiyonun çıkarları için kullanıldığı gibi o ülkelerde belirgin bir gücümüz olur.
Resim
Künye
İsim: Yamakawa Mineko
Yaş:17
Cinsiyet:Dişi
Boy:154
Kilo:40
Köy:Nikkougakure
Fraksiyon:Taiyou
Element:Fuuton
Seviye:C-Rank
Rütbe:Chuunin
Ryo: 60.000
Prestij:Tanjou-0
Harcanabilir GP: 3

Profil
Güç:15
Çeviklik11
Kondisyon6
Potansiyel1
Varlık1
Zeka1

Motivitasyon:
Köye Bağlılık
Mineko köyüne ve onun kültürüne son derece bağlı biridir. Köyü için rahatlıkla canını verebilir Onu geliştirmek ve ilerletmek için canını dişine takar.

Şiddet
Her ne kadar şiddeti sadece kendisini kızdıranları cezalandırmak için uyguladığını söylesede içten içe şiddet uygulamaktan büyük bir zevk almaktadır. Aldığı haz orgazmla özdeşleştirilebilir. Durup dururken birine şiddet uygulamasa bile herhangi bir sebepten biri ile kavga ediyorsa aldığı haz yüzünden bunun dozunu kaçırabilir ve bundan pişmanlık duymaz.



Komplikasyon:
Kardeşi
İkiz kardeşi ile çok güçlü bir bağa sahiptir. Bu yüzden onun kılına bile zarar gelmesine izin vermediği gibi bu uğurda kendi hayatıda dahil olmak üzere her şeyini feda edebilir.



Ninjutsu
-

Taijutsu
Kyodaichi D-Rank

Genjutsu
-

Beceri Listesi
[Güç] Atletizm(1. Favori): 4
[Çeviklik] Akrobasi: 2
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 1
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 1
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık: 1
[Zeka] İzcilik: 1

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
* Her birine patlayıcı parşömen(kötü) sarılı 6 kunai(kötü).
* Bisento(kötü).
Kullanıcı avatarı
Yamakawa Mineko
 
Mesajlar: 85
Kayıt: 09 Haz 2016, 22:11

Re: Taiyou Toplantısı #1

Mesajgönderen Kita Usagi tarih 08 Ağu 2016, 13:53

Toplu bağışlar yapılmalı mı, yoksa bağışlara herkes kendi insiyatifiyle mi katılmalı?

Toplu bağış fikri mantıklı geliyor bana. Bir düşünsenize, bağış kutusu bir açılıyor, içinden tam 500.000-600.000 Ryo bağış çıkıyor. Ve bu bağış tamamen Taiyou'dan gelmiş. "Oha adamlara bak, sağlam bağış yapmışlar lan. Olum bunlar köyü harbiden çok geliştiriyolar lan. Bunlar daha başa geçmeden böyle, bide Taiyou başa geçtikten sonrasını düşünsene. Konoha ile kafa kafaya gideriz lan ahahahahaa!" Tarzı konuşmalar geçmesi kaçınılmaz olur bence. Tabi, hangi projeye bağış yapacağımızı da dikkatli seçmeliyiz. Ki ben hala, Akademi ve Kütüphane için oyumu veriyorum. Sonuçta Taiyou abimiz yeni jenerasyona önem veren birisi. Bu sebeple yeni jenerasyonun yararına olan şeylere daha çok önem vermeliyiz kurgusal olarak bence.

Rütbe sistemi nasıl olmalı? Eğer çeşitli timler oluşturulacaksa, bunlar neler olmalı?

Resim


Taiyou = Başımızda bulunan Taiyou abimiz, Yapılan, yapılacak olan her şeyden haberi olacak, bütün kararların son noktası olacak kişi.

Sol Kol - Sağ Kol = Taiyou'nun sürekli yanında gezdirdiği, kısaca Taiyou'nun yardımcısı olan iki kişi. Taiyou ile iletişim kurulamadığı zamanlarda karar mertebesi olarak görev yapacak kişiler.

Propaganda = Köyde açık olarak olmasa da, alttan alttan çekebildiği herkesi Taiyou'ya çekmek. Örnek vermek gerekirse bir bağış kutusu açıldı. İçinden 500.000 Ryo Taiyou adına bağış çıktı. Bu tim altındaki arkadaşlar, gerek para vererek, gerek kılık değiştirerek köyde belirli insan topluluğu olan yerlere gidip, muhabbetlerde sürekli Taiyou'yu övecek şekilde konuşmaları. Kahveye gidip muhabbet arasında "Ya bu Taiyou'nun son bağışlarının haberini aldınız mı? X projesi için adamlar X para yatırmış. Bu işi yapıyorlar." diyip kendisini geri çekebilir. Halk, devamını kendi arasında halledecektir.

Eğitim = Bu tim, kendisini tamamiyle yeni jenerasyona adamış kişilerden oluşur. Genin takımları alarak fraksiyon için gizli gizli adam yetiştirebilir. Ek olarak, biz de eğitimlerimiz için bu abilerimize gidebiliriz. Taijutsu ustamızdan, eğer biliyorsa ve öğretmek isterse S-Rank eğitimi alabiliriz. Ya da Ninjutsu alanı altında gizli bir jutsuyu bize öğretmesini isteyebiliriz.

Askeri Güç = Askeri güç, daha çok köy görevlerinde öne atılacak arkadaşlar olacaklardır. Bunlar dayanıklılığı aşırı yüksek olan, peş peşe 4-5 yüksek rank göreve çıkabilecek kapasite de kişilerden oluşmalı. Bunlar, görevlere gidip, kazandıkları paranın çoğunluğunu fraksiyon fonuna yatırmalı. Tabii bu arkadaşlara da, ayrıcalıklar tanımazsak olmaz.

Gizli = İsim için özür dilerim. :D :D Yazıyı yazarken Özel Operasyonlar Timi aklıma geldi ama geç kaldım. Siz orada öyle yazdığını düşünün. :D

Bu tim altındaki kişiler, fraksiyonun pis işlerini yapmakla yükümlü arkadaşlar olacaklar. Bu tim altındaki kişiler her alanda kendilerini geliştirmiş kişiler olmalı. Çünkü diğer tüm timlerin görevlerini yapabilecek kapasitede olmaları gerekmektedir. Bunun sebebi ise, belli olduğu gibi pis işlerin her türlü alanda olabileceğidir. Ve tabi ki, bu timdeki arkadaşlar kendilerinin vazgeçilebilir olduğunu bilmeleri, anlamış olmaları gerekmektedir. Olur da yakalanırlarsa Taiyou ile hiç bir bağlantıları olmayacaktır. Fraksiyon, bu arkadaşların yakalanmaları durumunda bu tim üyelerine hiç bir şekilde yardım etmeyecektir.

İstihbarat = Bu tim ise tamamiyle haber alma olarak görevlendirilir. Hikari'nin planları nelerdir. Görevler için verilebilecek en basit örnek sanırım budur. Bu arkadaşlar gizli bir şekilde haber almalılar, ve aldıkları istihbaratı en hızlı şekilde fraksiyona bildirmeliler. Köy dışı görevlere de sık sık gönderilebilecekleri için, bu tim üyelerinin hızlı ve gizli olmaları aranılan en önemli iki özelliktir.

Benim düşüncem böyle. Çok iyi oldu çok güzel iyi de oldu bence. Sizin görüşleriniz nelerdir arkadaşlar yukarıdaki şema hakkında? Eklemek ve ya değiştirmek istediğiniz şeyleri, yanlışım olduğunu düşündüğünüz yerleri çekinmeden söyleyin. Kızmicam merak etmeyin :twisted: :twisted:
Resim

Künye
İsim: Kita Usagi
Yaş: 17
Cinsiyet: Dişi
Fraksiyon: Taiyou
Element: Suiton
Seviye: C-Rank
Rütbe: Chuunin
Ryo: 72.500 Ryo
Prestij: Moumoku/6PP
Kullanılabilir GP: 35

Resim

Profil
Güç: 2
Çeviklik: 6
Kondisyon: 6
Potansiyel: 8
Varlık: 2
Zeka: 8

Motivasyon
Ailesini Bulmak:
Herkes, ailesini ölmüş olarak görse bile Kita, ailesinin ölmediğini biliyordu. En azından abisinin ve annesinin. Onları bulmak için, gereken her şeyi yapacağına yemin etmişti. Ne olursa olsun, onları bulacaktı. En azından onlara ne olduğunu bulacaktı.
Beklenti:
Ailesinin ondan beklentilerini karşılamak ve bir gün onları bulduğunda hayal kırıklığına uğratmamak için, Altın Jenerasyonun Altın Kunoichisi olmaya çabalamaktadır.


Komplikasyon
-

Özellikler

Resim

Beceri Listesi
[Güç] Atletizm: 1
[Çeviklik] Akrobasi: 1
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 1
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 1
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık: 1
[Zeka] İzcilik: 1


Ninjutsu
Suiton
Suiben
Ninja oldukça kısa olan el mühürleri serisini Ushi mühründe bitirir. Mühürleri tamamlamasının ardından kullanıcı elini bir su kütlesinin içine sokar ve ardından suyun içinde avucunu yumruk haline getirecek şekilde sıkarak çeker. Bu sayede kullanıcı suyun içinden uzunluğu, kalınlığı, sağlamlığı chakrası ile oranlı olan bir kırbaç çıkarır. Bu kırbaç her ne kadar sudan oluşmuş olsa da hemen hemen katı bir cisim özelliği gösterir. Bu sayede hedefe fiziksel zarar verebileceği gibi onları bağlama gibi işlerde de bu kırbacı kullanabilir.

Heisashiki
Ninja gerekli el mühürlerini tamamladıktan sonra suyun altında nefes alma yetisini kazanır. Tekniği kullandıkça chakra harcar, ancak suyun altında nefes alması gerekmez ve boğulmaz. Ancak bu teknik ona suyun altında manevra kabiliyeti sağlamaz. Teknik maksimum 1 saat kadar açık kabilir, ardından kullanıcı nefes almak için suyun dışına çıkmalıdır.

Mizurappa
Ninja oldukça kısa olan el mühürleri serisini Tori mühründe bitirir ve derin bir nefes alır. Aldığı nefesi hızlı bir şekilde ağzından dışarıya veren kullanıcı bu sayede oldukça hızlı ilerleyen bir su kütlesini hedefine yollar. Kullanıcı chakrası ile suyun oluşturacağı zarar gücünü arttırabilir ve nefesini vermeye devam ettiği sürece su hedefe doğru ilerler.

Niji no Jutsu
Ninja el mühürlerini tamamladıktan sonra yere büyük miktarlarda su kusmaya başlar. Bu su, toprak tarafından zor emilir ve ninja tarafından diğer suiton teknikleri için kullanılmaya uygundur. Kullanıcı istediği kadar su kusabilir, ancak ne kadar çok su çıkarmaya çalışırsa o kadar çok süre geçer. Ortalama bir shinobi, 5 saniyede, bir kaç suiton tekniği için gerekli suyu ortama boşaltmış olur. Tekniğin bir diğer formu olarak da, kullanıcı ağzından hemen hemen bir gülle boyutunda bir su kütlesi fırlatır. Bu su kütlesi çarptığı duvar benzeri dikey yüzeylerde kalır ve kullanıcının diğer teknikleri için zemin oluşturur. Rakibe fırlatılırsa herhangi bir etki yaratmaz.

Kasui no Jutsu
Ninja el mühürlerini tamamladıktan sonra bir su kütlesine odaklanır. Odaklandığı su kütlesinden aniden 20 santim boyutlarında delici, sudan oluşan dikenler belirir. Rakibin hareketlerini kısıtlar ve eğer üzerine basılırsa hasar verir. Tekniğin ardından kullanılan su kütlesi kaybolur.


Ninpou
Shunshin
Kullanıcı bir elinin işaret ve orta parmağını dışarı açar ve vücudundaki chakraya odaklanır. Ardından, kullanıcı aşırı hızla hareket etme kabiliyetini kazanır. Genelde kullanıcıya bakan kişiler onun birden yokolduğunu görür, ancak teknik sadece aşırı hızdan oluşmaktadır. Kullanıcı çevresel etmenleri kullanarak hareketini gizler ve birden yerinde varolduğu izlenimini verir. Kullanıcı teknik ile chakrası yettiği sürece istediği mesafeyi katetebilir, ancak teknik süresince başka teknikleri kullanamaz ve saldırı yapamaz, bütün odağı tekniği açık tutmak üzerine olmalıdır. Teknik havada hareket etmek için kullanılamaz. Teknik kullanılarak rakibe hızlıca yaklaşılabilir ve uzaklaşılabilir, ancak avantajlı bir pozisyona geçmek aşırı derecede zordur, zira bir çok kişi Shunshin ile yapılan hareketi görebilir ve farkedebilir.



Taijutsu


Genjutsu


Beceri Listesi


Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar

Resim
Kullanıcı avatarı
Kita Usagi
 
Mesajlar: 39
Kayıt: 02 Tem 2016, 14:21

Re: Taiyou Toplantısı #1

Mesajgönderen Higashizono Kazumune tarih 08 Ağu 2016, 18:46

Şimdi ben ilk olarak konuya başlangıçtaki ilk üç ana başlıktan girmek istiyorum, daha sonra ise diğer konulara değinmek.

Fraksiyonun amacı nedir? Fraksiyon nelere hizmet etmelidir? Bunu yaparken, sınırları neler olmalıdır?

İlk sorudan başlayacak olursak bence Fraksiyon köy içindeki sağcı ve solcu tarzı şekilde ayrılmamalı. Tüm üyelerinde belirttiği şey Fraksiyonların köyü geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunması; fakat şu an fraksiyonlar arasında sağcı ve solcu tarzı bir ayrım var. Fraksiyonlardan bir tanesi köyün iç işleri ile ilgilenirken diğeri ise köyün dış işleri ile ilgilenmeli bence. Böylelikle neden her shinobi'nin bir fraksiyona daha yatkın olması zorunluğu daha açıklanmış olur. Yani sağcı ve solcu örneğindeki gibi bir durum varsa eğer fraksiyonlar arasında, direk benim kafamda neden benim karakterim ikisinden birinde olmak zorunda diye bir algı oluşuyor. Zira rehberlerdeki fraksiyon kısmındaki açıklamada her iki kısımda yönetimi ele geçirmek istiyor ama Daimyo'nun halihazırdaki gücü ve emrindeki shinobi ordusu buna engel oluyor. Anladığım kadarıyla bu iki fraksiyona da ait olmayan bir shinobi topluluğu var, neden benim karakterim onlardan biri olmayı tercih edemiyor? Hani sizinde söylediğiniz gibi, oyuncular isterse fraksiyonu gram umursamayabilir ama sonuçta bir fraksiyonu karakter kartına göre kendine benimsemiş gözüküyor, en azından benim anladığım bu. Ama benim verdiğim örnekte ise bu algı kayboluyor. Bir karınca topluluğu gibi, görev dağılımı oluyor. Ya köyün iç işleriyle ilgilenen kısımda olursun ya da köyün dış işleriyle ilgilenen kısmında, bu gelişim aşamasındaki bir köyün gelişimini hızlandıracak bir gruplaşmadır kanımca.

Peki hal böyle ise fraksiyonlar arasındaki çıkar çatışmasının sebebi ne olacak? Elbette tek güç olma arzusu. Fraksiyonların bu görev dağılımına kıyasla hâlâ amaçları yönetimi ele geçirmek olabilir ama en azından fraksiyona bir amaç kazandırmış oluruz.

Sınırları ise ucu acık bir konu aslında... Bu iki adamın üstünde bir adam ve onun üstünde ise Daimyo Chou, her kararda yazıldığı gibi etkileri olmalı ama henüz şu zamanda Gün ışığı ülkesini büyük çapta etkileyecek faaliyetleri gösterecek kapasitede olmamalı.

Fraksiyon yapılanması nasıl olmalıdır? Üyeler rütbelere ayrılmalı mı, yoksa daha homojen bir yapı mı oluşmalı? Bu yapılanmada yükselme/sorumluluk alma nasıl olmalı?

İlk olarak diğer arkadaşlarımında söylediği gibi hali hazırda olan rütbe sistemini iyice bulamaç etmenin bir manası olduğunu düşünmüyorum. Fraksiyon içeresinde tek bir rütbenin ve bu rütbe altında herkesin toplanması gerektiğini düşünüyorum. Genel olarak fraksiyon içerisinde bir kast sistemi olabilir.

  1. Üst düzey üyeler: bu üyeler fraksiyona kendini adamış, fraksiyon için bir çok göreve çıkmış veya çıkmaya hazır kişilerden oluşan bir grup olabilir.
  2. Orta düzey üyeler: Fraksiyonla bağlantısı olan, görev gelirse gidebilecek ve Fraksiyona dolaylı yoldan katkısı olan kişilerin olduğu, ama üst düzey üyeler kadar bağlı olmayan kişiler olabilir.
  3. Düşük düzey üyeler: Fraksiyonu sadece görev dağılımı için seçmiş, başka türlü hiç umursamayan ve kendi yoluna bakan kişilerde bu grupta olabilir.

Fraksiyonun üyelerine olan katkıları ne seviyede olmalı? Bu katkı sadece bir birliktelikle mi kalmalı, yoksa fraksiyon üyeleri çeşitli imkânlardan faydalanmalı mı? Eğer faydalanacaklarsa, bu kaynakları sağlayacak gelir nereden, nasıl elde edilmeli?

Fraksiyon üst kısımda bahsettiğim kast sistemine göre üyelerini katkı göstermeli. Üst düzey bir üyeye her türlü destekte bulunurken, düşük düzeydeki üyeyi gram umursamayabilir. Katkı ise bir çok yönden olabilir. Üst düzey bir üye her türlü kaynak, bilgi, güç ve destekleme durumu olabilir. Yani mesela basit bir örnek verecek olursam; üst düzey bir shinobi köy yönetimi ile başı belaya giriyor, belli başları kuralları çiğniyorsa fraksiyon bu noktada ortaya çıkıp üst düzey üyesini kolayca bu durumdan kurtarabilmeli.

Peki fraksiyonlar bu sistemi nasıl yapabilir? Elbette destek, sponsor mantığı ile. Her bir üyesini kast sistemindeki konumuna göre donatıp desteklerken bunu Gün Işığı ülkesinin kodaman insanlarının sponsorluğu ile yapabilir. Diğer arkadaşların bahsettiği Medic-nin tarzı destekler ise fraksiyon içerisindeki üyelerin yönelimine göre yapılabilir.

Ve halk. Shinobiler'in askeri gücünden faydalanırken, halkında katılabileceği belli başlı fonlar oluşturularak halkından maddi ve manevi desteğinden faydalanmalı.





Fraksiyonun fonu nereye harcanmalı?
Büyük bir kısmı köyün gelişimine kalan kısmı ise kast sistemindeki üyelerin ihtiyaçlarını gidermeye kullanılabilir.

Toplu bağışlar yapılmalı mı, yoksa bağışlara herkes kendi insiyatifiyle mi katılmalı?
Her ikisi de olmalı bence. Fraksiyon belli aylarda üyelerinden aidat tarzı bir para isteyerek köyün gelişimini hızlandırabilir. Bu da çoğu fraksiyon üyesinin her türlü projelere yatırım yapmasına sebebiyet verir. Bununla birlikte düzenli olarak aidat veren oyuncular kast sisteminde yükselir, kast sisteminde yükselir ise prestij ve benzeri şeyleri artabilir.

Rütbe sistemi nasıl olmalı? Eğer çeşitli timler oluşturulacaksa, bunlar neler olmalı?
Kast içinde her bir grupta timler olmalı. Fraksiyona üye olan herkes yetenekleri bazında bir time atanmalı ve resmi olarak bu timin bir üyesi olmalı. Eğer isterse bu timin faaliyetlerine katılır istemezse (bunlar genelde düşük seviyeli üyeler olur muhtemelen) katılmaz. Tabii bu timlerde aktif olan kişiler, aktif olmayan üyelere nazaran kendi dallarında biraz daha hızlı gelişim göstermeli.

Fraksiyon binası nerede olmalı, ne amaca hizmet etmeli?
Fraksiyon binası açıkça ortada "Taiyou Fraksiyonu." şeklinde değilde, gizli bir üs olmalı bence. Mesele bir kütüphanenin gizli bir katı bizim Fraksiyonumuz üssü olabilir. Ya da akademi binasının altına işlenmiş bir yer altı sığınağı tarzı bir yer, yani direk apaçık ortada bir yer olmaktansa gizli bir yer olmalı, hatta mümkünse iki fraksiyonda birbirlerinin üstünün yerini bilmemeli.


Out: Başlığın amacından çıkmış olabilirim, hatta Taiyou üzerinden gitmektense genel olarak "Fraksiyon" kavramı üzerinden de gitmiş olabilirim ama başlığı okuyunca benim kafamda oluşan düşünce buydu, teşekkürler.
Resim
Künye
İsim: Higashizono Kazumune
Yaş: 18
Cinsiyet: Erkek
Element: Raiton
Seviye: C-rank
Rütbe: Chuunin
Ryo: 5.000
Prestij: Moumoku/0
Kullanılabilir GP: 5

Profil
Güç: 5
Çeviklik: 7
Kondisyon: 7
Potansiyel: 1
Varlık: 6
Zeka: 4

Motivasyon
Kılıç yolu: Kendou felsefesini kılıç yoluna işleyip, kendi kılıç yolunda ilerlemek onun motivasyon kaynağıdır.

Komplikasyon
Kılıca sadakat: Kazumune için alın bandı her zaman ikinci planda olmuştur. Kılıcına verdiği değer oldukça üst seviyelerdedir. Yani kılıcı elinden alınırsa bu durumdan aşırı etkilenebilir veya herhangi silahsız bir mekana, katanası ile birlikte alınmaz ise girmeyebilir. Bu oldukça gizli bir görev için olsa bile.

Ninjutsu
-

Taijutsu
  • Kendou|D Rank
  • Kendou|C Rank

Genjutsu
  • Taroubo Disiplini|D Rank
  • Taroubo Disiplini|C Rank

Beceri Listesi

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
Katana
Kullanıcı avatarı
Higashizono Kazumune
 
Mesajlar: 21
Kayıt: 01 Tem 2016, 15:07

Re: Taiyou Toplantısı #1

Mesajgönderen Yamakawa Mineko tarih 08 Ağu 2016, 20:13

Oyuncuların yaptığı bağışların köyü geliştirmek için kullanılması bana biraz anlamsız geliyor. Şuanda 9 üyemiz var. Diyelim bunlar kişi başı ortalama 100k bağış yaptı. Toplamda 900k oluyor. Yuvarlak rakam 1m diyelim. Fraksiyonun bu 1m'i alıp projelere yatırması saçma çünkü eğer bu para projelere yatırılacaksa o zaman neden baştan fraksiyona bağış yapıyoruz ki? Fraksiyona bağış yapacağımıza gider kendimiz projelere doğrudan bağış yaparız. Bu durumda araya aracı sokmak dışında bir şey yapmamış oluyoruz. Bir önceki mesajımda da bahsettiğim gibi Fraksiyon oyuncular/üyelerden gelen parayı yatırıma dönüştürmeli. Bununla ilgili görev konusu yada benzeri bir şey açılır diye tahmin ediyorum. Eğer fraksiyon üyeleri bu görevi başarı ile bitirebilirse fraksiyonun yaptığı yatırım başarılı sayılır ve kar yapar. Fraksiyon elindeki parayı biz oyuncuların tek başımıza yapamayacağımız işleri yapmak için kullanmalı. Zaten grup olmanın en temel mantığıda budur. Bireysel olarak yapılamayan bir şeyi toplu olarak yapabilmek.

Üyelere maddi destek olayı teoride güzel ama pratikte anlamsız kalıyor. Şuan sistemde en pahalı eşya 35k. İleride bu değişebilir tabi. D-Rank bir görev ise 60k veriyor. Oda şimdilik. Zamanla bu rakam projeler vasıtasıyla 100-120k olabilir. Cynic daha önce Naruto evrenindeki görev/rank ilişkisinin bu evrende de benzer olduğunu söylemişti. D-rank görevler Naruto evreninde kelimenin tam anlamıyla kedi köpek kovalamayı kapsıyordu. Yani fraksiyon tarafından üyelerine 30-40k gibi düşük mevlalarda yapılacak hibeler anlamsız kalıyor. 100-200k gibi yüksek rakamlar ise fraksiyonu zorluyor. Fraksiyon içinde şuan 9 oyuncu var. Her biri 200k hibe alsa 1.8m yapar. Buda neredeyse 2 ucuz projenin fiyatı. Bu yüzden üyelere yüksek miktarda yapılacak yardımda imkansızlaşıyor.

Değinmek istediğim bir diğer konu ise herkes projeler üzerinden fikir yürütüyor. Ticari Faliyetler projesi hariç tüm projeler sadece shinobi köyünü kapsıyor. Bunun dışında kalan şehirler, irili ufaklı köyler, adaları ...v.s kapsamıyor. Bu yüzden fraksiyonun görevlerini ve işlevini tanımlarken bunlarıda düşünmeliyiz.
Resim
Künye
İsim: Yamakawa Mineko
Yaş:17
Cinsiyet:Dişi
Boy:154
Kilo:40
Köy:Nikkougakure
Fraksiyon:Taiyou
Element:Fuuton
Seviye:C-Rank
Rütbe:Chuunin
Ryo: 60.000
Prestij:Tanjou-0
Harcanabilir GP: 3

Profil
Güç:15
Çeviklik11
Kondisyon6
Potansiyel1
Varlık1
Zeka1

Motivitasyon:
Köye Bağlılık
Mineko köyüne ve onun kültürüne son derece bağlı biridir. Köyü için rahatlıkla canını verebilir Onu geliştirmek ve ilerletmek için canını dişine takar.

Şiddet
Her ne kadar şiddeti sadece kendisini kızdıranları cezalandırmak için uyguladığını söylesede içten içe şiddet uygulamaktan büyük bir zevk almaktadır. Aldığı haz orgazmla özdeşleştirilebilir. Durup dururken birine şiddet uygulamasa bile herhangi bir sebepten biri ile kavga ediyorsa aldığı haz yüzünden bunun dozunu kaçırabilir ve bundan pişmanlık duymaz.



Komplikasyon:
Kardeşi
İkiz kardeşi ile çok güçlü bir bağa sahiptir. Bu yüzden onun kılına bile zarar gelmesine izin vermediği gibi bu uğurda kendi hayatıda dahil olmak üzere her şeyini feda edebilir.



Ninjutsu
-

Taijutsu
Kyodaichi D-Rank

Genjutsu
-

Beceri Listesi
[Güç] Atletizm(1. Favori): 4
[Çeviklik] Akrobasi: 2
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 1
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 1
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık: 1
[Zeka] İzcilik: 1

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
* Her birine patlayıcı parşömen(kötü) sarılı 6 kunai(kötü).
* Bisento(kötü).
Kullanıcı avatarı
Yamakawa Mineko
 
Mesajlar: 85
Kayıt: 09 Haz 2016, 22:11

Re: Taiyou Toplantısı #1

Mesajgönderen Arashi Nobu tarih 08 Ağu 2016, 22:00

Öncelikle benden önce yazan arkadaşlardan ve Cynic - san'dan özür diliyorum. Çünkü pek vakti olan birisi değilim, bütün gün çalışıp birde DGS sınavına hazırlanıyorum. Yazdıklarınızı okumayıp, sadece kendi fikirlerimi kısaca belirteceğim. Lütfen bunun için kızmayın :)

Fraksiyonun fonu nereye harcanmalı?

Fraksiyonun fonu, bünyesindeki askerlerini ve daha fazla parayı çekmek için kullanılmalı. Ekipman desteği, hastane masrafları, görevler için yolculuk ücretleri zaten kısmen hepimizin düşündüğü şeyler. Bunun yanında daha fazla parayı çekmek derken örneğin;

Köyde bir arsa satılacak ya da bir dükkan, bu genişletilebilir. Eğer fraksiyonun oranın satın alınıp, daha fazla kâr sağlamak amacıyla kullanılabileceğini düşünüyorsa, bu fondan aldığı para ile oraya yatırım yapabilir. Fonun bütün amacı fraksiyonun kendi içinde gelişmesini ve köye daha fazla kâr sağlayabilecek seviyeye ulaşmasını sağlamak olmalı.

Toplu bağışlar yapılmalı mı, yoksa bağışlara herkes kendi insiyatifiyle mi katılmalı?

Sanıyorum ki ilk düşünülen şey, evrenin oyuncuların tercihleri sonucunda gelişmesi yönündeydi. Ancak şimdiki duruma bakarsak fraksiyonları bu yapılan toplantılarla daha fazla aktif bir hale getirmiş bulunmaktayız. Bu yüzden bağışların nereye yapılacağına fraksiyonun karar vermesi daha mantıklı bir hamle olacak. Sonuç fraksiyonlar direk kendilerinin ve köyün kârını düşünüyorlar. Bu yüzden yapılacak bağışları da kontrol almaları, daha fazla yükselmelerini sağlayacaktır. Şimdiye kadar yazılanlarda, otoriter, baskıcı bir fraksiyon çıkardık. Bence Taiyou, üyelerine özgür bağış yapma olanağı sunmamalı.


Rütbe sistemi nasıl olmalı? Eğer çeşitli timler oluşturulacaksa, bunlar neler olmalı?

Rütbe sistemini daha önce söylediğim gibi en üst rütbeler haricinde, sıradan naruto sistemi kullanılması yeterli olacaktır. Ancak illa ki bir şeylere bölünecekse;

Liderler > Fraksiyonun tüm kararlarını yönetenler
Tüccarlar > İsmine bakmayın, sadece sembolik. Bütün görevleri; fraksiyona nasıl daha fazla para kazandırırız sorusunu yanıtlamak. Görevlerin bir çoğu bu merciden çıkabilir hatta.
Casuslar > Fraksiyonun güçlenmesi adına sürekli araştırmalar yapan, çevrede kulakları açık dolaşan ve hatta gerekirse Hikari fraksiyonuna bile sızmış kişiler olabilir. Bunun yanında fraksiyon içerisinde hainleri bulup cezalandırma işine de bakabilirler. Genel olarak gizliliğe önem veren bu ninjalar, hiç çekinmeden köy içerisinde cinayet işleyip, bunun üzerini örtebilen kişiler olmalı.
Paralı askerler > Daha önce düşünülen, yanınıza medic - nin almak imkanı vardı. Bu kişiler onlar işte, para karşılığında çalışırlar. Böylece hem npc desteği sağlanmış olur hemde oyuncular ileride bu gruba dahil olduklarında, oyuncular arasında iletişi artar. Not olarak: Bu tarz bütün köye yayılmış ve evrenin temelini oluşturan bir kurgusal sistemde bence oyuncuların birbirleri ile iletişimleri çok önemli. Unutmamak gerek ileri seviyelerde; oyuncular oyunculardan görev bile alabilecekler.
Para kaynakları > Fraksiyona en çok para kazandıran kişiler olabilir. Belli bir miktarı aştıktan sonra bu rütbeye sahip olan kişiler, fraksiyonun avantajlarından (ekipman, paralı asker, casuslar) yararlanabilmeye başlarlar. Özellikle casuslardan edindikleri bilgiler sayesinde bir çok kurguya dahil olabilirler diye düşünüyorum.
Askerler > Fraksiyona yeni katılan kişilerdir.


Fraksiyon binası nerede olmalı, ne amaca hizmet etmeli?

Fraksiyon binası köyün herhangi bir yerinde olabilir. İçinde lider klasmanının bulunduğu bu bina, ana merkez gibi kullanılır. Paralar burada biriktirilir, yapılacak bağışlar burada toplanıp götürülmesi gereken yere ulaştırılır ki böylece toplu bağışlar sağlanır. Basit, göz önünde olan bir yer olmasında bir sakınca görmüyorum, zira fraksiyonlar yasadışı bir örgüt değiller. Daha çok yönetimle içli dışlı birlikler.
Resim
Künye
İsim: Arashi Nobu
Yaş: 21
Cinsiyet: Erkek
Fraksiyon: Taiyou
Element: Katon
Seviye: C - Rank
Rütbe: Chunin
Ryo: 0
Prestij: Moumoku/3
Kullanılabilir GP: 44 GP

Motivasyon
Altın Jenerasyonun en iyisi olmak
Bütün dünyanın gelişmesini, adalet ve barış içinde yaşamasını sağlamak

Komplikasyon

Profil
Güç: 6
Çeviklik: 6
Kondisyon: 5
Potansiyel: 5
Varlık: 4
Zeka: 4

Beceriler
[Güç] Atletizm: 1
[Çeviklik] Akrobasi (Favori): 5
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 1
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 1
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık (Favori): 4
[Zeka] İzcilik: 1

Ninjutsu
Ryuka No Jutsu (C - Rank)
Goukakyuu No Jutsu (C - Rank
Housenka No jutsu (C - Rank)

Taijutsu
Shinsouki (C - Rank)

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
Kullanıcı avatarı
Arashi Nobu
 
Mesajlar: 47
Kayıt: 12 Haz 2016, 08:49

Re: Taiyou Toplantısı #1

Mesajgönderen Cynic tarih 08 Ağu 2016, 22:34

Arkadaşlar, gelen fikirler ve ortaya atılan konseptler gerçekten iyi. Bu bağlamda, beyinlerimizi yorup binlerce parçaya bölmek yerine, bir veya iki konu üzerinden şimdilik tartışmayı yürütelim. Bu bağlamda, konuyu fon meselesine çekmek istiyorum. Hepimizin bu konudaki hemfikir düşüncelerini özetlersem;

Fraksiyonun gelirleri, üyelerinin gelirlerinden kesilen belirli bir yüzde ile sağlanıyor. Bu gelirler ana kasada birikiyor, daha sonra çeşitli şeyler için kullanılıyor.

Buraya kadar sıkıntı yok, lâkin fonun nereye nasıl harcanacağı konusunda gerçekten dağılmış durumdayız. Shise, direk bunları bağışlara veya benzer şeylere basmayı düşünürken, Mineko yatırımı ve bu yatırımlarla fraksiyona avantaj sağlanmasını savunuyor. Usagi de sanırım bağışlara yatırılması taraftarı. Kazumune, kişilere harcanmasını savunuyor. Nobu'da Mineko'ya benzer bir şekilde yatırımı savunuyor sanırım.

Biraz ben fikirlerimi belirteyim;

Açıkçası fon üzerinden köye bağış yapılması biraz mantıksız, Mineko'nun açıkladığı sebeplerden ötürü. Bunun başka bir çözümü var aslında. Nobu'nun dediği gibi, fraksiyon herkesin bağış yapacağı projeyi seçer, kişiler onun dışında başka bir şeye bağış yapamaz. Hatta o dönem boyunca belirli bağış kotasını dolduramayanlara ceza bile verilebilir, belirli bir süreliğine fraksiyondan uzaklaştırılma gibi. Bu olay, fraksiyonun fonunu köye dağıtacağına, kendini geliştirmesi için kullanabilir kılıyor.

Örneğin, X projesi bitene kadar, Taiyou fraksiyonu üyeleri sadece o projeye bağış yapabilir, başka projelere bağış yapamazlar. Bir yoklama döneminde de belirli bir miktar parayı bağışlamaları beklenebilir mesela. Kişiler görevlerine çıkar, bunu bitirir, görev sonucundan sallıyorum yüzde 20 kesilir, bu para fona gider. Ardından oyuncu kalan parasıyla bağış yapmayı seçebilir, ya da saklayabilir. Bağışlarla fon bağımsız iki yapı olur yani.

Peki bunlar nereye harcanmalı sorusuna gelelim. Ortada sanırım 3 farklı fikir bulunuyor;

Yatırım
Yatırım meselesi, bir çok şey için geçerli aslında. Bu bir mekan satın almak, arsaya bir şey inşa etmekle sınırlı değil; birilerine rüşvet verip mesela çeşitli yerlere getirmek bile olabilir. Bu da bir yatırımdır sonuçta. Sistemsel olarak ise gayet basit bir çözümü var. Belirli fon hedefleri belirlenir, o paraya ulaşılınca belirli avantajlar kazanılır. Bu avantajlar herşey olabilir, fraksiyon oyuncularının ucuza eşya almasından tutun da fraksiyonla belirlenecek başka sistemlerin daha iyi işlemesine, ekstra prestij puanı kazanmasına, GP kazanmasına, gizli teknik öğrenimine veya özel görevlerin verilmesine kadar. Hani, aklıma gelen ilginç bir örnek;

  • Akademi Müdürüne "Yardım" - 250.000 Ryo - Akademi müdürüne yapılacak "yardım" ile müdür Taiyou üyesi olarak yetiştirilen geninlere özel ders verecek. Eğer bu fon hedefine ulaşılırsa, Taiyou'ya üye olarak başlayan yeni oyuncular +25GP ile başlayacak.

Gibi gibi.

Oyunculara Hibe
Şimdi bunu dümdüz para hibesi olarak düşünürsek açıkçası hiç bir anlamı kalmıyor. Fakat bu hibe, sadece para olmayabilir. Fon biriktikçe, otomatik olarak üyelerin kişisel hayatlarında gelişmeler olabilir. Mesela, fonda para birikmez, hani aktif olarak para bir yerde toplanmaz, para geldiği gibi bir yerlere gidermiş gibi düşünülür. Üyelerden kesilen yüzde arttırılıp azaltılarak üyelere bonuslar verilebilir, bunlar dönemsel olur. Mesela;

  • Yüzde 25 kesinti - Tüm üyelerin hayat standartları artar. Bu, onların tüm becerilerinin efektif olarak +1 fazlaymış gibi hesaplanır.

  • Yüzde 50 kesinti - Yüzde 25 üzerine, üyelerin tüm statları efektif olarak +1 fazlaymış gibi hesaplanır.

  • Yüzde 85 kesinti - Yüzde 50 ve üzde 25 üzerine, üyelerin tümünün hamlelerinin efektiflikleri artar.

Bunlardan mesela 2. ile başlanır, sonraki dönem 1.'ye düşürülür, ardından 3.'ye çıkarılır, gibi gibi gibi. Bu arada, bu size çok çılgın geliyor olabilir, zira hiç balans düşünmeden, öylesine yazmış bulundum biraz. O bağlamda, bir tutam tuzmuş gibi algılayın bunları, ciddiye almayın yani :lol:

Bağışlar
Arkadaşlar eyvallah, direk kesintileri bağışlara basmak mantıksız ama, sonuçta bu fraksiyonda NPC'ler de bulunuyor. Bu bağlamda, her yapılan kesintinin aslında daha fazlası bağışlara gidebilir. Sonuçta siz 9 kişisiniz lâkin fraksiyonda 30-40 kişi de olabilir. Bunu şu şekilde simüle edebiliriz;

  • Kişilerden kesinti ile alınan bağış miktarı 2 veya 3 ile çarpılır, fraksiyondaki NPC sayısına göre. Mesela, Yüzde 50 kesinti söz konusu ve 150.000 net gelir elde eden bir oyuncumuz var. Bu oyuncudan 75.000 kesilecek, lâkin bu sayı bağışa 150.000 hatta 225.000 olarak yansıyacak, zira NPC'lerden de gelen bağışlar bunu şişirecek. Bir yan etki de, fraksiyondaki herkes PP kazanacak, sadece bağış yapanlar değil; zira bağışlar fraksiyon adına anonim olarak gidecek.

Arkadaşlar bu konuyu tartışın, bu üçü veya bir kombinasyonu olabilir, hatta hiç biri bile olmayabilir. Buna son karar verecek kişiler sizlersiniz. Ben herşeye varım, fakat şimdilik sadece bu konuyu konuşalım. Teşekkürler.
Kullanıcı avatarı
Cynic
Beholder
Beholder
 
Mesajlar: 759
Kayıt: 19 Tem 2014, 21:54

Re: Taiyou Toplantısı #1

Mesajgönderen Yamakawa Mineko tarih 08 Ağu 2016, 23:16

Cynic'in dediği gibi bağış kotası olayı güzel duruyor ama işi bir düzene bağlamak açısından düzenli kesintilerin yapılmasının daha iyi olacağını düşünmekteyim. Ayrıca fraksiyonun belirli projelere odaklanmasıda mantıklı geliyor. Böylelikle gelişmeler daha hızlı yapılabilir.

Yatırım
Yatırımların köye ve bize daha fazla katkı sağlayacak gibi duruyor. Bu yatırımlar sayesinde para parayı çekecek. Ayrıca kapsamlarıda diğer seçeneklere kıyasla daha geniş gibi duruyor. İçlerinden işimize gelen birini seçip ona odaklanabiliriz. Yatırımların bir diğer güzelliği ise Cynic'in verdiği örnekteki gibi kalıcı avantajlar sağlayabilmesi.

Oyunculara Hibe
Bu özellikte Cynic'in sunduğu şekliyle çekici geliyor ama en büyük dezavantajı sağladığı avantajların geçici olması ve bireysel güçlenme dışında ne köye nede fraksiyona bir katkısı olmuyor. En azından getirileri götürülerini karşılamıyor. Bu sistemle bir süre için krallar gibi oluruz ama bir süre sonra fraksiyon yerinde sabit saydığı için kötü sonuçları olur. Bana göre kısa süre ve bireysel açıdan iyi gibi ama fraksiyonun çıkarlarını yeterince karşılamıyor.

Bağış
Eğer yatırdığmız paralar katlanarak eklenecekse bu seçenekte güzel. Çok hızlı bir şekilde projeleri yapmış oluruz. Bunun biz oyuncular açısından katkısı daha fazla pp olur. Fraksiyon içinse saygınlık ve nüfuz artışı.


Benim bunların hepsi için bir önerim var. Her yoklama sonrası/öncesi veya gm'nin belirleyeceği bir zamanda iki seçim yapılır. Bunlardan biri paralarımızın kaçta kaçının kesilip fraksiyona bağışlanacağı, ikincisi ise bu paranın ne kadarının neye harcanacağı.

Örnek bir senaryo düşünelim. Bir önceki yoklama sürecinde oyuncular %50'lik kesinti konusunda karar kıldı. Bu süre boyunca 50 üye(npcler dahil) toplam 5.000.000 ryo kazandı. Bunun 2.500.000 bağış olarak kesildi. Yine oyuncuların bir önceki yoklamada aldığı karar doğrultusunda bu para'nın %'25'i yatırımlarda önceden fraksiyonun belirlediği xx,yy,zz yatırımlarına harcandı. Paranın %50'si köy için bağış yapıldı. Son %25'lik kısım ise Oyunculara Hibe edildi.

Bu tarz bir senaryo ile ihtiyaca yönelik sürekli değişime gidebiliriz.
Resim
Künye
İsim: Yamakawa Mineko
Yaş:17
Cinsiyet:Dişi
Boy:154
Kilo:40
Köy:Nikkougakure
Fraksiyon:Taiyou
Element:Fuuton
Seviye:C-Rank
Rütbe:Chuunin
Ryo: 60.000
Prestij:Tanjou-0
Harcanabilir GP: 3

Profil
Güç:15
Çeviklik11
Kondisyon6
Potansiyel1
Varlık1
Zeka1

Motivitasyon:
Köye Bağlılık
Mineko köyüne ve onun kültürüne son derece bağlı biridir. Köyü için rahatlıkla canını verebilir Onu geliştirmek ve ilerletmek için canını dişine takar.

Şiddet
Her ne kadar şiddeti sadece kendisini kızdıranları cezalandırmak için uyguladığını söylesede içten içe şiddet uygulamaktan büyük bir zevk almaktadır. Aldığı haz orgazmla özdeşleştirilebilir. Durup dururken birine şiddet uygulamasa bile herhangi bir sebepten biri ile kavga ediyorsa aldığı haz yüzünden bunun dozunu kaçırabilir ve bundan pişmanlık duymaz.



Komplikasyon:
Kardeşi
İkiz kardeşi ile çok güçlü bir bağa sahiptir. Bu yüzden onun kılına bile zarar gelmesine izin vermediği gibi bu uğurda kendi hayatıda dahil olmak üzere her şeyini feda edebilir.



Ninjutsu
-

Taijutsu
Kyodaichi D-Rank

Genjutsu
-

Beceri Listesi
[Güç] Atletizm(1. Favori): 4
[Çeviklik] Akrobasi: 2
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 1
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 1
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık: 1
[Zeka] İzcilik: 1

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
* Her birine patlayıcı parşömen(kötü) sarılı 6 kunai(kötü).
* Bisento(kötü).
Kullanıcı avatarı
Yamakawa Mineko
 
Mesajlar: 85
Kayıt: 09 Haz 2016, 22:11

Re: Taiyou Toplantısı #1

Mesajgönderen Asai Shise tarih 09 Ağu 2016, 10:20

Yatırım

Benim söylemek istediğim şey tam olarak fraksiyon ve köye kalıcı olarak yatırım yapmaktı. Bu fonun amacı. Bu paraya ulaşmak için arkadaşların dediği şeyleri araç olarak görebiliriz. Yani elimizdekini değerlendirip (araç) sonrasında bunu kalıcı yatırıma dönüştürebiliriz.

Diğer bir konuda bu fonları dağıtmamak. Yani 100.000 ryo varsa hepsini tek proje için harcamak ve en kısa sürede bir proje ya da yatırımı bitirmek. 10.000 oraya 10.000 buraya olursa bir anlamı kalmaz. Mesela hedef koyulur akademi binası bitirilmeden başka bir şeye para harcanmayacak gibi.

Oyunculara Hibe

-

Bağış

Bu da oldukça güzel ve mantıklı bir yöntem. Ne kadar fazla verirsen o kadar kar ediyorsun. Bizden yapılan kesintinin kat kat karşılığını almamız bizi daha çok sevindirir.

Bence bağış ve yatırım arasında güzel denge kurularak kısa sürede büyük gelişmeler elde edebiliriz. Herşeyi adım adım yapar ve kaynaklarımızı efektif kullanırız.
Resim

Künye
İsim: Asai Shise
Yaş: 17
Cinsiyet: Kız
Element: Raiton
Seviye: C Rank
Rütbe: Chunin
Ryo: 40.000
Prestij:Tanjou/1

Profil
Güç: 3
Çeviklik: 3
Kondisyon: 6
Potansiyel:8
Varlık: 6
Zeka: 4

Motivasyon
Feminist: Erkeklerden olabildiğince nefret etmektedir. Erkeklere olabildiğince eziyet çektirmek ister ve bunun için de olabildiğince güçlenmesi gerektiğini bilir. Shinobilik yaparak ablasına yapılanlara kendi çapında bir çözüm bulmuştur. Shinobi olmayan insanların zayıf ve korunmaya muhtaç olduğunu düşünür.

Güç Gösterişi: Köydeki bütün erkeklere ve diğer ülkedeki shinobilere ne kadar muhteşem birisi olduğunu göstermek ister. Bu kendisinden çok bir kadının, bir Nikkougakurelinin ne kadar güçlü olduğunu gösterme ve kanıtlama çabasıdır. Kadınların ve Nikkougakure'nin güçlü olması gerektiğine inanır ve bunun için elinden geleni yapar. Ablasına neler olduğunu öğrenmesi için olabildiğince güçlü olmak gerektiğinin de farkındadır. Çünkü onun rakibi Konoha gibi büyük bir shinobi köyüdür.

Komplikasyon -

ÖZELLİKLER:

Madde Bağımlılığı - Karakter morfine bağımlıdır. Gün aşırı, dozu az da olsa bunu ağızdan almalıdır.
Aşağıdaki durumlar geçerlidir;

Karakterin her aktif operasyonu veya köy görevi sonunda, kazancından 25.000 Ryo düşülür. Pasif operasyonlarda ise kazancın yarısı kesilir. Bu parayı karakter, bağımlı olduğu maddeyi elde etmek için kullanır. Karakter, her daim yanında 3 kullanımlık "Morfin" adlı eşyayı taşımak zorundadır, karakter bu maddeyi görevde kullanmamış olsa bile bu para ondan kesilir. Karakterin görev, operasyon veya konu başlangıcında yoksunluk çekmediği, konudan hemen önce bağımlılık ihtiyacını giderdiği varsayılır. Eşyanın açıklaması şu şekildedir;

Morfin - Bir kağıdın içine sarılı, misket boyutunda mavi bir madde. Ağızdan alınır ve yutulur. Alındıktan bir kaç dakika sonra etki etmeye başlar. Kullanıcının ağrı eşiği yükselir ve yoğun acılara dayanabilir hale gelir. Yorgunluk hissini azaltır, fiziksel aktiviteyi arttırır. Zihinsel aktiviteyi bozar ve kişinin gerçeklik algısını kırabilir, anlamsız bir mutluluk yaratabilir. Genjutsu kullanımını negatif etkiler, fakat kişinin etkisi altında bulunduğu Genjutsu'ları da kırabilir. Etkiler 15-20 dakika arasında sürer. Etkilerin ardından kişide kusma, baş ağrısı ve bulanık görme gibi semptomlar baş gösterir. Tekrar alınması bu semptomları durdurur ve etkileri tekrar aktif eder, fakat ardı ardına kullanımda yan etkilerin şiddeti artar. Aynı anda birden fazla misket kullanmak aşırı tehlikelidir ve solunum yetmezliğinden ölüme sebebiyet verebilir.

Ninjutsu

Raiton- Kangehika (C Rank) = 15 Gp
Karasu Bunshin no Jutsu (C-Rank) = 15 GP
Shunshin (D-Rank) = 10 GP
Kizetsu no Jutsu ( C Rank) = 15 GP
Sanzengarasu ( C Rank) = 15 GP
Raikyuu ( C Rank) = 15 GP

Taijutsu

Suiseiki Stili (D Rank) 20 GP

Genjutsu
Kasumi Juusha(C Rank)= 15 GP
Kuroshiki (D Rank) = 10 GP

Beceri Listesi
[Güç] Atletizm: 1
[Çeviklik] Akrobasi: 1
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 1
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 1
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık: 1
[Zeka] İzcilik(1. Favori): 3

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
Kullanıcı avatarı
Asai Shise
 
Mesajlar: 72
Kayıt: 13 Haz 2016, 16:40

Re: Taiyou Toplantısı #1

Mesajgönderen Kita Usagi tarih 09 Ağu 2016, 14:48

Oyunculara hibe hariç diğer iki olaya varım ben.

Oyunculara hibe kısa vadede bize çok getirisi olsa da uzun vadede bizden götürüsü olacağını düşünüyorum. Ekstra güç sağladığı için bize, kolaya alışırız büyük ihtimalle. 10 vuruşta yıkacağımız adamı 5 vuruşta yıkarsak, sonrasında hibede sıkıntı olur da daha güçlü birisiyle karşılaşırsak Taiyou üyeleri olarak hepimizin perti çıkar kanaatindeyim. Bu yüzden hibe harici diğer ikisi çok güzel. Hatta arkadaşların da dediği gibi ikisinin kombini bir olay çok çok daha güzel olabilir. Fon konusunda söyleyeceklerim bu kadar. :D
Resim

Künye
İsim: Kita Usagi
Yaş: 17
Cinsiyet: Dişi
Fraksiyon: Taiyou
Element: Suiton
Seviye: C-Rank
Rütbe: Chuunin
Ryo: 72.500 Ryo
Prestij: Moumoku/6PP
Kullanılabilir GP: 35

Resim

Profil
Güç: 2
Çeviklik: 6
Kondisyon: 6
Potansiyel: 8
Varlık: 2
Zeka: 8

Motivasyon
Ailesini Bulmak:
Herkes, ailesini ölmüş olarak görse bile Kita, ailesinin ölmediğini biliyordu. En azından abisinin ve annesinin. Onları bulmak için, gereken her şeyi yapacağına yemin etmişti. Ne olursa olsun, onları bulacaktı. En azından onlara ne olduğunu bulacaktı.
Beklenti:
Ailesinin ondan beklentilerini karşılamak ve bir gün onları bulduğunda hayal kırıklığına uğratmamak için, Altın Jenerasyonun Altın Kunoichisi olmaya çabalamaktadır.


Komplikasyon
-

Özellikler

Resim

Beceri Listesi
[Güç] Atletizm: 1
[Çeviklik] Akrobasi: 1
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 1
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 1
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık: 1
[Zeka] İzcilik: 1


Ninjutsu
Suiton
Suiben
Ninja oldukça kısa olan el mühürleri serisini Ushi mühründe bitirir. Mühürleri tamamlamasının ardından kullanıcı elini bir su kütlesinin içine sokar ve ardından suyun içinde avucunu yumruk haline getirecek şekilde sıkarak çeker. Bu sayede kullanıcı suyun içinden uzunluğu, kalınlığı, sağlamlığı chakrası ile oranlı olan bir kırbaç çıkarır. Bu kırbaç her ne kadar sudan oluşmuş olsa da hemen hemen katı bir cisim özelliği gösterir. Bu sayede hedefe fiziksel zarar verebileceği gibi onları bağlama gibi işlerde de bu kırbacı kullanabilir.

Heisashiki
Ninja gerekli el mühürlerini tamamladıktan sonra suyun altında nefes alma yetisini kazanır. Tekniği kullandıkça chakra harcar, ancak suyun altında nefes alması gerekmez ve boğulmaz. Ancak bu teknik ona suyun altında manevra kabiliyeti sağlamaz. Teknik maksimum 1 saat kadar açık kabilir, ardından kullanıcı nefes almak için suyun dışına çıkmalıdır.

Mizurappa
Ninja oldukça kısa olan el mühürleri serisini Tori mühründe bitirir ve derin bir nefes alır. Aldığı nefesi hızlı bir şekilde ağzından dışarıya veren kullanıcı bu sayede oldukça hızlı ilerleyen bir su kütlesini hedefine yollar. Kullanıcı chakrası ile suyun oluşturacağı zarar gücünü arttırabilir ve nefesini vermeye devam ettiği sürece su hedefe doğru ilerler.

Niji no Jutsu
Ninja el mühürlerini tamamladıktan sonra yere büyük miktarlarda su kusmaya başlar. Bu su, toprak tarafından zor emilir ve ninja tarafından diğer suiton teknikleri için kullanılmaya uygundur. Kullanıcı istediği kadar su kusabilir, ancak ne kadar çok su çıkarmaya çalışırsa o kadar çok süre geçer. Ortalama bir shinobi, 5 saniyede, bir kaç suiton tekniği için gerekli suyu ortama boşaltmış olur. Tekniğin bir diğer formu olarak da, kullanıcı ağzından hemen hemen bir gülle boyutunda bir su kütlesi fırlatır. Bu su kütlesi çarptığı duvar benzeri dikey yüzeylerde kalır ve kullanıcının diğer teknikleri için zemin oluşturur. Rakibe fırlatılırsa herhangi bir etki yaratmaz.

Kasui no Jutsu
Ninja el mühürlerini tamamladıktan sonra bir su kütlesine odaklanır. Odaklandığı su kütlesinden aniden 20 santim boyutlarında delici, sudan oluşan dikenler belirir. Rakibin hareketlerini kısıtlar ve eğer üzerine basılırsa hasar verir. Tekniğin ardından kullanılan su kütlesi kaybolur.


Ninpou
Shunshin
Kullanıcı bir elinin işaret ve orta parmağını dışarı açar ve vücudundaki chakraya odaklanır. Ardından, kullanıcı aşırı hızla hareket etme kabiliyetini kazanır. Genelde kullanıcıya bakan kişiler onun birden yokolduğunu görür, ancak teknik sadece aşırı hızdan oluşmaktadır. Kullanıcı çevresel etmenleri kullanarak hareketini gizler ve birden yerinde varolduğu izlenimini verir. Kullanıcı teknik ile chakrası yettiği sürece istediği mesafeyi katetebilir, ancak teknik süresince başka teknikleri kullanamaz ve saldırı yapamaz, bütün odağı tekniği açık tutmak üzerine olmalıdır. Teknik havada hareket etmek için kullanılamaz. Teknik kullanılarak rakibe hızlıca yaklaşılabilir ve uzaklaşılabilir, ancak avantajlı bir pozisyona geçmek aşırı derecede zordur, zira bir çok kişi Shunshin ile yapılan hareketi görebilir ve farkedebilir.



Taijutsu


Genjutsu


Beceri Listesi


Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar

Resim
Kullanıcı avatarı
Kita Usagi
 
Mesajlar: 39
Kayıt: 02 Tem 2016, 14:21

Re: Taiyou Toplantısı #1

Mesajgönderen Kamiwaza Kageri tarih 09 Ağu 2016, 18:46

Merhaba arkadaşlar. Görünüşe göre, tam olarak karar verilemeyen üç ana konu kalmış. Geri kalan konular (fraksiyonun sınırları, genç dimağlara bakış açısı vs.) üç aşağı beş yukarı kararlaştırılmış. Müsaadenizle, ilk defa yazıyor olmamdan ve bu konuda da bir iki fikrim olduğundan ötürü, geçmişten güncelimizdeki sorunlara doğru bir iki şey karalamak istiyorum. Yazımın ilk kısmını geçmişteki konulara değineceğim ve ikinci kısmında ise, bunu güncelimizdeki üç ana probleme bağlayacağım (Fon - Yatırım - Hibe) Cynic-san sadece güncel konulara odaklanmamızı istediği için, yazımın sadece ikinci kısmını okursanız, herkes için daha az kafa karıştırıcı olabilir.

1. Bölüm
1. Ana Fikir
Taiyou fraksiyonunun, daha karanlık, şah için gerekirse piyonları feda edebilecek; Nikkougakure'yi geliştirmek için underground çalışan yapısını oldukça beğendim. Sonuçta Nikkougakure yeni kurulmuş bir köy. Hem ekonomik, hem de askeri anlamda bir hayli güçsüz. Bu yüzden Nikkougakure için elini taşın altına koyacak ve gerekirse Nikkougakure'nin siyasi ve diplomatik kısıtlamalardan dolayı yapmadığı (yapamadığı) karanlık işleri icra edip; köyünü zan altında bırakmaktan kurtulacak bir fraksiyon fikri hoş.
Önerim: Böyle bir fraksiyon yapısını, ana fikrini, hemen hemen herkes kabul etmiş durumda. Fakat, böylesine gölgelerde çalışan bir fraksiyon, hem köyün diplomatik ve siyasi anlamda zarar görmemesi; hemde rakip fraksiyonlarına, Nikkougakure'nin potansiyel düşmanlarına karşı bir savunma mekanizması geliştirmesi gerekiyor. Hem ellerimizi kirletip, gerekirse kendimizden olanı ölüme yollayıp, köyün gelişimi için suikastlar düzenleyip(varsayıyorum) hem de günlük işlerimize devam edebileceğimizi düşünmüyorum. Tam anlamıyla underground bir fraksiyon olabilmek için, anonimliğin en iyi savunma mekanizması olacağından eminim. Nasıl olacak o diye soruyorsanız, şöyle ki, son olarak rp içerisinde konumdan anladığım kadarıyla; zaten halihazırda bile, Nikkougakure'deki shinobilerin hangi fraksiyonun üyesi olduğunu öğrenmek nispeten zor bir iş. Ben bunu bir kademe daha yukarı çıkarmak istiyorum. Hiçbir düşük rütbeli Taiyou üyesi, asla kendi fraksiyonunu ifşa etmeyecek ve kendisinden sorumlu olan (üst rütbeli) Taiyou üyesi haricinde birisini bilmeyecek. Fraksiyona ilk katıldığında, fraksiyonunun amaçlarını, hikayesini veya üyeleri hakkında sadece kendisine söylenen bir avuç bilgiyi bilecek. Bu şekilde, karanlık işlere bulaştıktan sonra, gerekirse köyü için kendi hüküm giyecek ve köyün itibari zedelenmeyecek. Aynı şekilde, diğer fraksiyonların ve düşmanların, kendisini bulmasını zorlaştıracak. Sonuçta karanlıkta çalışan bir örgüt için, anonimlik en temel ilkedir.

2. Gençler
Kendi anonimlik fikri üzerinden gidiyorum. Genç yetiştirmesine önem verilmesine katılıyorum. Fakat bu işi, daha çok, el altından yürütme kanısındayım. Yani gençlere direk "Taiyou" fikrini aşılayarak değil, potansiyel gördüğümüz gençlere yardımcı olarak; yavaştan onları örgüt için yetiştirerek bu işi yapmalıyız. Hazır olduklarında ise, Taiyou'dan söz edilebilir. Bu fikir uzaktan "derin devlet" gibi duruyor olabilir, ki aslında öyle de. Ancak... Olay burada, Nikkougakure'yi ele geçirmek değil. Nikkougakure'yi güçlendirebilmek için, kendini feda edecek bireyler yetiştirmek olay.

3. Fraksiyon içi Rütbeler
Bu konudaki fikirlerimi az çok bahsetmiştim zaten. Yani üst rütbeli Taiyou üyelerinin, daha çok şey bilmesi ve kendinden altındakiler hakkında fikir sahibi olması... Açıkçası evrendeki 'Jounin>Chuunin>Genin' sisteminin burada işe yarayacağını düşünmüyorum. Köy içerisinde yüksek rütbeli yada çok yetenekli bir savaşçı olmanın, fraksiyon içinde bir anlam ifade etmesi çok da tutarlı bir fikir değil. Sonuçta fraksiyon, kendi ilkeleri doğrultusunda işler gerçekleştiren bir yapı. Pekala bir shinobi, köyü için yiğit bir savaşçı olurken; fraksiyonunun kendisinden beklentilerini yerine getirmeyip, yerinde saymaya devam edebilir. Bu noktada, piramit şeklinde bir yapı düşünüyorum. En alt katmandakiler, sadece kendilerinin Taiyou üyesi olduklarını biliyorlar ve kendlerinden bir üst kademedeki olanların, kendilerine verdikleri görevleri yerine getirmeye çalışıyorlar. Üst rütbeli olan npc'lerin, illa ki shinobi olmasına dahi gerek yok. Örnek vermek gerekirse, 3 chuunin'den sorumlu olan adam; basit bir ramen dükkanının aşçısı olabilir. Sahada görev yapan shinobilerin davranışlarını izlerler ve doğrudan liderlerine bildirebilirler. Bu şekilde, grup Taiyou görevlerini başaramayıp yakalanırlarsa (örneğin yıldırım ülkesinde alınması gereken bir istihbarat görevinde yakalandılar) bu suç, ne Nikkougakure'yi; ne de Taiyou'yu doğrudan suçlu gösterir.

4. Bina
Açıkçası, karanlık ve gizli bir örgüt isek, üzerinde "Taiyou Fraksiyon Evi" yazılı bir bina fikri absürt ve gereksiz. Burada, insanlara rüşvet veren, propaganda yapan; karşı casusluk yapan ve gerekirse, kendisinden olanı bile tek bir emir ile öldürebilecek insanlardan bahsediyoruz. Bir bina kurup, tüm dikkatleri üzerimize çekmeye gerek yok. Fakat fraksiyonun bir merkezi olmasını istersek de, köy içerisine gizli bir alan olabilir. Bunu illa bir bina olarak düşünmemize gerek yok. Bir kanalizasyon kanalına bile kurulmuş olabilir. Fakat buraya gidip gelinirken izlenme tehlikesinden dolayı, bu fikre de soğuk bakıyorum. Sizin bu konuda ne düşündüğünüzü ayrıca duymak isterim.

5. Tüm bunları yaptık da, köy için ne yapacağız?
Fraksiyonun genel sınırlarını çizdikten sonra, esas kuruluş amacımıza geçeyim, köy için ne yapacağız? Gençleri Taiyou için yetiştirmek, fraksiyonun hareket alanını genişletmek için rüşvet vermek ve el altından Taiyou ve Nikkougakure propagandası yapmak gibi; daha çok fraksiyonun hareket alanını genişleten fikirleri bir kenara bırakıyorum. Bunlar daha sonrasının için gibi duruyor. Tamamen Nikkougakure'nin gelişmesini hedefleyen fikirlere geçiş yapıyorum:

1) Karşı-casusluk. Eğer operasyon görevlerini, hatta bazı fraksiyon görevlerine de dikkatli baktıysanız, diğer ülkeler ve köyler ile hassas bir ilişkimizin olduğunu görmüşsünüzdür. Mesela benim şuanki operasyon görevimde, köy içine sızmış casuslar ile alakalı... Yani demem odur ki, evrenimizde bilgi güçtür ve hali hazırda, köyümüz hakkında bilgi almaya çalışan yabancı casuslar mevcut. Hem bunlara engel olmak, hem de diğer köyler hakkında bilgi sahibi olmak için karşı casusluk yapabiliriz. Bunu illa Anbu'nun yapacağı bir şey olarak görmemek gerekiyor. Örnek vermek gerekirse, fraksiyonumuzun fonunun bir kısmını, Yıldırım ülkesi içinde casus satın almak için kullandık ve bu casuslar bize, Yıldırım Ülkesinin yeni bir altın madeni keşfettiğini söyledi. Biz buraya onlardan önce gidip, altın madenine el koymak veya altınların büyük bir kısmını çalmak ile ilgili bir göreve çıkabilir ve doğrudan Nikkougakure'nin hazinesine büyük büyük bonuslar sağlayacak bir görevi yerine getirebiliriz. Yani burada olay illa ki bilgi olması gerekmiyor. Pekala bu olay maddi olabilir. Büyük kervanların rotası öğrenilip yağlamanabilir vs. vs. vs.

2) Uluslararası yayılmak. Bunu shinobi bazında düşünmememiz gerekiyor. Köy için hizmet edecek esnaflar, rotalarını köye göre ayarlayacak kervancılar... Nikkougakure'yi bir merkez yapmaya odaklanabiliriz ve bunun için fonumuzu kullanabiliriz. Bunu kolaylıkla sisteme de oturtabiliriz. Önemli kervancıbaşlarını, rotasını Nikkougakure'ye ayarlayacak şekilde rüşvet verebilir veya rotalarını buraya çevirmelerine neden olacak bir görev yapabiliriz (Eşkiya gibi giyinip, esas rotalarını bozmak) Bu görevin (yada fonu kullanmanın) sonucunda, kervanlar artık Nikkougakure'den geçmeye başlar. Bonus olarak da, tüm ürünlere %25 %50 gibi bir oranda indirim sağlanabilir, köyün-ülkenin reputasyonu artar... Çok ucu açık bir olay. Ünlü shinobi eğitmenini Nikkougakure'ye gelmesine ikna etmekten, ünlü sanatçıların Nikkougakure için çalışmaya başlamasına kadar uzanır. Ucu epey açık bir konu, anlayacağınız.

Bu tarzda, Nikkougakure'nin doğrudan yapmasının siyasi olarak zor olacağı, pis işlere elimizi bulaştırabiliriz. Eğer bu konuda konuşursak, epey bir şey bulabiliriz. Ben genel olarak, aklımdaki Taiyou'nun sınırlarını çizmek istedim. Şimdi gelelim güncel konulara.


2. Bölüm
1. Fraksiyon Gelirleri ve Nasıl Harcanacağı.
Fraksiyonun gelirinin, üyelerin gelirlerinden kesilmesi gayet uygundur. Mesajımın ilk parçasında da, sizlerin de daha önce, bahsettiği gibi; karanlık bir fraksiyonuz. Yani gelirimizin bir kısmı (belki de yarısı) üyelerin cebinden çıkıyorken, bir diğer yarısı da; yerine getirdiğimiz görevlerden alınıyor olabilir. Dünyamızın politik durumu üzerinden örnek verirsek herkesin zihninde canlandırması daha kolay olur sanırım. Mesela, zamanında Amerika'da alkol yasaklanmıştı. Fakat bu yasak, alkol kullanımını azaltmadığı gibi, el altından yapılan satışlar nedeniyle; günün hükumeti bundan epey zarar görmüştü. Günümüzde ise, bu tarz maddelere yasak koymak yerine, bizzat hükumetlerin kendisi bu pazarlamayı yapıyor. Yani demem odur ki, ne kadar karanlık ve pis görünürse görünsün, Taiyou olarak hem köyün daha güvenli olması, hemde fraksiyonun (dolayısıyla ülkenin-köyün) cebinin dolması için; gerekirse pis işleri biz icra etmeliyiz. Bu sayede pis işler hem elimizin altında (ve kontrolümüzde olur) hem de (zaten asla tamamen engelleyemeyeceğimiz) bu işlerden gelir elde ederiz. (Bu gelir elde etme işi, görevleri tamamladıkça olur diye düşünüyorum)

Zaten anladığım kadarıyla, gelirin elde edilme konusunda pek bir sıkıntımız yok. Daha çok, yatırımı nereye yapacağımız büyük bir problem. Genel olarak Taiyou üyelerine yatırım yapılması önerilmiş. Genel olarak hayalimizdeki Taiyou'nun, doğrudan doğruya, kendi üyelerine yatırım yapmasının tutarsız olacağı görüşündeyim. Gerekirse feda edeceğin onlarca askerine, neden yatırım yapsın ki? Zaten genç dimağlara yeterince önem veren, sürekli bir sirkulasyon içinde olması planlanan bir örgüt; asla ama asla doğrudan kendi üyelerine yatırım yapmaz ve yapmamalı da... Eğer böyle bir şey olursa, bariz bir şekilde köy içinde sınıf farklılıkları oluşur.

Bunun yerine, NPC'lere ve olaylara yatırım yapılması daha kolay ve sisteme dayandırılabilir. Cynic-san'ın söylediği gibi, bir akademi müdürüne yapılacak yatırım ile; yeni Taiyou üyelerinin +25GP alması... Bu tarz şeyler, daha underground bir örgüt olarak hayalini kurduğumuz Taiyou fikrine daha çok yakışıyor ve açıkçası bu konuda pek çok fikir üretilebilir.
-Kervancılara rüşvet verip, bizim köyümüzden geçmelerini sağlamak (Köy ticaretine bonus, silah fiyatlarında indirim)
-Karşı köylerde casus tutmak (Ülke siyasetine bonus, yeni görev imkanları, teknoloji-bilim çalmak vs.)
-Kaçak shinobilerle anlaşmak (Ülke savunmasına bonus, söylentiler-köy dışı hakkında bilinenlere bonus)
-Herhangi bir şirkete, ufak kentlere, limanlara, madenlere vs. ortak olmak... İlla insanların aklını çelmek olarak düşünmemek lazım. Binalara, durumlara da yatırım yapılabilir.

2. Oyunculara Hibe
Açıkçası, doğrudan oyunculara verilecek paraya veya aktif bonuslara karşıyım. Genel olarak kurduğumuz fraksiyon mantığının dışına çıkıyor çünkü. Fakat oyunculara pasif katkılar sağlanabilir. Yine Cynic-san'ın örneği üzerinden gidelim. Belirli para kesintileri ile doğru orantılı olarak, shinobinin hayat standartlarının artmasını önermiş. Ben ise daha farklı bir yaklaşım geliştirdim. Benim fikrime göre, Fraksiyon büyüdükçe, pek çok kolda iş yapmalı. Bunu illa ki şimdi tartışmak zorunda değiliz. Ham olarak örnek vermem gerekirse, karşı köylere casusluk yapmak; önemli kişilere suikast yapmak, önemli objelerin hırsızlığını yapmak ve hatta kaçak-suçlu- shinobilerin arasına kaynaşıp; onları köyümüzün amaçlarına uygun olarak hareket etmeleri için manipule etmek... Taiyou'nun hangi alanlarda, kaç tane iş yapacağı sistemleştirilebilir. Buradan şuraya varmak istiyorum: Her shinobi bir değildir. Her shinobinin kendine özgü yetenekleri var ve her shinobi, her görevi aynı yüzde ile başarma şansına sahip değil. Kimisi daha iyi bir hırsız olma potansiyeline sahipken, kimisinin, sessizce öldürme konusunda yetenekleri olabilir. Yani her Taiyou üyesi, farklı bir alanda uzmanlaşmalı ve bu uzmanlık alanları sistemleştirilmeli. Görev yaptıkça, Taiyou içinde ilerledikçe, bu uzmanlık alanına 'uygun olarak' pasif bonuslar kazanılmalı. Böylesinin daha kurallı olacağını düşünüyorum ve bu sistem sayesinde, Taiyou herhangi bir şey kaybetmeden; daha güçlü üyelere sahip olabilir ve bu sayede köye daha fazla kazanç sağlayabilir.

3. Bağışlar
Açıkçası, zaten hali hazırda Taiyou örgütü bizden belirli oranda para kesmesini düşünüyoruz. Ek olarak bir de bağış yapmak, bence saçma. Zaten Taiyou, bizden kestiği parayı, hem köyün gelişimi için; hem de kendi hareket alanını genişletmek için harcamalı. Shinobilerin ekstra ekstra bağış yapmasının bir mantığı yok.

Ama bu demek değildir ki, biz köyün gelişimi için hiç bağış yapmamalıyız. Ben sadece bunu, doğrudan shinobinin cebinden çıkmaması gerektiğini düşünüyorum. Şöyle ki... Her Taiyou shinobisinin, doldurması gereken bir bağış kotası olmalı. Rakamları tamamen farazi olarak söylüyorum, bir Taiyou shinobisi, her ay en az 10.000 ryo bağış yapmalı diyelim. Tam da o ay, bir Taiyou görevi açıldı ve eğer görev başarılı olursa; shinobinin köye (yada klana) en az 50.000 ryo para kazandıracağı söyleniyor. (Görevin konusu da, yıldırım ülkesinde yeni bulunan bir tarihi objeyi çalmak ve bunu satmak olsun hadi. Bu görevi de, yine Taiyou örgütü yaptığı karşı-casusluk sayesinde bulmuş) Bence bu şekilde, bu işleri daha mantığa oturturuz. Ha bu her ay 10.000 ryo olmaz da, shinobinin her 3 gmli konusunda bir kez 10.000 ryo vermesi olur.


Evet arkadaşlar, benim hayalimdeki Taiyou fraksiyonu tam olarak böyle. Siz de düşüncelerinizle harmanlarsanız, ortaya cidden bir felsefesi olan; güçlü bir vizyon üzerine inşa edilmiş fraksiyona sahip oluruz. Şimdiden hepinize düşünme konusunda kolay gelsin.
Resim
Künye
İsim: Kamiwaza Kageri
Yaş: 19
Cinsiyet: Erkek
Element: Katon
Seviye: C-Rank
Rütbe: Chuunin
Ryo: 85.000
Fraksiyon: Taiyou
Prestij: Moumoku/3



Motivasyon
Doğaüstü: Fantastik canavarlar, doğaüstü varlıklar, imkansız olaylar, tuhaf söylentiler, masalsı güçler... Ve daha niceleri! Kageri, her türlü fantastik-mitolojik olaya/ögeye saplantı boyutunda bir tutku duymaktadır. Bu, Kageri'nin içinde -muhtemelen- asla sönmeyecek bir alev gibidir. Kendisi tek bir fantastik olayı görmeyi, elde etmeyi yeterli bulmaz. O, nefes aldığı süre boyunca bulunabilecek yeni bir doğaüstü olayın olduğunu ve olabileceğine inanır. Uzun lafın kısası... Doğaüstü olaylar, Kageri'yi yataktan kaldıran ve güne hazırlayan yegane motivasyonudur. Uzun ve yorucu yolculuğuna, çıkış nedeni ve hedefidir.

Komplikasyon
Takıntı: Mucizeler, efsanevi güçler, olmaması gereken yaratıklar, kutsal varlıklar, mitolojik kahramanlar... Kageri'yi harekete geçiren tüm bu ögeler, aynı zamanda, onun en büyük lanetidir de! Doğaüstü olaylara, hikayelere duyduğu aşk; bir noktadan sonra, onun için bir saplantıdır. Gerçek hayatın üzerindeki herhangi bir olgu, Kageri'nin takıntısını beslemek için yeterlidir. O an ne yapıyor olursa olsun, saplantısının peşinden koşacak ve duyduğu şeylerin kaynağını araştıracaktır.



Profil
Güç: 2
Çeviklik: 4
Kondisyon: 8
Potansiyel: 10
Varlık: 6
Zeka: 5



Beceri Listesi
[Güç] Atletizm: 1
[Çeviklik] Akrobasi: 1
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 1
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 2 [Favori]
[Varlık] Empati: 1
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık: 1
[Zeka] İzcilik: 1



Ninjutsu
Shunshin
Hibashiri
Kaon no jutsu
Ryuuka no Jutsu
Housenka no Jutsu
Sanzengarasu: Hite no Tori
Kullanıcı avatarı
Kamiwaza Kageri
 
Mesajlar: 48
Kayıt: 09 Mar 2016, 18:00

ÖncekiSonraki

Dön Role Play Arşivleri

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

cron