Taijutsu

Moderatör: Game Master

Taijutsu

Mesajgönderen GM - Naruto tarih 22 Tem 2014, 17:45

Vücudun Sınırları
Taijutsu, "Jutsu" sanatları içinde en basit formda olan ve genel olarak dövüş sanatlarını kapsayan fiziksel bir daldır. Kullanıcının iç enerjisi ve kas gücüne dayalı olarak eğitim ve sıkı çalışmayla geliştirilir. Taijutsu, istisnalar olsa da, chakra gerektirmez ve tipik olarak diğer "Jutsu" sanatlarına göre daha hızlı ve serttir. Birebir, yakın dövüşü temel alır.

Taijutsu'nun bu denli açık olması bu türün hiç bir disiplin tarafından yönlendirilmediği anlamına gelmez. Efektif bir Taijutsu kullanıcısının sistematik olarak ayarlanmış ve kuralları konmuş bir stilde ustalaşması gerekir. Bu stiller çağlar boyunca rafine edilmiş ve geliştirilmiştir. Bir çoğunun yaratıcı ustası unutulmuş olsa da kendileri hala shinobiler arasında kullanıcı bulmakta, hatta bir çok kişi tüm çalışmalarını buna odaklamaktadır.

Stiller, Kurallar
Her bir shinobi, basit çıplak el dövüşü ve ninja ekipmanı kullanmayı akademi yıllarından itibaren öğrenmiş varsayılmaktadır. Ancak bu konuda kendini geliştirmek ve bir üst noktaya çıkmak, olayı belirli bir normlar üzerinden yapılması gerektiği gibi icra etmek için kişinin bir veya bir kaç stil üzerinde ustalaşması gerekir. Bu stiller sadece dövüşte değil, shinobinin genel hayatına da etki eder. Bir stili öğrenen kişi o stilin altında yatan çeşitli felsefi düşünceleri de öğrenir ve eğer isterse, benimser. Stillerin geneli kullanıcının vücut kondisyonunu geliştirir ve bu avantajlar (gelişmiş denge, ileri seviye esneklik vb) dövüş dışında da kullanılabilir.

Karakteriniz bir stili öğrenmeye başladığında, o stilin kapsadığı disiplin ve kuralları kavradığı varsayılır. Karakteriniz o stilin sınırları içerisinde kalan hamleler yaptığı sürece stilin getirdiği avantajları kazanacaktır. Yani, burada hamlelerinizi iyi tasvir etmeniz ve yaptığınız hamlelerin stillerin içerisinde kalmasına özen göstermeniz gerekir. Yavaş, kontrollü hamleleri öne çıkaran bir stil öğrendiğinizde bu stilin size bahşettiği disiplin ve avantajlar hızlı ve savsak hamlelere uygulanamayacağından sizin için bir dezavantaj oluşturacaktır. Burada dikkat etmeniz gereken nokta, açık, özenli bir yazım ile kesin ve öz hamleler uygulayarak stilinizi icra etmektir. Buna dikkat ettiğiniz sürece stilin size getirdiği avantajları kazanacak ve gücünüzü hissedeceksiniz.

İki stili aynı anda icra etmek mümkün değildir ancak stiller arası geçişlerde vakit kaybı bulunmaz. Bunun size dezavantajı, bir stilin açığını diğeri ile kapatamazsınız, ancak birden fazla stil bilmeniz birden fazla duruma hazırlıklı olmanız demektir ve savaş alanında değişen durumlara daha iyi adapte olabilmenize olanak sağlar. Stillerin kendine özgü olan formlarının birbirinden ayrı olması sizin iki stili birleştirmenizi engelliyor olsa da, stiller arasında geçişi anında tamamlarsınız ve tek bir hamlenizi de bir kaç stil ile harmanlamanız mümkündür. Ancak dikkat etmelisiniz ki, çok kısa sürede birbirinden çok ayrı olan bu formları hızlıca değiştirip seri hamleler yapmak kompleks bir iştir, her ne kadar getirisi yüksek olsa da, risk ve bocalama ihtimali de bir o kadar fazladır. Hamlelerinizi tasarlarken bu hususlara dikkat etmeniz şiddetle önerilir.

Taijutsu stillerinin her biri D'den S'e olmak üzere seviyelendirilmiştir ve bu seviyeler karakterinizin o stil üzerindeki bilgisini göstermektedir. Siz bir stilde seviye atladıkça, o seviyeye ve alt seviyelere ilişkin pasif avantajları repertuarınıza katarsınız. Bu avantajlar genelde pasiftir ve sizin komplike ve ileri seviye dövüş yeteneklerini icra etmenize olanak sağlar. Bunlar sizi diğer Taijutsu kullanmayan shinobilerden ayırır. Bazı stil seviyeleri ile ilişkilendirilmiş teknikler bulunmaktadır. Bu teknikleri stilde o seviyeye gelmeden öğrenemezsiniz. Stilde o seviyeye varmış olsanız bile tekniği ücretsiz öğrenemiyorsunuz, gerekli öğrenim puanını ödemeniz gerekiyor.

Burada başka bir husus ise, stillerin geneli halk kütüphaneleri ve akademi ders kitaplarında yeteri kadar detaylandırılıp anlatılsa da, son noktalarının bir kaydı bulunmamasıdır. Bu yüzden o stilin tüm potansiyeline ulaşmanız için başka birisinden son seviyenin dersini almalısınız. Yani, bir stilde S seviye olabilmeniz için başka bir S seviye ustadan o stil ile alakalı ders almanız ve gizli kalmış son sırlarını da öğrenmeniz gerekir. Dip not olarak, bir oyuncu başka bir oyuncuya da S rank'a ulaşması için yardım edebilir. Eğitim alsanız da, S rank puanınızı da ödemeniz gerekiyor haliyle.

Nasıl Öğrenilir?
Her bir stil seviyelendirilmiştir. Bir stili en alttan, yani "D" seviyesinden öğrenmeye başlar ve yukarı çıkarsınız. Her bir sonraki seviye için, Gelişim Tablosu'nda bulunan seviye ücretini ödeyip teknik hakkındaki bilgi ve becerilerinizi o seviyeye çekersiniz. Buradaki önemli husus seviyeler arasında atlama yapamamanızdır. Yani, D, C, B, A ve S sırasını bozamazsınız ve her bir seviyeye yükselmek için puan ödemelisiniz. Öğrenim süreci için ise bir mesaj veya rol yapmanıza gerek yoktur, puanınızı gerekli konuda ödeyip onayı aldığınız andan itibaren stili o seviyede icra etmeye başlarsınız. RP içi karakteriniz bu bilgileri bir parşömenden veya akademi hocasından öğrenmiş olabilir, ancak bunun için bir RP yapmanıza gerek yoktur.

Aşağıda 5 tane çıplak el ve 10 tane de çeşitli silahlarla icra edilen stil detaylıca açıklanmıştır.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
Kullanıcı avatarı
GM - Naruto
Game Master
Game Master
 
Mesajlar: 2208
Kayıt: 09 Tem 2014, 22:21

Re: Taijutsu

Mesajgönderen GM - Naruto tarih 23 Tem 2014, 03:00

Juudaichi
Juudaichi stili sert hamleler üzerine kuruludur. Stilin temelini ezici kas gücü üstünlüğü oluşturur ve kişinin defansını parçalayarak yenmek esastır. Stil, sağlam ve düzgün adımlama ile hareketi teşvik eder ve yerinde, güçlü darbeler ile rakibi indirmeye odaklanır. Darbelerin hızı stil için bir önem teşkil etmez, ancak hamlelerin rakibi bulması ve bulduğu noktadaki defansı kırıp geçmesi ile dövüşün kontrolü sağlanır ve avantaj elde edilir. Spesifik olarak darbelerin atılacağı yerler belirlenmez ve stratejik olarak vücudun önemli yerleri stil için pek bir önem teşkil etmez, zira, iyi oturtulan sert bir darbe, nereye vurulacak olursa olsun, kişiyi diskalifiye etmeye yetmelidir. Bu yüzden kullanıcı odaklı bir disiplin olduğu söylenebilir. Stilde ayak ve el kullanıma eşit önem verilir. Kullanıcı güçlü olmasa bile stilde ilerdiği sürece stilin formlarından ve stanslarından gelecek avantajlar ile bu açığı kapatıp hamlelerine ekstra bir güç ekleyebilir, ancak bu stili genelde hali hazırda kas gücü yüksek kişiler tercih eder.

Seviyeler
D Rank;
  • Başlangıç seviyesidir. Kullanıcı bu seviyede gücünü nasıl daha iyi kanalize edebildiğini öğrenir ve doğru bir şekilde yumruk/tekme hamleleri yapma disiplinini elder eder. Kullanıcının hamleleri nispeten önceye göre daha güçlüdür. Stil ile alakalı başlangıç formlarını öğrenir ve bunlarda ustalaşma yolunda ilk adımlarını atar.

C Rank;
  • Kullanıcı formunu daha doğru bir biçimde kullanmayı öğrenir ve adımlamalarını doğru ayarlamayı kavrar. Rakibine nasıl yaklaşacağını iyi öğrenen kullanıcı, momentumunu hamlelerine avantaj olarak kullanmayı öğrenir ve hareketli durumlarda -koşarken, hızla rakibinin üstüne düşerken vs- yapacağı hamlelerin gücü farkedilir bir biçimde artar.

B Rank;
  • Kullanıcı yumruk ve tekmelerini daha efektif olarak nasıl savuracağını öğrenir. Kullanıcının yaptığı hamleler, rakibin defansını aşabilir hale gelir. Bu seviyedeki bir kullanıcının hamlelerine karşı yakın dövüşte korunmaya çalışmak çok bir işe yaramaz ve hamleler çok az bir kayıp ile gücünü neredeyse tamamen hissettirir hale gelir.

A Rank;
  • Kullanıcı hamleleri ile rakibinin pozisyonunu değiştirmeyi öğrenir ve isabetli her hamlesi rakibi sendeletmeye başlar. Her bir darbenin ardından pozisyonu bozulan rakip kullanıcı karşısında dezavantaja düşer ve hata yapma olasılığı artar. Kullanıcının tüm gücünü kullanarak yapacağı sert bir hamle, rakibi yerde bir kaç metre yuvarlanmaya kadar götürebilir.

S Rank;
  • Kullanıcının yumrukları ve tekmeleri durdurulamaz bir yıkım makinesi haline gelir. Gücünü doğru kanalize etmeyi tamamen öğrenen shinobinin yumrukları sert hamlelerde rakibin kemiklerini kırabilecek güce erişir. Kullanıcının hamleleri, ninjutsu kullanımı dışında, herhangi bir bloklama hamlesi ile durdurulamaz. Juudaichi stilinin zirvesidir.




Rinjoushou
5 stil arasında en agresifi ve ateşlisi Rinjoushou'nun yoludur. Formu nefret dolu bir kaplana benzetilir. Seri ve agresif hamlelere odaklanılırken tekme kullanımı ön plana çıkar. Stilin en belirgin özelliği ise rakip üzerinde kesintisiz hamleler ile baskı oluşturup söndürmeye çalışmaktır. İradesi kırılan rakip kullanıcının insafına kalınır ve işi bitirilir. Hamlelerin gücünden ziyade ne kadar çok olduğu ve ne kadar seri olduğu daha ön plandadır. Tekmelere odaklanılması, düşüncesiz hamleler uygulanırken kaybedilen gücü biraz olsun dengelese de, yanlış kullanıldığında kullanıcının dezavantajlı bir pozisyonda kalmasına sebep olabilir. Kullanıcı hızla poziyon değiştirerek farklı açılardan saldırmayı da ihmal etmez. Bu stilin, kullanıcının nefretinden güç bulduğu söylenir. Ezici üstünlük isteyenler bu stile yönelir.

Seviyeler
D Rank;
  • Başlangıç seviyesidir. Kullanıcı, stilin öğretileri ile beraber gelen teknikler ile içindeki negatif hislere odaklanmayı öğrenir ve bunları hamlelerini serileştirmek için kullanır. Kullanıcının hamleleri eskiye göre hissedilir bir biçimde serileşir ve savaş ortasında yaptığı adımlamalar hızlanır.

C Rank;
  • Kullanıcı, bu seviyede tekmelerini rafine eder ve hızlı ancak isabetli tekme hamleleri yapmayı öğrenir. Kullanıcının tekme hamleleri hissedilir bir biçimde hızlanır, ancak savsak ve agresif görünen bu hamlelerin isabet oranında hiç bir değişiklik olmaz.

B Rank;
  • Kullanıcı, adımlama tekniğini bir üst noktaya taşır. Rakibin etrafında yapacağı ufak yerdeğiştirmeler neredeyse anında gerçekleşir. Kullanıcı bu sayede vakit kaybetmeden saldırılarının yönünü değiştirebilir. Bu yerdeğiştirmeler, tekniğin yapısı yüzünden defansif olarak çok bir fayda sağlamasa da farkını hissettirir.

A Rank;
  • Bu seviyeye ulaşan kullanıcı mükemmel bir zamanlama ile hamlelerini ardı ardına dizebilir ve durmadan aralıksız saldırabilir. Saldırıların ardı ardına olması kullanıcıyı asla dezavantaja düşürmez. Bu form tekme bazlı saldırılar üzerine kurulduğundan yumruk ve türevlerinde etki hatırı sayılır bir şekilde azalır.

S Rank;
  • Kullanıcının hamleleri gözle takip etmeyi zorlaştıracak derecede hızlanır. Rakiplerin bir çoğu hamlelerin nereden geldiğini bile göremez ve daha nasıl karşılayacaklarına karar vermeden kullanıcının tekmesini suratlarında bulur. Rinjoushou stilinin zirvesidir.




Shinshouki
Akrobatik ve hareketli bir stil olan Shinhouki'nin asıl amacı en az eforla en çok hasarı vermektir. Stilin hamleleri diğerlerine göre sadece uzvu savurmakla bitmez, ardından gelen momentumu da kullanmayı amaçlar. Yani, diğer stiller nasıl yumruk atılacağını öğretirken Shinshouki bu atılan yumruk ile kullanılan momentumu daha iyi nasıl kanalize edilebilineceği üzerine odaklanır. Bu yüzden, hamleler genelde çemberseldir ve her biri bir diğer hamlenin önünü açar. Zıplamalar, takla atmalar ve çelme taklamalar stile destek olur. Kullanıcının gövdesini merkez olarak belirleyip çembersel bir şekil izleyen hamlelerde kullanıcı harcanan momentumun büyük bir kısmını bir sonraki darbesine aktarır ve böylece uzun dövüşlerde yorulma riskini minimuma indirir. Stilde ilerleyen kullanıcılar akrobatik ve hareketli hamlelerin avantajını ortaya çıkarır. Stilde gittikçe ustalaşan kullanıcıların hamleleri öngörülemeyen bir düzeye ulaşır.

Seviyeler
D Rank;
  • Başlangıç seviyesidir. Kullanıcı bu seviyede tekniğin temeli olan momentum aktarımının teorik temellerini atar ve birbirini tamamlayan hamleler yapmayı öğrenir. Kullanıcı her bir çembersel harekette bir önceki hamlenin hareket enerjisini kullanarak devam ettiği sürece efor sarfetmez ve çok az yorulur.

C Rank;
  • Bu seviyede kullanıcı temel akrobasi bilgilerini öğrenir ve akrobatik hamleler yapabilmeye başlar. Bu hamleleri momentum kontrolü ile birleştirdiğinde çok büyük efor gerektiren akrobatik hamleleri çok az bir kayıpla uygular. Kullanıcının zıplayarak veya çevresel yükseklik farkını kullanarak yaptığı hamleler daha etkili ve daha az yorucu olur.

B Rank;
  • Kullanıcı akrobasi bilgisini bir üst noktaya taşır. Akrobatik hamleler mükemmel bir isabet oranı ile uygulamaya başlayan kullanıcı yakın dövüşte büyük bir avantaj elde eder. Parende atmak veya tek eli üzerinde ayağa kalkmak gibi disiplin ve çalışma isteyen hamleler kullanıcı için artık basit ve az yorucu hareketler halini alır.

A Rank;
  • Denge konseptini tamamen kavrayan kullanıcı bu seviyede kendine imkansız pozisyonlarda bile kolayca dengede durabilmeyi öğretir. Kullanıcının dengesi kolay kolay bozulmaz ve en zor akrobatik hareketler bile aşırı kolay bir hale gelir. Kullanıcı yüzey farketmeksizin dengesini çok az bir efor ile istediği kadar koruyabilir.

S Rank;
  • Kullanıcının uyguladığı çembersel hamleler artık minimum kayıpla yapılmaya başlar. Kullanıcı stilini icra ettiği sürece neredeyse hiç yorulmaz ve eğer hasar da almaz ise saatlerce dövüşebilir. Akrobatik hamleler de bu duruma dahildir. Shinshouki stilinin zirvesidir.




Suiseiki
Tüm çıplak el stilleri arasında en sakini ve defansif olanı Suiseiki'dir. Su gibi akışkan ve refleksif olmayı öğütler. Stilin temelinde defansif postür ve esnek hamleler bulunur. Kullanıcı bu esnekliğini gelen darbelerden olabildiğince kaçınmak için kullanır ve doğru zamanı bekler. Su, bulabildiği herhangi bir çatlaktan içeri dolup derinlere nüfuz eder ama çatlak olmadığı zaman da bulunduğu yerde sabırlı bir şekilde beklemeyi bilir. Kullanıcının da bu prensibi takip etmesi beklenir. Stil ayrıca tekmelerden ziyade yumruklara odaklanır, zira, kullanıcının tekmelerinin sürekli yere basılı kalması onun değişen durumlara aniden tepki verebilmesini sağlar. Stil herşeyden önce kullanıcının hayatta kalmasına önem verir. Bu stilde ustalaşan kişilerin genelde pasifisttir ancak stilin avantajını doğru kavrayan saldırgan insanlar da nefretlerini dizginleyebilirse Suiseiki'nin sırlarını açığa çıkarıp rakiplerini dize getirebilir.

Seviyeler
D Rank;
  • Başlangıç seviyesidir. Kullanıcı bu seviyede esneklik antremanları yaparak tekniğin ileri seviyeleri için temel oluşturur. Kullanıcı, hamleleri pek değişmese de, hissedilir bir şekilde hamlelerden kaçınma ve öngörü kabiliyeti kazanır.

C Rank;
  • Kullanıcı bu seviyede esnekliğini yumruklarına uygular ve temkinsiz, saldırgan rakibinin defansının çatlaklarının arasından bir sızan bir su gibi geçebilme yetisini kazanır. Yapılan saldırılardan korunmak yerine hızlı ve kısa, ancak efektif yumruk hamleleri ile karşılama ve rakibi hazırlıksız yakalama yeteneği edinir.

B Rank;
  • Kullanıcı bu seviyede, yaptığı antremanlar sonucunda tüm hislerini ve düşüncelerini dizginlemeyi öğrenir ve en korkutucu rakipler karşısında bile dikkatini dağıtmaz. Ayrıca mükemmel bir konsantrasyon kazanan kullanıcı, eğer total defansa çekilirse, karşı tarafın hamlelerini mükemmel bir isabet ile okuma ve kaçınma yetisi kazanır.

A Rank;
  • Kullanıcı, zorlu esneklik antremanları sonucu bütün uzuvlarına mümkün olandan daha fazla hükmetmeyi öğrenir. Kullanıcı vücudunu bir yılan edası ile hareket ettirmeyi ve olabilecek her şekle sokmayı başarabilir hale gelir. Bu, dövüşte, kaçınılması imkansız hamlelerden kurtulmayı sağlar

S Rank;
  • Uzun antremanlar sonucunda kullanıcı, mükemmel bir konsantrasyona sahip olur. Yüksek seviyedeki acılar bile kullanıcının savaştaki odağını bozamaz ve dikkatini dağıtmaz. Bu mükemmel farkındalık sayesinde kullanıcı birden çok düşmadan aynı anda gelen saldırıları mükemmel bir hız ile analiz edip gerekli kaçış yönlerini hesaplayabilir ve vücuduna bu komutları iletebilir. Kullanıcı, gerçek bir su gibi, savaş alanında akıp gitme yetisini kazanır. Suiseiki stilinin zirvesidir.




Ayatsu
Eski gezgin keşişlerin geliştirdiği bir stildir Ayatsu. Medikal bilgilerini mükemmel kondisyonları ile birleştiren bu gizemli kişiler, kişisel savunmayı bir adım ileri götürmüştür. Ayatsu, rakibe odaklanan bir stildir. Rakibin vücudunu ona karşı kullanır. Stili öğrenmeye başlayan kişileri sıkı bir antremandan ziyade yorucu teorik bilgiler bekler. Kullanıcılar, tek bir hamlede kıkırdak parçalamayı, sadece iki parmaklarını kullanarak kemikleri yerinden çıkarmayı ve basınç ile kulak zarı patlatmayı öğrenir. Stil, mükemmel bir güç veya aşırı hızlı refleksler gerektirmez. Ancak kullanıcının doğru yerde doğru hamleleri yapabilmesi ve savaş alanını rakibinden daha iyi kontrol ediyor olması gerekir, zira tekniği icra etmek zordur. Yavaş ve kontrollü bir stansa sahiptir ve kullanıcıyı rakibin hassas noktalarına saldırmaya iter, zira başka bir yöne yapılacak saldırıda stilin formları işe yaramayacaktır. Defansif bir yönü olmayan bu stilde risk fazla olsa da getirisi de büyüktür.

Seviyeler
D Rank;
  • Başlangıç seviyesidir. Kullanıcı bu seviyede Ayatsu tekniğinin temelleri olan "rakibi tanıma" yetisini kazanır. Rakibin eklemleri veya kıkırdaktan oluşma bölgeleri gibi zayıf yerlere yapılacak saldırıların isabet oranı artar.

C Rank;
  • Kullanıcı, eklemleri nasıl etkisiz hale getirebileceğini öğrenmeye başlar. Tam anlamıyla eklemleri yerinden çıkaramasa bile, eklemlere yapacağı her dikkatli ve mantıklı saldırının o eklemi kısa bir süreliğine işlevsiz hale getirme olasılığı vardır.

B Rank;
  • Kullanıcı tek bir hamlede iç organları iflas ettirebilecek hamleler yapmayı öğrenir. Göğse yapılacak sert ve yerinde bir hamle karşı tarafı nefessiz bırakabilir veya böbreklere yapılan bir hamle ile rakibin tüm vücuduna yayılacak bir acı dalgası oluşturulabilir ve dikkati dağıtılabilir.. Hamlelerin mükemmel bir isabet oranı ile yapılması gereklidir.

A Rank;
  • Kullanıcı, tek bir hamle ile eklemleri yerinden çıkarabilir hale gelir. Bir ekleme yapılan sert ve yerinde bir saldırı ile o eklemi işlevsiz hale getirir. Eklemin bağlı olduğu uzuv da, haliyle, kullanılamaz. Çıkan eklemler yerine oturtulabilir ancak bunu dövüşün ortasında yapmak rakip için acı verici ve zordur.

S Rank;
  • Kullanıcı, isabetli bir hamle yaptığı sürece, kıkırdak yapıları parçalayabilme yetisini kazanır. Tek ve hafif bir hamle ile burun kırılıp parçalanan yapılar kişinin kafasından içeri gömülebilir veya soluk borusu yerinden çıkarılabilir, kulağa yapılacak sert bir hamle ile kulak zarı patlatılabilir veya omurga yerinden çıkarılabilir. Hamlelerin mükemmel bir isabet ile yapılması gerekir. Ayatsu stilinin zirvesidir.




Suiken
En eski ve en az bilinen stillerden biridir Suiken, ayrıca uygulanması da zordur. Genel olarak "Sarhoş Stili" olarak bilinir. Yüzyıllar önce, keşiş olmasına rağmen içmeyi bırakamayan bir ustanın, bir gece efkârlanıp 30 öğrencisini birden dövdükten sonra içkinin etkilerini avantajına kullanabileceğini farketmesiyle geliştiği söylenir. Şimdilerde ise, benzer etkileri yaratmak adına özel bir içki kullanılmakta. Bu içki, doğru dozlarda alındığında kişinin ağrı eşiğini yükseltir ve kaslarını gevşetir, zihnini köreltip chakrasını kamçılar, fakat kişi kafa olmak yerine aksiyonlarına yön verme kabiliyetini kaybetmez. Suiken, bu içkinin etkisi altında savaşmayı kullanıcıya öğredir. Bazı hazır stans ve hamleler ile kişinin zihninde kısayollar oluşturulur, kişi sarhoşken bile bu hamleleri düşünmeden, zorlanmadan yapabilir hale gelir.

Stilin genel hamleleri çembersel dönme ve savsak adımlama üzerine kuruludur. Kişi, içkili bir halde sağa sola sallanırken bu momentumu saldırılar için kullanmayı öğrenir ve kaslarının gevşemesi sayesinde daha geniş bir hareket repertuarına sahip olur. Çeşitli akrobatik hareketler stilin hamleleri arasındadır. Genel olarak elin dış kısmı rakibe bakacak şekilde tutulur. İşaret ve orta parmak kasılır, diğerleri içeri kapatılır. Kullanıcı genelde tek ayak üzerinde durarak pozisyon alır.

Stilin kullanılması için "Ejder Salyası" adı verilen bir içkiden spesifik bir miktarda içilmesi gerekmektedir. Sistemde bu miktar 1 birim olarak geçer, hemen hemen 150 mililitre kadardır. İçki, 50.000 Ryo'dan satılır ve bulması çok zor değildir, bir şişede 3 birim içki olacak şekilde gelir. İçki içildikten hemen sonra etki yapar. Kişinin kasları gevşer, acı eşiği yükselir, yani daha az acı hissetmeye başlar. Lâkin chakrası aşırı hızlı akmaya başlar, bu yüzden Ninjutsu uygularken kontrolünü kaybedebilir, o kafada el mührü yapmak zaten ayrı bir sorundur. İçkinin etkisi 15 dakika kadar sürer, ardından kişi yavaş yavaş ayık kafasını tekrar kazanır. Baş ağrısı gibi yan etkileri, aşırı kullanılmadığı sürece yoktur.

Seviyeler:
D Rank;
  • Başlangıç Seviyesidir. Kullanıcı bu seviyede stilin temellerini öğrenir ve içkinin kendi vücudu üzerindeki etkilerini keşfeder. Bu antremanların sonucunda, içkiyi içtikten sonra stili uygulayabilir hale gelir, yani refleksleri daha akıcı ve "öngörülemez" bir hal alır, ayrıca yüksek acılara katlanabilir hale gelir.

C Rank;
  • Kullanıcı stili öğrenmeye devam eder ve içkinin etkisi altındaki hareket kabiliyetini arttırır. İlginç ve garip pozisyonlarda dengesini kaybetmeden durabilme yeteneğini kazanır. Saldırılarının hasar potansiyeli artar.

B Rank;
  • Kullanıcı antremanlara devam eder ve stilin ileri duruşlarını öğrenmeye başlar. Ayrıca acı eşiğini zihinsel antremanlarla iyice arttırır ve daha az acı hissetmeye başlar. Saldırılarının isabet oranı aşırı derecede artar.

A Rank;
  • Kullanıcı içkinin etkilerin avantajına kullanma konusunda ustalaşır. İçkinin etkisindeyken yapacağı saldırılar aşırı derecede öngörülemez olur ve hasar kapasitesi artar. İsabet oranı tavan yapan kullanıcı, sarhoş olsa bile yerinde saldırılar gerçekleştirebilir

S Rank;
  • Kullanıcı içkinin etkilerini tamamen kontrol altına alır. İçkinin etkisi altındayken sarhoş olmaz, fakat tüm avantajlarını kullanabilir. Ayrıca hasar potansiyeli ve isabet oranı tavan yapar.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
Kullanıcı avatarı
GM - Naruto
Game Master
Game Master
 
Mesajlar: 2208
Kayıt: 09 Tem 2014, 22:21

Re: Taijutsu

Mesajgönderen GM - Naruto tarih 27 Tem 2014, 03:38

Taijutsunun silahla yapılan stilleri de, çıplak elle yapılanlar gibi seviyelere ayrılmıştır. Aynı kurallar burada da geçerlidir, ancak ek olarak, her stilin icra edileceği silahlar bellidir ve başka silahlarla yapılamaz. Eğer bir stilin gücünü kullanmak istiyorsanız not edilen silah ile uygulamak zorundasınız.

Stillerin silah sınırlamarı spesifik olarak değil, tür olarak verilmiştir. Yani bir stil wakizashi ile yapılıyor ise, kabaca wakizashi özelliği taşıyan herhangi bir kesici silahla icra edilebilir. Eğer elinize egzotik bir silah geçerse GM size o silahın hangi türe ait olduğunu söyleyecektir. Ninja ekipmanları -kunai, shuriken v.b.- stilleri icra etmek için kullanılamaz.

Aksi belirtilmediği sürece, bir stili aynı anda 2 silah kullanarak yapamazsınız. Eğer bu tarz bir yönelim istiyorsanız en altta bulunan "Çift Silah Stili"'ne göz atınız.

İsmini bilmediğiniz veya tanımdağınız bir silah tipi ile karşılaşırsanız Google'a başvurabilirsiniz.

Kendou
Silahlar: Katana, Wakizashi, Tantou
En köklü ve en eski Taijutsu stilidir Kendou. "Kılıcın yolu" anlamına gelen ismi ile, derin bir felsefeye sahip olan bu stili hemen hemen herkes gördüğü an tanır. Ancak eski olması, geçerliliğini kaybettiği anlamına gelmez. Yüzyıllar boyunca geliştirilip mükemmelleştirilen Kendou, hem bir spor hem de efektif bir savunma sanatı olarak kullanılır. Stilin formları belirgindir ve rastgele hamlelere izin vermez. Kullanıcı sürekli belirli bir stansı korumalıdır ve stilin formlarını bozmamalıdır. Silahını boş bol sallamamalı, her an saldırıya hazır beklemelidir. Genel stanslardan biri, kılıç 45 derece açı ile rakibe doğru doğrultmaktır ancak buna benzeyen herhangi bir stans da bunun yerine kullanılabilir. Stilin aşırı katı kuralları yeniden yorumlamayı kısıtlasa da, stilin gücü kendi içinde saklıdır. Efektif saldırı ve savunma yöntemlerini öğreten stil, spesifik formları ile öğrenimi kolaylaştırır. Bu yüzden en çok tercih edilen stiller arasında sayılabilir.

Seviyeler
D Rank;
  • Başlangıç seviyesidir. Kullanıcı bu seviyede Kendou'nun felsefesini ve basit formlarını öğrenir. Kullanıcının her disiplinli saldırı veya savunması daha etkili olmaya başlar ve bunun yanında keskin silahları daha iyi tanımaya başladığından hamleleri analiz etme yetisi az bir miktar artar.

C Rank;
  • Kullanıcı antremanlarla formunu sağlamlaştırır ve kesici silahları daha iyi savurmayı öğrenir. Kullanıcının stil içinde yapacağı kesici hamlelerin isabet oranı hissedilir bir biçimde artar.

B Rank;
  • Stilin disiplinini kavramaya devam eden kullanıcı kılıç ve benzeri silahlar ile nasıl blok yapılacağını öğrenir. Kullanıcının defans kabiliyeti yüksek derecede artar ve bir saldırıyı savunduktan sonra genelde sarsılmaz ve karşı saldırıya hazır olur.

A Rank;
  • Kullanıcı formunu mükemmelleştirir ve bir çok dikkatsiz ve disiplinsiz rakiplerinin defanslarını nasıl kıracağını çok iyi bir şekilde analiz etme yetisini geliştirir. Kullanıcının hamlelerinin isabet oranı aşırı derecede artar.

S Rank;
  • Kullanıcının formu ve stansı, bir çok yönden aynı anda gelen saldırıları karşılayabilir hale gelir. Kullanıcının defansı, formunu koruduğu sürece aşılmaz olur ve göremediği yerlerden bile gelen saldırıları hissedebilir hale gelir. Ayrıca, form korunduğu sürece, kullanıcının hamlelerinin isabet oranı maksimum seviyeye ulaşır. Kendou stilinin zirvesidir.


Iaido
Silahlar: Sadece Katana (Stilin kullanımı için bir kın gereklidir. Kını eksik katanalar veya klasik Japon stili dışında üretilmiş olan kılıçlar kullanılamaz.)
Kendou kadar eski olmasa da, Iaido, geçmişini yüzyıllar öncesine kadar götürebilir. Dövüş stilinden ziyade, savaş sanatlarının doruk noktası olarak ustalar tarafından ortaya atılan Iaido günümüzde gerekli sabıra sahip herkes tarafından kullanılabilir. Iaido, tek bir hamlede rakibi alt etmeye odaklanır ve bu yüzden formlarında katana sürekli kınında bekletilir. Kınından çekilip hamle yapıldıktan sonra, kullanıcı defansa geri döner ve kılıcı kınına geri koyar, bir sonraki hamle için hazırlanır. Hamlelerin kendisi hızlı olsa da hazırlanmak süre ister ve bu kullanıcıyı açıkta bırakır. Stil riskli olsa da hamleler ölümcüldür ve getirisi yüksektir. Iaido ustaları tek bir hamle ile uzuv kopartabilecek şiddette hamleler yapabilmektedir. Kılıcı ustalar vaktinde bellerinde taşımış olsalar da, bir çok shinobi sırtında veya belinin arka tarafında da taşıyıp sıkıntı olmadan stili icra etmektedirler.

Seviyeler
D Rank;
  • Başlangıç seviyesidir. Kullanıcı, parmaklarını kesmeden kılıcı kınından hızlıca çekmeyi ve aniden saldırmayı öğrenir. Kullanıcının bu tarz hamleleri hissedilir bir biçimde hızlanır ancak bu hız artışı sadece ilk savurma için geçerlidir.

C Rank;
  • Kullanıcı Iaido'nun tek defansif formunu öğrenir. Kullanıcı, kılıcını kınından yarısına kadar çıkartır ve bunu bir kalkan gibi kullanabilir hale gelir. Bir çok saldırıyı bu "kalkan" ile durdurabilir hale gelir.

B Rank;
  • Kullanıcının Iaido hamlelerinin hızı ciddi bir seviyede hızlanır. Ayrıca, kullanıcı hamlelerini uzatmayı öğrenir ve bu hızı kılıcı kınından çektikten sonraki 2. bir ani savuruş için kullanabilir hale gelir.

A Rank;
  • Kullanıcının hamleleri, kabiliyetinin doruk noktasına ulaşır. Kullanıcının kılıcı, kabzasından çıkarken görünmeyecek kadar hızlanır ve bu bir çok kişiyi hazırlıksız yakalar. Ayrıca kullanıcı Iaido hamlelerini 3. bir savuruşa kadar uzatabilir.

S Rank;
  • Cerrahi bir titizlik ile yapılan hamlelerini kullanıcı ölümcül bir düzeye çıkartır. Kullanıcının hamleleri eğer çok iyi isabet ettirilirse bir uzvu koparacak seviyeye ulaşır, uzvu ıskalasa bile muhtemelen derin bir yara bırakacaktır. Bir çok dövüş, bu seviyede, kullanıcı için sadece tek bir hamleden ibarettir. Iaido stilinin zirvesidir.


Musatsu
Silahlar: Wakizashi, Tantou
Geisha kılığındaki suikastçi kadınların geliştirdiği bir stildir Musatsu. Bu suikastçiler, geisha kılığında soyluların evlerine kabul edildikten sonra doğru zamanı bekleyip hedeflerini öldürürler ve beklenmeden ortadan kaybolurlardı. Bir samuray veya shinobi ile karşılaştıklarında ise, tantou ve wakizashi gibi kısa kılıç ve bıçaklarla kendilerinden beklenmeyecek çeviklik ve isabet kabiliyetine sahip oldukları söylenir. Stil, çeviklik üzerine kurulu ve agresiftir. Stili kullanan kişi bu çevikliği tantou ve wakizashinin kolay kontrol edilebilirliği ile birleştirir. Stilin hamleleri hızlı ve çeviktir, saplama yerine kesme tercih edilir. Rakibin kasları ve damarları isabet alınır. Stilin ana noktası, rakibin kaslarına zarar vererek etkili savaşmasını engellemek ve yavaş yavaş, kan kaybından rakibi güçsüz düşürüp yenmektir. Kullanıcı, antremanlar ile ufak silahları çevik bir biçimde kullanmayı pekiştirirken teorik bilgiler ile de vücudun zayıf noktalarını öğrenir. Stil, ileri seviyelerde, iç organları hedef almayı öğretir.

Seviyeler
D Rank;
  • Başlangıç seviyesidir. Kullanıcı, sıkı bir antreman düzeni ile kısa bıçaklar ile olan çevikliğini ve isabet oranını arttırır. Ufak bıçakları kullanmada kendine olan güveni artan kullanıcının hamleleri hissedilir bir biçimde daha isabetli ve hasar verici olur.
C Rank;
  • Kullanıcı bu seviyede, pratik becerisini teorik bilgi ile birleştirir ve rakiplerinin zayıf yerlerini analiz etmeye başlar. Kullanıcının bir kasa veya damarı kesip hasar verecek şekilde hamleler yapabilir hale gelir ve bu tür hamlelerdeki isabet oranı artar.

B Rank;
  • Kullanıcı kısa bıçaklardaki kabiliyetini bir üst seviyeye çıkarır ve hamlelerinin isabet oranını geliştirir. Rakibin bir çok noktasına yapacağı kesici hamleler yüksek derecede isabetli olur ve hasarı artar.

A Rank;
  • Kullanıcı, formunu mükemmelleştirir ve kısa bıçaklarla yaptığı hamleleri daha tehlikeli bir noktaya taşır. Doğru açı ile bıçak kullanmayı öğrenir ve bunu uygular. Kullanıcı, zayıf noktalara isabet almasa bile, bıçaklarla verdiği hasarlar yüksek derecede artar ve derin yaralar açmaya başlar.

S Rank;
  • Kullanıcı, vücut üzerinde bulunan, zarar verilebilinicek her noktayı ezberler ve bunları hedef alacak şekilde hamle yapabilir hale gelir. İç organlardan herhangi birine mükemmel isabet oranı ile saldırı yapabilir veya bir kas parçalasını tek hamlede parçalayabilir. Kullanıcının verdiği herhangi bir minimal hasar bile ileri seviyede kanamalara sebep olur ve kasti olarak damarlara yapılan saldırılar ölüm tehlikesi taşır. Musatsu stilinin zirvesidir.


Nagatsu
Silahlar: Bo Sopası, Yari, Naginata, Sansetsukon
Uzun ve simetrik yapıya sahip silahlarla uygulanan bir stildir Nagatsu. Uzun silahların mesafesinden ziyade çevrilip bir çok yönden saldırabilme kabiliyeti üzerine odaklanır. Kullanıcı genelde silahı orta kısmından tutarak seri ve hızlı bir biçimde çevirerek saldırır. Bu, saldırıların çevik olmasını ve arkasından yapılacak diğer hamlelerin momentumunun korunması sebebi ile eforsuz olmasını sağlar. Ayrıca, silahların genelde uzun yapıda olması, bir ucu ile saldırıldıktan sonra aniden çevrilerek diğer ucu ile saldırılabilmesine olanak sağlar. Böylece rakip savunma düzenini birden çok yöne göre kurgulamak zorundadır ve en ufak bir hatası bile affedilemeyecek sonuçlar doğurur. Ancak stilin hemen hemen tamamının silahların çevrilerek icra edilmesi yüzünden defansa pek önem verilmez ve karşılaşma rakibe karşı hızlıca üstün gelinerek bitirilmeye çalışılır.

Seviyeler
D Rank;
  • Başlangıç seviyesidir. Kullanıcı uzun yapıda olan silahları efektif bir biçimde çevirmeyi öğrenir ve hata yapmamaya başlar. Kullanıcının bu tür silahlarla yapacağı çevirme ve sallama hareketleri başarısız olmaz ve kullanıcı silahın kontrolünü kaybetmez.

C Rank;
  • Kullanıcı bu seviyede silahı daha iyi kontrol etmeyi öğrenir. Silahı ortasından tuttuğu sürece, bir ucu ile yapacağı saldırıyı aniden diğer ucu ile yapacağı başka bir saldırı ile sorunsuz birleştirebilir. Bu, kullanıcıya taktiksel olarak bir avantaj sağlar ve aniden sağ/sol, yukarı/aşağı kombinasyonlarında saldırılar yapabilir hale gelir. Rakibin kafasını karıştırıcı hamleler yapabilir.

B Rank;
  • Kullanıcı silah kontrolünü bir üst düzeye taşır ve stili uygularken kullandığı silahlarla olan isabet oranını farkedilir bir biçimde arttırır. Kullanıcının silahı çevirerek yaptığı saldırılar hedefi daha rahat bulur.

A Rank;
  • Kullanıcı silahını tamamen tanır ve nerede nasıl bir güç uygulayacağını kavrar. Kullanıcının hamlelerinin verdiği hasar aşırı bir derecede artar ve keskin silahlar derin yaralar bırakmaya başlar.

S Rank;
  • Kullanıcının yaptığı çevirme ve savurma hamleleri görülemeyecek derecede hızlanır. Bu seviyede kullanıcının hamleleri yorumlanamayacak kadar kafa karıştırıcı hale gelir ve rakipler ne olduğunu anlayamadan saldırıları birer birer yerler. Nagatsu stilinin zirvesidir.


Kyodaichi
Silahlar: Bisento, Bo Sopası, Naginata
Kyodaichi stili hızdan ziyade güce ve sertliğe önem verir. Bu yüzden uzun ve savrulduğunda yüksek hasar verme potansiyeli olan silahlara yapılır. Kullanılan uzun ve heybetli silahlar kaçılması nispeten kolay ancak vurduğu anda çok ağır hasar verebilecek hamlelerden oluşur. Kullanıcı hamlelerini olabildiğince sert olacak şekilde uygular ve gerekirse tüm gücü ile silahı savurur. Stilde göstermelik veya az hasar verecek hamlelere yer yoktur. Stili kullanan kişiler silahlarını çok iyi tanır ve ne yönde nasıl güç uygulayacaklarını çok iyi kavrarlar ve silahlarla karşı tarafın gardını kırmaya çalışırlar. Stil genel olarak karşı tarafın hata yapmasını beklemez, kendi hatalarını yaratır. Kyodaichi, bu yüzden sakin veya pasif bir stil olarak gösterilmez ve kullanıcı odaklıdır. Sürekli kendilerini geliştirmek ve antreman yapmak zorunda kalan kullanıcılar düşmanlarını birer birer yenmeye başladıklarında stilin meyvelerini almaya başladıklarını anlar. Juudaichi stili ile kardeş stil sayılabilir zira aynı kişinin bu iki stili oluşturduğu söylenir.

Seviyeler
D Rank;
  • Başlangıç seviyesidir. Kullanıcı silahları efektif bir biçimde tutmayı ve onlarla sert hamleler ve saldırılar yapmayı öğrenir. Kullanıcının hamleleri eskiye oranla daha sert ve hasar verici olur. Stilde ustalaşmak adına ilk temelleri atar ve antremanlara başlar.

C Rank;
  • Bu seviyede stilin gücü hissedilir bir şekilde artar ve kullanıcının verdiği hasarlar katlanmaya başlar. Kullanıcının hamleleri, karşı tarafa isabet ettiği anda defansını yavaş yavaş kırar ve karşı tarafı bir süre sonra korunamayacak bir hale getirebilir. Genel olarak da ayrıca, kullanıcının verdiği hasar artar.

B Rank;
  • Kullanıcı uzun antremanlar sonrasında silah tutuşunu mükemmelleştirmeye başlar. Yaptığı sert saldırılar artık isabet ettiği kişiyi sersemletmeye ve yeterince güçlü yapılmış ise, rakibi geri fırlatmaya başlar. Bu şekilde rakibin oryantasyonu bozulur ve dezavantaja düşürülür.

A Rank;
  • Kullanıcının hamlelerinin hasarı aşırı yüksek bir seviyeye çıkar ve hamlelerin sertliği hissedilir bir biçimde artar. Kesici hamleler derin yaralar açmaya başlarken ezici darbeler ise kemik kırmaya kadar gidebilir. Hamlelerin bloklanma şansı neredeyse yok gibidir.

S Rank;
  • Kullanıcının verdiği hasar maksimum seviyeye çıkar ve kesici saldırılar uzuv koparacak seviyeye gelir. Ezici saldırılar ise vurduğu bölgedeki kemikleri tuzbuz edecek sertliğe ulaşır. Kyodaichi stilinin zirvesidir.


Shigure
Silahlar: Katana, Naginata
Katana ve Naginata'nın hafif ancak tehlikeli doğasını kullanarak icra edilen bir stildir Shigure. Kanatlarını hızlıca çırpıp yükselen bir kuş gibi, kullanıcının her hamlesi seri ve birbirini tamamlar şekilde gerçekleşir. Stilin temelini hızlı ancak kısa, ardı ardına yapılan hamleler oluşturur. Bu, rakip üzerinde ufak ancak etkili yaralar açılabilmesine olanak sağlar. Çoğu stil kullanıcısı hamlelerini bu yüzden kısa tutmaya özen gösterir, ancak hamleler arasındaki geçiş hızlı olduğundan kısa sürede bir çok bu kısa hamlelerden gerçekleştirebilir. Hamleler saplama, dar açılı kesme hamleleri veya kabza vuruşlarından bile oluşabilir. Stilin amacı rakibin bir açığını yakalayıp oradan ufak, seri ve hızlı hamleler ile bu açıklığa izin veren rakibi cezalandırıp yenmektir. Genelde rakip aldığı seri hasarlar yüzünden kesikler içinde kalır ve kanayarak can verir, eğer geriye çekilecek kadar gücü kalmadıysa. Stilin zirversinde, kullanıcının hamlelerini seçmek neredeyse imkansızlaşır ve mükemmel bir isabet oranına sahip olur.

Seviyeler
D Rank;
  • Başlangıç seviyesidir. Kullanıcı bu seviyde seri ve kesik hamleler yapmanın temelini kavrar. Kullanıcının stil içinde kalan hamlelerinin hızı farkedilir bir biçimde artar. Stilin diğer seviyelerine yükselmek için antremanlara başlar.

C Rank;
  • Kullanıcının seri hamlelerinin isabet oranı artar ve daha az hamle yapmaya başlar. Silahını daha iyi tanımaya başlayan kullanıcı, hızlı hamlelerde onu elinden kaçırmadan savurabilmeyi ve kontrol etmeyi öğrenir.

B Rank;
  • Kullanıcı, seri hamlelerini mükemmelleştirmeye başlar ve bu seviyede vereceği hasarı hissedilir bir biçimde arttırır. Kullanıcının hamleleri kısa olsa bile açtığı yaralar derinleşmeye başlar.

A Rank;
  • Kullanıcının hamlelerinin isabet oranı maksimum seviyeye ulaşır. Kısa ve kesik hamleler neredeyse her seferinde hedefini bulur ve kullanıcı, rakibin açıklarını ağır şekilde cezalandırmaya başlar.

S Rank;
  • Kullanıcının hamleleri aşırı derin yaralar açmaya başlar. Kullanıcının hasarı hatırı sayılır bir şekilde yükselir. Stil içinde kalan her hamlenin, eğer hedefi tutturabilirse, ölümcül sonuçları olabilir. Shigure stilinin zirvesidir.


Bunshoku
Silahlar: Nunchaku, Sansetsukon
Parçalı silahlar üzerine kurulu olan bu stil, en mükemmel bir şekilde sansetsukon veya nunchaku ile uygulanır. Parçalı silahların rahat savruluşu ve momentum iletimini avantaj olarak kullanır. Stilde hamleler savurma üzerinedir ve silahı sürekli hareketli tutma prensibine dayanır. Sürekli hareket halinde tutulan silah, kullanıcının minimal bir efor ile maksimum hasar vermesini sağlar. Silahlar kesici olmasa da, vuruşlar zaman zaman kemik kıracak düzeye ulaşabilir. Hamleler ıskalasa bile silah rahatça yön değiştirip tekrar saldırabilir, bu da ardı ardına yapılan hamleleri kolaylaştırır. Ancak hareketli bir silah, en ufak bir hata ile kullanıcısının elinden fırlayabilir veya kontrolünü kaybedip kullanıcı kendine zarar verebilir. Bu yüzden mükemmel bir koordinasyon ile uygulanmalı ve hamleler doğru planlanmalıdır. Bunshoku riskli bir stil olsa da, avantajları bu açığı kapatabilmektedir.

Seviyeler
D Rank;
  • Başlangıç seviyesidir. Kullanıcı bu seviyede parçalı silahları tanımaya başlar ve ilk antremanlarını yapar. Kullanıcının bu tür silahlarla yapacağı saldırıların isabet oranı artar ve silahlarla daha az hata yapmaya başlar.

C Rank;
  • Kullanıcı bu seviyede stilin temellerini daha iyi kavramaya başlar. Stile uygun olarak yaptığı hamleler onu daha az yorar ve daha isabetli hale gelir.

B Rank;
  • Kullanıcı hamlelerini mükemmelleştirmeye devam eder. Kullanıcının stile uygun olarak yapılan hamleleri aşırı hızlanır ve çevrilen silahları görmek zorlaşır.

A Rank;
  • Kullanıcı çok az bir efor ile tüm gücünü silaha kanalize etmeyi öğrenir. Stil içinde kalan hamlelerindeki hasar hissedilir bir biçimde artar.


S Rank;
  • Stilde tamamen ustalaşan kullanıcı neredeyse hiç efor sarfetmeden mükemmel isabet oranına sahip hamleler yapabilir. Bu hamlelerin gücü aşırı derecede yüksektir ve kemikleri parçalamaya yeter. Bunshoku stilinin zirvesidir.


Zanryu
Silahlar: Bo Sopası, Yari
Zanryu stili, kolektif olarak "ashigaru" adı verilen askerler tarafından geliştirilmiştir. Bu askerler, mızrak veya uzun sopa kullanırlar ve savaşlarda ordunun en az eğitimli ve tecrübeli kısmını oluştururlardı. Bu köylü "ashigaru" savaşçılarının geliştirdiği Zanryu ise "işe yaramaz"'lıktan son derece uzak ve efektif bir stildir. Gelişmesi ve olgunlaşması için uzunca zaman geçmiş ve jenerasyonlar boyunca üstüne yeni konseptler eklenmiştir. Stilin temelini defansif bir duruş oluşturur. İki elle tutulan uzun silah, rakibe doğrultulur ve güvenli bir uzaklıkta beklenir. Bu sırada, silahın ucu havada ufak daireler çizecek şekilde çevrilir. Bu hareket, rakibin kafasını karıştıracak bir etki yarattığı gibi silah ile yapılacak saldırıları da bir noktaya kadar gizler. Genelde saplama hamleleri yapılır, başarılı bir saplama hamlesini ise çevik savuruşlar izler. Kombinasyonu bitiren kullanıcı defansa çekilir ve rakibin bir sonraki hatasını bekler. Zanryu kullanıcısını güvende tutmayı ön plana alsa da, sabır isteyen bir stildir.

Seviyeler
D Rank;
  • Başlangıç seviyesidir. Kullanıcı bu seviyede silahlarını tanımaya başlar ve ilk antremanlarını yapar. Efektif bir biçimde stilin gerektirdiği pozisyonları alabilmeyi öğrenen kullanıcının defansı hatırı sayılır bir biçimde artar ve daha zor isabet alan bir hedef haline gelir.

C Rank;
  • Kullanıcının yaptığı antremanlar sonucunda saplama hamlelerini daha da rafine etmeyi öğrenir. Yapacağı hamlelerin isabet oranı hissedilir bir biçimde artar. Buna savurma hamleleri de dahildir.

B Rank;
  • Kullanıcı, uzun çalışmaların ardından stilin temellerini tam anlamıyla kavramaya başlar. Kullanıcının defansta bekleyip silahı ile havada çizeceği ufak daireler, rakibin kafasını karıştırmaya başlar. Bu, kullanıcının ardından gelecek hamlelerinin daha isabetli olmasına sebep olur.

A Rank;
  • Kullanıcı silahını daha iyi savurmayı öğrenir ve vereceği potansiyel hasarı en üst düzeye çıkartır. kullanıcının basit saplama hamleleri bile eğer rakip ile buluşursa derin hasarlar verebilir hale gelir.

S Rank;
  • Kullanıcı stilin bütün sırlarını açığa çıkarır ve mükemmel bir isabet oranına, hasar seviyesine ve çevikliğe sahip olur. Ayrıca, karşı tarafın aklını karıştırması daha olağan bir durum haline gelir ve bunu avantajına kullanmakta zorlanmaz. Zanryu stilinin zirvesidir.


Tessenjutsu
Silahlar:Tessen
Tessenjutsu, en genç dövüş stillerinden birisidir. Samuray ailelerinin oluşturduğu bu stil japon yelpazelerini kullanır ve spesifik olarak metal fanlar (tessen) ile icra edilir. Bu metal fanlar kapatıldığında hemen hemen 20cm uzunluğunda olurlar ve bir kunai veya tantou ile yakın dövüşe girebilecek kadar sert ve dayanıklıdırlar. Fanın gergin kumaşının arasında bulunan metal tutacaklar ise, fan açıldığında dayanıklılığının bozulmasını engeller. Bu metal tutacaklar kumaşların arasında kaldığından görülmez ve dışarıdan bakan birisi bunun gayet normal bir fan olduğuna karar verebilir. Dövüş stili, fanın hem açık hem kapalı olarak kullanılması üzerinedir. Genelde öncelikle gelen darbeler fan kapalıyken karşılanır ve savuşturulur, ardından fan açılarak saldırılar başlar. Ancak bazı durumlarda kullanıcılar hamleleri fanlar açıkken onları bir kalkan gibi kullanarak savuşturmayı da seçebilir. Fanların ucu genelde keskindir ve yüksek derecede hasar verme kapasitesine sahipdir. Kapalıyken de ufak, metal bir sopa işlevi görür. Hızlı ve çevikliği ön planda tutan bu stil, defansı da elden bırakmaz. Fanlar açıkken eğer yeterince dayanıklı üretilmişse, sert bir kılıç darbesini bile karşılayabilir ancak bunun kullanıcının fanın dışında kalan parmaklarını yaralama veya koparma ihtimali vardır. Stil ile alakalı bir diğer husus ise, stil kendi içinde aynı anda 2 tane fan kullanmayı da öğretir. Kullanıcı bir fan ile gelen saldırıyı savuştururken diğeri ile saldırı yapar.

Seviyeler
D Rank;
  • Başlangıç seviyesidir. Kullanıcı tessen türevi silahları kullanmayı öğrenir ve basit formları çalışmaya başlar. Aynı anda 2 tessen kullanabilir hale gelir ve bu tarz bir silahla yapacağı hamlelerin isabet oranı artar.

C Rank;
  • Kullanıcı defansif formları öğrenir. Açık veya kapalı halde bulunan bir tessen ile nasıl saldırıları savuşturacağını kavrayan kullanıcının defansif hamlelerinin etkisi hissedilir bir biçimde artar.

B Rank;
  • Kullanıcı silahlarını tanımaya devam eder ve efektif olarak nasıl hamle yapacağını kavrar. Silahlar ile vereceği hasar hissedilir bir biçimde artar.

A Rank;
  • Kullanıcı defansif formlarda ustalaşır ve silahın kullanımını mükemelleştirir. Açık veya kapalı şekilde yapacağı her türlü defansif hamleler maksimum etkiye ulaşır ve fanlar açıkken kendine zarar verme olasılığını minimuma indirger.

S Rank;
  • Kullanıcı silahını tamamen tanır ve potansiyelini maksimuma çıkartır. Kullanıcının isabet ve hasar oranları maksimuma ulaşır ve hamleleri ölümcül olur. Tessenjutsu stilinin zirvesidir.


Çift Silah Stili
Silahlar:Hepsi
Normal kurallar çerçevesinde herhangi bir stil (Tessenjutsu hariç olmak üzere) çift silah kullanılarak icra edilemez. Stillerin formları buna göre ayarlanmış değildir ve etkilerini bu şekilde gösteremezler. Ancak savaşçılar çağlar boyunca kendi fiziksel potansiyellerine güvenerek bu tarz yönelimlere başvurmuştur. Bu stilin kendi içinde bir kuralı bulunmaz ve hamle sınırlaması yoktur. Ancak diğer stiller ile birleştirilemez. Bu stili öğrenmek size çeşitli silahlardan aynı anda 2 tanesini kullanmanızı sağlar. Ayrıca bu stilde S Rank'a ulaşmak için herhangi bir ustadan ders almanıza gerek yoktur, puanını ödeyip öğrenebilirsiniz.

Seviyeler
D Rank;
  • Bu seviyede kullanıcı 2 tantou'yu aynı anda herhangi bir dezavantaj almadan kullanmayı öğrenir.

C Rank;
  • Bu seviyede kullanıcı 2 wakizashi'yi aynı anda herhangi bir dezavantaj almadan kullanmayı öğrenir.

B Rank;
  • Bu seviyede kullanıcı 2 katana'yı aynı anda herhangi bir dezavantaj almadan kullanmayı öğrenir.

A Rank;
  • Bu seviyede kullanıcı 2 naginata, nunchaku veya bo sopasını aynı anda bir dezavantaj almadan kullanmayı öğrenir.

S Rank;
  • Bu seviyede kullanıcı 2 bisento, sansetsukon veya yari'yi aynı anda bir dezavantaj almadan kullanmayı öğrenir.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
Kullanıcı avatarı
GM - Naruto
Game Master
Game Master
 
Mesajlar: 2208
Kayıt: 09 Tem 2014, 22:21

Re: Taijutsu

Mesajgönderen GM - Naruto tarih 18 Ağu 2014, 14:12

Taijutsu Teknik Listesi
Taijutsu teknikleri aşağıda açıklamalarıyla listelenmiştir. Her bir silahsız stile 3, silahlı stile (Çift Silah Stili hariç) ise 1 teknik düşmektedir, yani toplamda 24 teknik bulunmaktadır. Bir tekniği öğrenmek için stilde tekniğin seviyesine ulaşmanız gerekiyor. Yani B Rank bir teknik öğrenmek istiyorsanız bağlı olan stilde de B rank olmuş olmanız gerekir. Ninjutsu ve Genjutsu aksine, Taijutsu'da gizli teknik (şimdilik) yoktur, her biri herhangi bir kütüphanede bulunabilecek kadar yaygındır.

Tekniklerin bir çoğu seride bulunanlar ile hemen hemen aynıdır ancak seviyelerinde ve efektlerinde oynamalar yapılmıştır.

Taijutsu jutsularının hemen hemen hepsi chakra ister ve kullanıcı teknik boyunca vücudunda chakra yoğurur, ancak bu gereksinim ortalama bir ninjutsu veya genjutsu tekniğinin altındadır. Bu yüzden teknikler ortalama bir hamlenin üzerinde sonuçlar verir. Aksi belirtilmedikçe tekniklerde mühür bulunmaz ancak kullanıcının odaklanması için az bir süre gerekir.

Juudaichi
Oukashou, C-Rank
Kullanıcı chakrasını yoğurur ve elinde toplar. Ardından yumruğunu savurarak hamlesini yapar ve yumruk hedefe isabet ettiği anda chakra dışarı salınır. Bu şekilde, kullanıcının yumruğunun yıkıcı gücü aşırı derecede artar. Bu tekniğe yakalanan rakip metrelerce yuvarlanabilir. Teknik ile ince duvarlar kırılabilir.

Tsuuten Kyaku, B Rank
Kullanıcı bir ayağını havaya kaldırır ve yoğurduğu chakrasını topuğunda biriktirir. Ayak yere inerken hedef ile buluştuğu anda bu chakra salınır ve hamlenin yıkıcı gücü aşırı derecede artar. Mantık olarak Oukashou ile hemen hemen aynı olsa da yıkıcı gücü bir kaç kat fazladır. Bu tekniğin tam gücüne yakalanan rakiplerin bir kaç kemiğinin kırılması olasıdır. Kullanıcının zıplamasına gerek yoktur ancak havadan yere düşerken de uygulanabilir. Kalın duvarlar bu teknik ile kırılabilir.

Headbutt, A Rank
Kullanıcı chakrasını aldında biriktirir ve hedefe doğru kafasını savurur. Hedefe kafa isabet ettiği anda chakra salınır. Hamlenin yıkım gücü aşırı yüksektir ve karşı tarafın kafatasını bile parçalayacak güçte olabilir. El veya ayak gerektirmediğinden rakibin elleri bağlıyken de kullanılabilir. Ayrıca bu teknik ile aşırı kalın duvarlar kırılabilir, sert materyeller parçalanabilir. Ancak kullanıcının alnında bir koruyucu tabaka benzeri bir ekipman yok ise hasar alma ihtimali çok yüksektir.


Rinjoushou
Reppuu, C Rank
Kullanıcı ani bir şekilde yere çöker ve ayağını dışarı doğru vererek döner. Kullanıcı bu hamle ile çevresindeki rakiplere çelme takarak yere düşürebilir veya dengesini bozabilir. Hamle aşırı hızlı gerçekleştiğinden korunması zordur ancak çok az bir hasar potansiyeline sahiptir.

Shoufuu, B Rank
Kullanıcı ani bir şekilde yukarıya doğru bir tekme hamlesi yapar. Bu tekme hamlesi düşük hasar potansiyeline sahip olsa da çevikliği ile rakipleri hazırlıksız yakalar. Hamleler genelde rakibin çenesine doğru veya tuttuğu silaha yapılır, ancak belirli bir sınırlama yoktur. Rakibin silah tutan eline denk gelen hamleler silahı rakibin elinden fırlatabilir.

Senpuu, A Rank
Kullanıcı, ayağını dışarı vererek etrafında bir tur atar ve çevresindeki bir çok rakibe aynı anda vurur. Hamle aşırı hızlı olduğu gibi güçlüdür. Hamle ile karşılaşan rakipler bir kaç metre geri fırlar. Teknik havada uygulanabilir veya birden çok kez kişi etrafında dönerek ardı ardına saldırılar yapabilir.


Shinshouki
Kage Buyou, C Rank
Kullanıcı, rakibi havaya fırlatmak için akrobatik bir tekme hamlesi kullanır. Bu özel hamle ile rakip 3 veya 4 metreye kadar havaya gönderilebilir. Ardından rakip kendi akrobatik yeteneğini kullanarak havaya zıplar ve havada rakibin hemen altında konuşlanır. Teknik burada son bulur, ancak kullanıcı bu noktadan sonra diğer Shinshouki Taijutsu tekniklerini kullanabilir veya havadaki korumasız rakibine beklemediği bir yerden saldırı yapabilir.

Hayabusa Otoshi, B Rank
Kullanıcı havadaki rakibini yakalar ve ters çevirir, kafasını ayakları ile kenetler. Rakibin kafası aşağı getirilecek şekilde konuşlandırılır ve yere çarptırılır. Kafasını zemine çarpan rakip ağır derecede hasar alır. Teknik genelde Kage Buyou ardından uygulanır. Tekniğin yerdeyken de uygulanan bir versionu olarak, kullanıcı aniden ayağını rakibin boynuna dolayacak şekilde bir hamle yapar ve rakibinin kafasını yere doğru savurur. Kafasını yere çarpan rakip afallar, ancak havadaki varyasyondan çok daha az hasar alır.

Garou Rendan, A Rank
Kullanıcı, havada bulunan rakibine beklemediği yerden önce bir tekme saldırısı, ardından da yumruk saldırısı uygular. Ardından seri bir kaç hamle ile rakibini hızla yere savurur. Yere çarpan rakibinin üstüne inerek kombinasyonu tamamlar. Rakibe ağır hasar verilir. Kage Buyou ardından kullanılırsa tam potansiyeline ulaşır, ancak bu gereklilik değildir. Havada bulunan herhangi bir rakibe uygulanabilir. Ayrıca yerde uygulanabilen bir varyasyonu vardır, ancak rakibin arkasında konuşlanıldıktan sonra kullanılabilir. Aynı şekilde, rakibin beklemediği yerlere ani tekme ve yumruk saldırıları yapılır ve kombinasyonun sonunda rakip yakalanıp yere fırlatılır. Havadaki versiyona göre hasar daha azdır.


Suiseiki
Kaidan, C Rank
Kullanıcı esnekliğini bir üst seviyeye çıkarır ve kısa bir süre boyunca hemen hemen bir çok yakın dövüş hamlesinden kıvrak hareketler ve adımlamalar ile kurtulabilir hale gelir. Tamamen defansif bir postür alan kullanıcı karşı tarafa hamle yapmayı bırakır ve gelen tüm hamleleri karşılamak için rakibe odaklanır. Bu süre boyunca kullanıcı saldırı yapmaz. Tipik olarak teknik 6-10 saniye arasında sürer ve devam ettirmek için tekrar uygulamak ve odaklanmak gerekir.

Gekiha, B Rank
Kullanıcı elinin avuç içini sertçe rakibinin dengesini ve defansını bozacak şekilde savurur. Eğer hamle rakip ile buluşursa, rakip metrelerce geri fırlar, eğer saldırıya karşı koyabilirse bile dengesini ve defansını kaybeder. Bu, kullanıcıya beklediği açıklığı sağlayacağı gibi bitiriş hamlesi olarak da kullanılabilir.

Shoushiken, A rank
Kullanıcı esnekliğini sonuna kadar kullanarak rakibe saldırmaya ve aynı anda da kaçınmaya başlar. Bir kaç hamle süren bu kombinasyon boyunca kullanıcının hamlelerden kaçma oranı aşırı yükselir ve kendi hamlelerinin isabet oranı da tavan yapar. Mükemmel bir koordinasyon ile hem rakibin saldırılarından kaçan kullanıcı aynı anda karşı saldırıya geçer ver rakibine maksimum derecede hasar verir.


Ayatsu
Raiken, C Rank
Kullanıcı etrafında bir defa dönerek momentum kazanır ve bununla rakibin hassas bir noktasına saldırı yapar. Eğer saldırı rakip ile karşılaşırsa, rakibi acı içinde bırakır. Kafası karışan ve dikkati dağılan rakip ardından gelecek saldırılara daha açık bir hale gelir.

Kaiganshou, B Rank
Kullanıcı dirseğini kullanarak kendini rakibe fırlatır ve rakibin göğsünü hedef alır. Eğer dirsek rakibin göğsüne isabet ederse, rakip geriye doğru fırlar ve nefessiz kalır. Kendini toparlamakta güçlük çeken rakip ardından gelecek saldırılara daha açık bir hale gelir. Saldırı çok büyük bir acı verdiği gibi eğer aşırı güçlü bir şekilde uygulanırsa kaburga kemiklerini bile kırabilir.

Suihei, A Rank
Kullanıcı elini düz tutarak ani bir "kesme" hamlesi yapar. Bu hamle kullanıcının eklemlerini veya kıkırdaktan oluşan bölgelerini hedef alır. Eğer saldırı rakibe isabet ederse eklemleri anında yerinden çıkarır veya kıkırdakları parçalar. Aşırı derecede zarar verici bir hamledir ancak başarılı bir şekilde uygulanması zordur.




Kendou
Tsukikage no Mai, B Rank
Kullanıcı rakibe doğru aşırı hızlı bir şekilde fırlar, zig-zag hamleleri ile ilerler ve sağdan sola doğru yere paralel olarak bir savurma hamlesi yapar. Kullanıcı bu ilerleme sırasında arkasında kendi silüetinden oluşan görüntüler bırakır. Bu görüntüler rakibin saldırının gerçek yönünü farketmesini engeller, ancak aşırı deneyimli kişiler bunu yine de öngörebilir. Kesici hamle aşırı güçlüdür.


Iaido
Iaigiri, B Rank
Kullanıcı kınında beklettiği kılıcı aniden çekerek aşırı çevik bir hamle yapar. Bu hamle ile beraber kullanıcı aşırı yüksek bir chakra konsantrasyonunu dışarı verir. Bu yüzden, hamlenin efektif menzili, kullanılan silahın 5-6 katına kadar çıkar. Uzaktaki rakibe beklenmeyen saldırılar yapmak için kullanılır. Saldırı yapılırken kullanıcının kılıcından mavi chakra fışkırdığı görülür.


Musatsu
Satsugiri, B Rank
Kullanıcı bu tekniği rakip kendini savunamayacak durumdayken veya kafası karışık olduğu durumlarda kullanır. Kullanıcının saldırılarına karşılık veremeyecek durumda olan rakip hassas noktalarına birer birer hızlı ve çevik bir biçimde saldırı alır. Eğer hızlıca kendini toparlayamazsa, rakibin aldığı hasarlar ölümcül seviyeye ulaşır.


Nagatsu
Issen, B Rank
Kullanıcı silahını aşırı hızlı bir şekilde savurur ve rakibe doğru güçlü bir mavi chakra dalgası yollar. Bu dalga, kesici silahlar için kesici özellikte, ezici silahlar için ise ezici özelliktedir. 50-60 metreye kadar etkilidir. Bu seviyeden sonra kaybolur ve dağılır.


Kyodaichi
Hirameki, B Rank
Kullanıcı silahına odaklanır ve aşırı güçlü bir savuruş hamlesi uygular. Bu hamle yukarıdan aşağı doğrudur. Hamle aşırı büyük bir yıkım gücüne sahiptir ve herhangi bir şeye çarptığı anda şok dalgası yayar. Eğer rakibe isabet ederse, rakibin defansını kırıp geçer ve aşırı büyük bir hasar verir. Rakibi ıskalasa bile civardaki herkesin dengesi bozulur, aşırı yakında olanlar geriye doğru fırlar. Ardı ardına tekrar yapılması neredeyse imkansız olan bir tekniktir.


Shigure
Hadan, B Rank
Kullanıcı silahını 3 defa seri bir şekilde savurur. Her seferinde, dışarıya doğru, birbirine paralel 3 tane chakra dalgası yollar. Dalgalar bir kaplanın pençesine benzetilebilir. Bunlar 3 veya 5 metre kadar ilerleyip kaybolurlar. Tekniğin asıl amacı tek savuruşla bir çok defa saldırı yapmak ve rakibe aşırı derecede hasar vermektir. Kombinasyon tamamlandığında, tekrar uygulanması için tekrar odaklanılması gerekir.


Bunshoku
Kaengiri, B Rank
Kullanıcının silahlarıyla yapacağı saldırı kısa bir süre boyunca alevle desteklenir ve ekstra yıkım gücüne sahip olur. Her bir savuruş silahı alevlendirir ve rakibi yakma ihtimali vardır ancak alevler kısa sürelidir. Tekniğin kendisi maksimum 7-8 saniye açık kalır ve tekrar aktif edebilmek için odaklanmak gerekir. Alevler Katon chakrası değildir, tekniği aktif etmek için normal chakra gerekse bile alevler saf "Taijutsu" gücünden oluşur. Bu yüzden element sınırlaması yoktur.


Zanryu
Kuu no Tachi, B Rank
Kullanıcı silahını mükemmel bir güç ile fırlatır ve yüksek bir yıkım gücü ile rakibine yollar. Teknik, kullanıcının silahını havada yön değiştirebilmesine olanak sağlar, yani fırlatılan silah keskin dönüşler yapabilir ve rakibini takip edebilir. Bu, hamlenin isabet oranını aşırı derecede arttırır. Fırlatılan bir silah bu teknik ile geri çağrılamaz veya yere düştükten sonra tekrar hareketlendirilemez. Teknik çok kısa sürer, yani silah havada maksimum 2-3 manevra yapabilir, bunlar da rakibi ıskalamamak veya son anda hedef değiştirmek için milisaniyelik hareketlerdir.


Tessenjutsu
Kamaitachi, B Rank
Kullanıcı aniden elindeki fanı veya fanları hızlıca sallamaya başlar. Güçlü bir hava akımı oluşturur ve bunu rakibe odaklar. Hava akımı ani ve kısa sürelidir ancak bayağı güçlüdür. Saldırıya gelen rakibi geri püskürtmek ve sendeletmek veya defanstaki bir rakibi hata yapmaya zorlamak için kullanılır. Hasar vermez, ancak aşırı derecede etkili bir tekniktir.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
Kullanıcı avatarı
GM - Naruto
Game Master
Game Master
 
Mesajlar: 2208
Kayıt: 09 Tem 2014, 22:21

Re: Taijutsu

Mesajgönderen GM - Naruto tarih 21 May 2015, 21:15

Bilgilendirme: Stilin orjinal hali, 1. Taijutsu Stil Yaratım Yarışması'nı kazanan Ozan Yıldız tarafından "Megakeru" adıyla hazırlanmıştır. Onun izni ile kullanılmaktadır. Düzenleme/dengeleme Cynic'e aittir.

Yumi-dou
Silahlar: Ok ve Yay (Arbalet tarzı mekanik yaylar ile bu teknik icra edilemez.)
Yumi-dou, yay ve okun kullanımı üzerine kurulu bir Taijutsu stilidir. Bir çok konseptini Kyujutsu adı altında, samuraylar tarafından icra edilen sanattan almaktadır, fakat aralarındaki en önemli fark Yumi-dou'nun tamamen pratik hamleler üzerine kurulu olmasıdır. Shinobilerin aktif olarak kullandığı diğer stillerden ziyade Yumi-dou, farkedilebileceği üzere, hedeflere uzaktan hasar vermeye odaklıdır, bu yüzden diğer stillere göre daha defansif olduğu söylenebilir. Stilin özünün Kyujutsu'ya ve dolaylı olarak samuray kültürüne dayanması sebebiyle bazı ustalar stilin aktif olarak geliştirilmesine ve öğretilmesine karşı çıkmışlardır. Ne var ki stil, günümüzde hala kullanılmakta ve çoğunluk tarafından pratik bir savaş stili olarak kabul görmektedir. Stilin uygulanması yumi adı verilen japon asimetrik yaylarıyla gerçekleşir. Shinobi, insanüstü refleksleri ve dayanıklılığını kullanarak attığı okların hasar kapasitesini arttırır. Stilin daha pratik ve efektif duruşlara ve yöntemlere yönelmesiyle yayın kullanımı kolaylaşır.

Seviyeler
D Rank;
  • Başlangıç seviyesidir. Kullanıcı yumi stili yayları tanır ve onları nasıl efektif kullanabileceğini öğrenir. Yayın gerilmesi ve bu işlem sırasındaki nefes kontrolleri üzerinde çalışır. Ayrıca basit hedef alma antremanları sayesinde hareketli hedefleri, eğitimsiz birisine göre daha isabetli bir biçimde vurabilir hale gelir.

C Rank;
  • Kullanıcı isabet alma yeteneği üzerine çalışır ve efektif menzilini arttırır. Yay germe antremanlarının sonucunda yayı daha hızlı ve daha sert çekebilmeyi öğrenir, bu da atılan okların daha sert ve hızlı olmasını sağlar. Ayrıca kullanıcı hareketli hedefli vurma konusunda daha iyi bir performans göstermeye başlar.

B Rank;
  • Kullanıcının yayı efektif bir şekilde, yani güç kaybı olmadan, germesi için gereken süre aşırı derecede kısalır. Her bir ok atışı arasındaki süre de buna bağlı olarak azalır. Ayrıca kullanıcı, görüş mesafesini kısıtlayan hava durumlarında da odaklanarak bu durumları yoksayabilir. Ne var ki bu eğitimin sonuçları, durumdan duruma farklılık gösterecektir.

A Rank;
  • Kullanıcının mesafesi aşırı derecede artar ve oklarına saf chakra yükleyebilmeyi öğrenir. Chakra ile güçlendirdiği okların hasar potansiyeli artar ve hava durumlarından kaynaklanan uçuş çizgisini kaybetmezler. Kullanıcı, okun havada gideceği rotayı düşünmeden sadece vurması gerektiği hedefe odaklanarak okunu atar, kullanıcının refleksleri otomatik olarak okun atış açısını ve güçünü kompanse eder.

S Rank;
  • Atılan okların hızı ve hasarı maksimum seviyeye ulaşır. Kullanıcı yayı neredeyse düşünmeden kullanır hale gelir, sadece vurması gerektiği hedefi kafasında hedeflemesi yeterlidir. Reflekslerinin rafine hareketleri ve antremanlarının deneyimiyle kullanıcının attığı her ok hedefi bulur. Kullanıcı aynı anda iki ok birden atabilme yetisini geliştirir. Yumi-do stilinin zirvesidir.


Kaguya, B Rank
Kullanıcı, yayı tuttuğu eliyle, yayı bırakmadan 3 ayrı tek el mührü uygular. Ardından elini boş olan yayda, hayali bir oku geriyormuş gibi çeker. Bu sırada, saf chakradan oluşmuş bir ok kullanıcının elinde oluşmaya başlar. Bu ok şekilsizdir ve mavi bir ışık hüzmesinden ibarettir. Okun oluşturulması 2-3 saniye kadar sürer, ardından anında atılabilir, zira oluşturulması tamamlandığında yay zaten gerili bir durumdadır. Ok herhangi bir şey ile temas edene kadar formunu bozmaz ve normal bir oktan daha yüksek hasar potansiyeline sahiptir. Hedefine çarptığı anda, hasar verdikten sonra mavi bir ışık huzmesi ile yokolur. Delici hasar verir. Ardı ardına kullanılmak üzere tasarlanmış bir tekniktir, lâkin chakra rezervlerini çabuk yorar.
Bu hesaba atılan PM'ler kontrol edilmemektedir.
Kullanıcı avatarı
GM - Naruto
Game Master
Game Master
 
Mesajlar: 2208
Kayıt: 09 Tem 2014, 22:21


Dön Temel Rehberler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

cron