gönderen Fortius tarih 21 Ağu 2016, 07:09
Genel itibariyle aslında uygulanabilir bir fikir, ancak şahsen ben uygulanması taraftarı değilim. Evet bu tarz konular bazen oyuncu ve GM için sıkıcı olabilir, ancak ben yine de pasif bir şekilde bilgi alınmasını desteklemiyorum. Nedenini soracak olursan, birkaç tane var.
İlki, bir şeyleri araştırmak, yeni şeyleri öğrenmek emek gerektiren bir durum. Bu yüzden birkaç gün beklemek suretiyle, hiçbir emek sarf etmeden herhangi bir bilgiye erişilmesi fikrine sıcak bakmıyorum. Çünkü zaten evrenin üzerine kurulu olan temel taşlardan biri de bilgi. Diğerleri teknikler, disiplinler, vs. Zaten karakterlerin gelişimi için herhangi bir RP zorunluluğu olmadığını düşünürsek, bilgisel anlamda da gelişim için RP yazılmaması halinde, karakterlerin gelişim sürecini tamamen pasifize etmiş oluruz. Uzun lafın kısası, bilgi emek gerektirir, sistem içerisindeki emek de RP'dir.
İkinci olarak, senin de muhakkak denk geldiğin durumlardan biri, oyuncuların çok geniş kapsamlı bilgileri elde etme arzusu var. Örnek verdiğin olaylardan herhangi bir genjutsu disiplininin tarihini araştırmak mesela, oldukça büyük bir araştırma konusu. Aynı şekilde, X kentinin önemli şahıslarını belirlemek de buna benzer bir durum. Dolayısıyla oyuncuların bilgi edinmek istediği başlık genişlediği vakit, GMler bu başlıkları RPler içerisinde indirebiliyor. Oyuncuya çeşitli seçimler sunarak veya bilginin elde edilmesinde çeşitli zorluklar çıkartılarak bu sağlanıyor. Bahsettiğin sistemde bunun kaldırılması, oyuncuların tüm sorularına cevap bulması sonucunu doğuracaktır. Çünkü her oyuncuya verilen cevabın tek bir standardı olması zorunluluğu geleceği için, küçük çaplı bir bilgi arayan oyuncu ile büyük çaplı bilgi arayan oyuncuya aynı tarz cevaplar vermek durumunda kalacağız.
Elbette bunu aşmanın yollar var, örneğin büyük çaplı konular için 1 hafta beklemek gerekirken, küçük çaplı konular için 1 gün beklemek yeterli olabilir. Ancak bu tarz bir uygulamada dahi herhangi bir standardı yakalamak oldukça güç olacaktır. Bu da oyuncular arasında huzursuzluğa yol açacak bir durum olarak karşımıza çıkacaktır. Senin de bildiğin üzere, zaman zaman konu sonlarında dağıtılan ödüllerin farklılığı bile oyuncular tarafından tartışılırken, tamamen insiyatif kullanılan bir sistem çok daha tartışmalı olacaktır.
Üçüncüsü, her şeyi pasif bir sisteme dayamak ne derece doğru, buna cevap bulmamız gerekiyor. Sistemsel olarak en başta, her şey RP gerektiriyordu. Jutsu öğrenmek, geliştirmek... Bunun yerine pasif bir şekilde bunun öğrenilebilmesini sağladık. Bu tüm oyuncular tarafından olumlu karşılandı. Yeni sistemimizde para kazanmayı da pasif bir sisteme bağladık ve bu da sanırım olumlu bir durum yarattı. Oyuncular için bana kalırsa daha pasif bir sistemin olması zevki azaltacaktır. Çünkü bilgiye erişimin bile bir adabı düsturu vardır. Saçma hareketler ile bilgiye ulaşılamayacağı aşikardır. Zaten konularda sadece kütüphaneye gidilmek ile bugüne kadar her şeyin öğrenildiği hiç gerçekleşmemiş bir durumdur. Yani bilginin kaynağına ulaşmanın bile bir şekli vardır. Bu şekli yok etmek, bilginin değerini de yok edecektir. Bilginin değerinin yok olması da zaten her şeyin çökmesine sebep olur. Kanaatimce, bilgi kadar önemli bir şeyi pasif bir sisteme bağlamak bilgiyi değersizleştirir.
Bunlar tamamen benim şahsi fikirlerimdir. Cynic de bu öneriyi değerlendirir, gerekirse hep beraber oturur konuşuruz ve bir sonuca bağlarız.
