Bağış ve Yatırım Toplantısı, #1

Moderatör: Game Master

Bağış ve Yatırım Toplantısı, #1

Mesajgönderen Cynic tarih 10 Eyl 2016, 16:15

Öncelikle, sistem hakkındaki rehberi okuyunuz; viewtopic.php?f=149&t=27014

Bu konuda, yoklama dönemi sonunda birikecek olan paranın nereye aktarılacağını kararlaştıracağız. Aktif olarak fikir vermeyeceğim, sadece sizi yönlendireceğim konunun sapmaması için. Yatırımlar için ortaya fikir atıldığında sistemsel karşılıklarını da açıklayacağım.

Kolay gelsin hepimize şimdiden 8-)
Kullanıcı avatarı
Cynic
Beholder
Beholder
 
Mesajlar: 759
Kayıt: 19 Tem 2014, 21:54

Re: Bağış ve Yatırım Toplantısı, #1

Mesajgönderen Yamakawa Mineko tarih 11 Eyl 2016, 00:23

Fraksiyon bağışlarının hangi projeye harcayacağını belirlemekle ilgili bir iki önerim var.
İlk olarak tek tek odak belirlemektensense öncelik belirliyelim. Mesela 1. Öncelik: Surlar, 2. Öncelik: Kanalizasyon, 3. Öncelik: xxxx ...v.s gibi. Böylelikle her yoklama döneminde zırt pırt bunla uğraşmaktan kurtulmuş oluruz. Ayrıca diyelim yoklama sonunda fraksiyon kasasında 3m birikti ve odaklanılacak projede 1m'lik bir şey. İkinci bir odak bulana kadar 2m para kasada boş boş duracak ve onun katkısını anca bir sonraki yoklama döneminde alabileceğiz.

İkinci olarakta belirleme yöntemi değiştirilsin. Bunun için ayrı bir konu açılsın ve herkes belirli bir öncelik sırasıyla odaklanmak istediği üç tane proje ve odaklanılmasına kesinlikle karşı çıktığı bir proje yazsın. Bu seçimlerden bir puanlama yapılsın ve puanlama sonucuna göre fraksiyonun sırasıyla nelere odaklanacağı belirlensin. Örneğin:

Yamakawa Mineko
1. Öncelik: Ticari Faaliyetler - 3 Puan
2. Öncelik: Sur - 2 Puan
3. Öncelik: xxxx - 1 Puan

Kesinlikle Yapılmasını İstemediği Proje: Kütüphane - (-2) Puan.

Herkesin konuya attığı mesajlardan oluşacak toplam puana göre fraksiyonun yapmayı planladığı ilk üç proje belirlensin. Burada önce 1. Öncelikteki proje tamamlanır, daha sonra eğer para artarsa 2. Önceliğe ve en sonda 3. önceliğe geçilir.


Fraksiyonun Odaklanması Gereken Proje:
Kazanacağımız para miktarını arttırıp daha sonra diğer projeleri yapmamızı kolaylaştıracağından önce Ticari Faliyetler Projesini bitirmeliyiz. İlgili projeye hali hazırda 265k'lık bir bağış yapılmış durumda. Benim aracılığımla bir 75k daha yapılacak. Geriye 1.16m kalıyor. Fraksiyon görevimizde başarılı olursa bu projeye en az 500klık bir bağış daha olacak. Bu görevin başarılı olduğunu varsayarsak geriye tamamlamamız gereken sadece 660k veya daha az bir meblağ kalıyor. Ayrıca yeni sistemden anladığım kadarıyla fraksiyonun oyuncu üyelerinin yaptığı bağışlar doğrultusunda fraksiyonun tanınan npc üyeleride ilgili projelere bağış yapıyor yada tamamen kafalarına göre bağışta bulunuyorlar. Bu durumda 400k'ya falan inebilir. Buna x2 npc katkısıda eklendiğinde geriye sadece 200k kalıyor. Demek istediğim çok rahat Ticari faliyetler projesini bitirip; konu sonu daha fazla para, daha kaliteli ve(belki) daha çeşitli ekipmanlar gibi şeylerden faydalanabiliriz.

Fraksiyonun ikinci önceliği Akademi olmalıdır. Akademinin oyunculara olan katkısı tartışılır ama şuanda orada ciddi bir rekabet var. Çok emin değilim ama x2 npc katkısı olayı Hikarilerde yok. Buradan yakaladığımız avantaj sayesinde aynı anda hem Ticari Faliyetlere hemde Akademi'ye fraksiyon aracılığıyla Hikarinin gerisinde kalmadan destek verebilirirz.

Üçüncü proje ise sur yada kütüphane olmalı. Ben tercihimi surdan yana kullanıyorum. Kütüphane'nin yapılması için çok ciddi bir meblağ gerek. Ben bu yoklama döneminde tek başımıza Ticari Faliyetler projesini ve Akademi'yi Hikari fraksiyonu ile bitirebiliriz. Çok düşük bir ihtimalle Sur projesinede bir miktar katkıda bulunabiliriz. İkinci yoklamada hem sur hemde kütüphaneyi bitiririz.



Fraksiyon Yatırımları Örnekleri
Kötü İsimlendirmeler için şimdiden özür dilerim.

Fraksiyon Lehine Yalan Söyleme
[Fraksiyon, üyelerinin bitirdiği görevlerdeki resmi raporları bizim lehimize olacak şekilde değiştirsin. Örneğin Yamakawa Mİneko son görevinde 3 sunalı chuuninle ile çarpışıp onları yenmiş olsun. Fraksiyon raporları değiştirip 3'ü 5, chuunin'i anbu yapsın. Bunun biz oyuncular açısından faydası fazladan pp, daha hızlı rütbe atlama ve anbu gibi yerlere daha kolay girme olur.

Ortalama bir chuunin 5 yılda jounin oluyorsa Taiyolu biri 3 yılda olur. Bunun bizim açımızdan katkısı belli. Fraksiyon açısından katkısı ise üyelerini olduğundan daha iyi daha güçlü gösterip köyün üst kademelerine daha rahat sızmak olur.

Bu olay sadece bu yönde kullanılmak zorunda değil. Yamakawa Mineko başarısız bir görev sonunda ağır yaralı bir şekilde götünü zor kurtarmış olsun. Resmi raporlar, olay yeri, tanıklar ..v.s değiştirilip Yamakawa Mİnekonun onlarca düşman shinobi ile çarpışırken düşman grubun sivillere saldırmaya başladığı ve Yamakawa Mİnekonun sivilleri korumaya çalıştığı için karşı tarafa kaybettiği gibi bir şey uydurulabilir. Bu durumda Yamakawa Mineko'nun konu içindeki başarısızlığı bir avantaja çevrilir ve hem Yamakawa Minekoya hemde Fraksiyona şan getirir. Hatta daha ileriye gidip aşağıda belirteceğim ikinci yatırım örneği ile beraber ölen üyelerimizin arkasından destanlar yazıp onları halk hahramanlarına çevirebiliriz.


Fraksiyon Lehine Söylenti Yayma
Ağzı güzel laf yapan ozanlarla anlaşıp onları barlara, hanlara v.s gönderip fraksiyon üyeleriyle ilgili hikayeler anlatmalarını sağlayabiliriz. Fraksiyonun gizliliği yüzünden bu sadece Taiyo'nun kendisi gibi bilinen üyelerle sınırlı olur. Onlarca ozan farklı mekanlarda farklı zamanlarda Taiyo'nun iç savaşta kahramanca nasıl 50 düşman shinobiyi yok ettiğini, daha 2 yaşında ninjutsu yapmaya başladığını veya ne kadar dürüst ve sözüne sadık olduğunu anlatan hikayleri yayarlar. Bu sayede Taiyo bir anda tanrısal bir statüye kavuşur. Tecrübeli bir shinobi için bu yalanları anlamak zor değil ama hiç bir rapora ulaşamayacak veya Taiyo ile birebir görüşemeyecek bir çiftçi için bu yalanların aksini kanıtlamak pek mümkün değil.

Bu yatırımın ikinci bir katkısıda biz oyunculara olur. Köylüleri belirli bir konuda ikna etmeye çalıştığımızı düşünün. Köylüler bizim Taiyo fraksiyonundan olduğumuzu öğrenip daha önceden Taiyo'nun ne kadar iyi ve dürüst biri olduğuyla ilgili duydukları hikayeleri hatırlarlar. Doğal olarak bu o konudaki taiyo üyelerinin sözünün değerinide arttırır.

Düşman Aleyhine Yalan Söyleme
Düşmanlarımızla veya sadece üyemiz olmayan herkesle ilgili kötü söylentiler yayabiliriz. Ozanlar bara gider ve Hikarinin ne kadar yavşak biri olduğuyla ilgili hikayeler anlatırlar. Sıradan bir köylü için aksini kanıtlamak pek mümkün olmadığından ve çok sayıda yerde bu hikaye anlatıldığından buna inanırlar. Buda ilgili kişi yada kurumların saygınlığını düşürür. Farklı bir örnek olarakta ülkenin veya ilgili bölgenin sorunlarıyla ilgili olabilir. Örneğin ülke genelinde pirinç üretimi düşmüş ve buna bağlı olarak pirinç kıtlığı yaşanmış olsun. Kiraladığımız ozanlar bunu Hikarinin rüşvet alıp kalitesiz gübreleri ülkeye sokmasına bağlayabilir. Ayağınız taşa mı takıldı? Suçlusu elbetteki Hikari.


Düşman Aleyhine Eylem Yapma
Genjutsu konusunda yetenekli bir grup shinobi henge ile tiplerini Hikariye benzetir ve çıblak bir şekilde Hofuno şehrinde milletin karısını kızını taciz eder, millete sataşır .. v.s ve ilginç bir şekilde o gün o alanlardan bir tane bile devriye geçmez. Sonuç olarak Hikarinin adı lekelenmiş olur.

Farklı bir örnek olarakta Taiyo'nun içindeki özel kişiler veya bizim anlaştığımız bazı yabaniler Hikari adına haraç toplar. Hem Hikarinin saygınlığını düşürmüş oluruz hemde cebimize para girer.

Mini Örgütler
MMORPG ve web tabanlı oyunların çoğunda Klan, İttifak veya Lonca gibi yapılanmalar vardır. Bu yapılar bazen sistemsel zorunluluklardan bazende keyfi olarak alt yapılanmalar açarlar ve genelde daha güçsüz üyeler bu yapılanmalara doluşur.

Şuanda örgütümüz gizliliğe çok önem veriyor. Buda üye sayısını olumsuz etkilieyen bir şey. Bizde bu tarz örgütleri kurup insanların onlara üye olmasını sağlayabiliriz. Daha alakasız kişiler bu örgütlere üye olur. Atıyorum Taiyo Mısır Üreticileri Koperetifi gibi. Resmi mercihlerde iki örgütte bir biriyle bağını reddeder. Böylelikle gizlilik korunmuş olur. Bunun bize üç katkısı olur:

1. Doğrudan olmasa bile dolaylı yoldan üye sayısı artar. Şuanda projelere npc katkısı x2 olarak geçiyor. Üye sayımız arttığından bu x3,x5,x10000 olabilir.

2. Doğrudan olmasa bile toplumun hemen her kesimiden Taiyo üyesi bulabiliriz. Bir grup Taiyo üyesi shinobisi handa kalıp para vermek yerine Taiyo'nun alt örgütlerinden birne üye bir çiftçinin evinde kalır.

3. Örgütün ülke genelinde etkisi artar. Çiftçileri kullanıp üretimi düşürme tehtidiyle köy yönetiminde siyasi güç elde edebiliriz.

Özellikle birinci madde'de belirttiğim katkı bizim için çok olumlu çünkü oluşturduğu katk aktif olarak gelişebilir çünkü fraksiyonun tanınırlığı, gücü ve ona bağlı olarak üye sayısı arttığından katkı miktarıda artar. Kısacası bizim başarımıza göre aktif olarak gelişen bir özellik olur.


Fraksiyon Pazarı
Şuan da bir bisento 35k ama ya ben bin tane bisento almak isteseydim? Bu durum da belki tanesini 15k'ya satacaklardı. Fraksiyonda bunu kullanıp toplu olarak ekipmanlar alır ve bize satar. Atıyorum bisentonun tanesini 15k'ya kalır ve bize 20kya satar. Böyle bir sistemin 3 faydası olur:

1. Fraksiyon üyeleri ucuza ekipman alır.
2. Fraksiyon satılan her ekipman başına bir miktar para kazanır. Benim verdiğim örnekte %25.
3. Fraksiyon büyük tüccarlarla anlaşmalar yaptığından ülke genelinde eli güçlenir. Müşterisi olduğu tüccarlar elbette çeşitli durumlarda Taiyo Fraksiyonunu destekler çünkü aksi halde Taiyo Fraksiyonu zayıflayabilir hatta belki yok olabilir. Bu durumda onlarda müşterilerini kaybeder.


Fraksiyon İçi Eğitim
Fraksiyon üyelerine ücret karşılığı eğitim verebilir. Bu yolla bazı şeyleri gp-pp vermeden öğrenebiliriz. Fraksiyon bizim için uygun hocayı ve eğitim ortamını sağlar. Bunun bizim için faydası bazı şeyleri gp-pp vermeden öğrenmek, fraksiyon içinse harcamalardan kendine pay kesmek olabilir. Mesela xxx tekniğini öğrenmek 100k olsun. Bunun yarısı öğreten öğretmene, kalan yarısıda aracı kurum olarak fraksiyona gider.


Sızma
Fraksiyonun hedeflerinden biri kilit noktalara adam yerleştirmek olmalı. Bunun oyuncuları ilgilendiren kısımı daha düşük seviyelerde anbuya girebilme, anbu için daha az pp verme( mesela anbu için verdiği her pp 1 yerine 1.5 olarak değerlendirilir veya harcadığı her 3 pp için 1 pp iade edilir ...v.s) , daha hızlı rütbe atlama olabilir. NPC'ler açısından ise Daimao'nun Asistanını, temizlikçisini veya aşçısını bizim örgütten biri yapmak olabilir. Bu yolla Daimao'nun ne zaman sıçtığından ne yediğine kadar her şeyi öğrenmiş oluruz. Atıyorum Daimao'ya laktozsuz keçi sütü içiyor. Bu bilgi bize bağlı olan hizmetçi yoluyla öğrenilir Köye gelen Laktoksuz sütlerin içine zehir atılır ve başarılı bir şekilde Daimao öldürülmüş olur.


Sivil Halkı Eğitme
Fraksiyon sivil halkı eğitim onları silahlandırarak milis güçler kurabilir. Böylelikle savaş zamanında emrimiz altında sayısal olarak ciddi bir güç olur. Elbette azıcık eğitim almış sıradan bir insan eğitimli bir shinobi karşısında uzun süre dayanamaz ama tüm ülke genelinde shinobi sayısının bir kaç onbin katı kadar potansiyel sivil asker var. Bunların %0.1'ini bile eğitip himayemiz altında alsak askeri gücümüz katlanır. Ayrıca bu konuda köyün desteğinide alabiliriz. Onlara kendi adımıza asker topluyoruz demektense olası bir işgale karşı halkı eğitiyoruz denebilir.


Yabani Birliği Kurma
Tamamen aracı ve paravan kişiler/kurumlar kullanılarak serseriler ve haydutlarla anlaşmalar yapılır. Bu kişiler bizim onlara verdiğimiz bazı görevleri yerine getirir. Mesela Hikari fraksiyonunun koruduğu kervanlara saldırır, Hikari fraksiyonu adına haraç keser..v.s


Hastane Kurmak
Köyde bizim adımıza bir hastane kurabiliriz ama sağlık ocağından bozma bir yer değilde tam teşekkürlü bir Araştırma Hastanesi. Bunun bizim açımızdan çok sayıda faydası olur.

1. Hafızam beni yanıltmıyorsa köy liderimiz medic-nindi. Onun alanı ile ilgili bir gelişme yapmak onu hoşnut eder diye düşünüyorum. Ayrıca sen çok iyi doktur-medi-nin'sin diyip hastanenin bazı işlerini ona kakalayabiliriz. Bu durumda normalde kendi ilgilendiği bazı köy işlerini vakitsizlikten başkalarına devretmek zorunda kalır. Elbette bu durumda o görevleri onun en güvenilir danışmanı Taiyo üstlenir.

2. Fraksiyon üyelerinin hastane masrafları beleşe yada ucuza gelir. Eğer ucuza gelirse fraksiyon bundan bir miktar kar edebilir. Örneğin normalde 75k'lık bir tedavi fraksiyon üyelerine 50k'ya gelir. Bunun 20k'sı kar olarak fraksiyon kasasına gider. Ayrıca bu hastaneyi geliştirip bölgedeki en donanımlı hastane yaparsak bizim fraksiyona üye olmayanlarda gelir Buda bize düzenli gelir sağlar. Ek olarak bir indirim kartı yaratıp bunu fraksiyonumuzla iyi ilişkisi olan kişilere veririz. Buda yukarıda bahsettiğim Taiyoya bağlı mini örgütlere girmeyi daha avantajlı hale getirir.

3. Araştırma hastanesi tarzında bir yer olacağından medic-nin yönelimi konusunda Taiyo üyeleri bazı avantajlara sahip olabilir.


Anıtı Büyütmek
Köyün bir yerlerinde çok yüksek bir anıt olması lazım. Bu anıt bütçe sıkıntıları ve bir kaç ek sebeb dolayısıyla tamamlanamamış. Fraksiyonumuz bunu tamamlamaya odaklanabilir. Böyle bir anıtın ne bize nede köye bir katkısı yok ama anıtın kendisi halk arasında ve köy yönetimi için çok önemli gibi duruyor. Böyle bir şeyi tamamlamak/ilerletmek bize çok ciddi miktarda saygınlık kazandırabilir. Aslında bu olay biraz proje gibi duruyor.


Ninjutsu Araştırmaları
Ülkeler ellerindeki imkanları artırmak için çeşitli konularda bilimsel araştırmalar yapıyor. Mesela silah teknolojisi konusunda. Bunun Naruto Evreni içerisindeki karşılığı Ninja Sanatları alanındaki araştırmalar olabilir. Fraksiyon çeşitli alanlarda araştırma yapıp ninjutsu-genjutsu ve Taijutsu'yu geliştirir. Mesela 500k ödendikten sonra tüm fraksiyon üyeleri D-Rank teknikler için beleşe Az çakra ve Az el mührü geliştirmelerini alır, 750k daha verilince buna C-Ranklarda dahil edilir, 1m daha harcanırsa B-Rank...v.s.


Bilimsel Araştırmalar
Fraksiyon bilimsel araştırmalara kaynak sağlayabilir. Bu bir kaç kademeli bir proje olur. Örneğin ilk olarak laboratuarlar kurulur ve bilim insanları toplanır. Daha sonra hedef bir proje belirlenir. Mesela telgraf. En son ise araştırması tamamlanan proje pratiğe dökülür. Verdiğim örnek bu büyük şehirlere ve önemli karakollara telgraf hatlarının çekilmesi olur. 3 aşamalı bir yatırım olur. Daha ileride labarotuarları kurduğumuzdan iki aşamalı olur. Bu köyümüzü ve fraksiyonumuzu büyük ölçüde geliştirir.

Başka bir örnekte buhar makineleri olur. Araştırmalar yapılıp çok az çakra ile muazzam bir ısı/buhar üreten özel bir katon jutsusu icad edilir. Bu jutsu yardımıyla demirden buharla çalışan gemiler yapılır. Sonra gider Kiri'yi işgal ederiz. Restorasyon öncesi Japonya gibi olur. Kirililer bir anda wtf yaşarlar :lol:


Eczane
Bu yatırım örneğim aslında Bilimsel Araştırmalar ve Hastaneyi kapsıyor. Özel ilaçlar ve ekipmanlar üreten bir eczane açarız. Şuan çakra hapı çok az çakra kazandırıyor. Biz bunun çok daha üstün bir versiyonunu yaparız. Atıyorum 24 saat için tüketen kişinin potansiyelini,çakra rezervlerini ve çakra yenilenmesini iki katına çıkaran bir hap yada katon tekniklerini güçlendiren bir hap. Hap tüketildiğinde katon tarafından oluşturulan alevlerin ısısını yükseltir. Buda onların hasarını arttırır. Hatta o kadar güçlendirir ki katonun suitona olan dezavantajı ortadan kalkar. B-Rank katon jutsusu A-Rank suiton jutsusunu durdurmaya başlar.

En son Yamakawa Mineko tarafından 14 Eyl 2016, 16:19 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Resim
Künye
İsim: Yamakawa Mineko
Yaş:17
Cinsiyet:Dişi
Boy:154
Kilo:40
Köy:Nikkougakure
Fraksiyon:Taiyou
Element:Fuuton
Seviye:C-Rank
Rütbe:Chuunin
Ryo: 60.000
Prestij:Tanjou-0
Harcanabilir GP: 3

Profil
Güç:15
Çeviklik11
Kondisyon6
Potansiyel1
Varlık1
Zeka1

Motivitasyon:
Köye Bağlılık
Mineko köyüne ve onun kültürüne son derece bağlı biridir. Köyü için rahatlıkla canını verebilir Onu geliştirmek ve ilerletmek için canını dişine takar.

Şiddet
Her ne kadar şiddeti sadece kendisini kızdıranları cezalandırmak için uyguladığını söylesede içten içe şiddet uygulamaktan büyük bir zevk almaktadır. Aldığı haz orgazmla özdeşleştirilebilir. Durup dururken birine şiddet uygulamasa bile herhangi bir sebepten biri ile kavga ediyorsa aldığı haz yüzünden bunun dozunu kaçırabilir ve bundan pişmanlık duymaz.



Komplikasyon:
Kardeşi
İkiz kardeşi ile çok güçlü bir bağa sahiptir. Bu yüzden onun kılına bile zarar gelmesine izin vermediği gibi bu uğurda kendi hayatıda dahil olmak üzere her şeyini feda edebilir.



Ninjutsu
-

Taijutsu
Kyodaichi D-Rank

Genjutsu
-

Beceri Listesi
[Güç] Atletizm(1. Favori): 4
[Çeviklik] Akrobasi: 2
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 1
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 1
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık: 1
[Zeka] İzcilik: 1

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
* Her birine patlayıcı parşömen(kötü) sarılı 6 kunai(kötü).
* Bisento(kötü).
Kullanıcı avatarı
Yamakawa Mineko
 
Mesajlar: 85
Kayıt: 09 Haz 2016, 22:11

Re: Bağış ve Yatırım Toplantısı, #1

Mesajgönderen Arashi Nobu tarih 11 Eyl 2016, 08:23

1) Ticari Faaliyetler Projesi

En başta köyün gelirlerinin gözle görülür miktarda artmasını sağlayacak bu projenin, Taioya çok iyi fırsatlar doğurabilir. Köye gelen giden tüccarların sayısı artar, daha fazla para sirkülasyonu olur. Belkide gizlice alttan alttan tüccarları önce soyar, sonra onlara kendimize karşı savunma için para karşılığında eskort öneririz. En güzeli de gelecek yoklama döneminden önce hiç bağış yapmayıp, bağış yapacağımız paraları bir ticaret yolunu satın almak ve üzerinden geçenlerden parayı katlamak gibi bir girişim için kullanabiliriz.

2) Akademi Projesi

Fraksiyonun içine en rahat yetiştirebileceğimiz yer akademi bence. Küçük yaşta gelen çocukların akıllarını Taiyou ile boyayıp, yanımıza daha fazla sayıda adam yani daha fazla görev adamı çekebiliriz. Epey uzun vadeli bir getirisi olsa da, sayı üstünlüğü ile monarşi bile kurabileceğimizi düşünüyorum (Monarşi sadece bir örnektir). Eğer akademi, bizim fraksiyonumuz sayesinde açılırsa, yönetici olarak Taiyou'dan birilerini atayabilme şansımız olabilir. Bu da bize gelecek nesilleri kazanmakta çok büyük fayda sağlar.

Mineko'nun fikri epey düzenli ve hoş olduğu için onu kullanmayı tercih ettim. Ama benim önerim 2 projeden yana başlangıç için. Zaten yeterli de olduğunu düşünüyorum :)
Resim
Künye
İsim: Arashi Nobu
Yaş: 21
Cinsiyet: Erkek
Fraksiyon: Taiyou
Element: Katon
Seviye: C - Rank
Rütbe: Chunin
Ryo: 0
Prestij: Moumoku/3
Kullanılabilir GP: 44 GP

Motivasyon
Altın Jenerasyonun en iyisi olmak
Bütün dünyanın gelişmesini, adalet ve barış içinde yaşamasını sağlamak

Komplikasyon

Profil
Güç: 6
Çeviklik: 6
Kondisyon: 5
Potansiyel: 5
Varlık: 4
Zeka: 4

Beceriler
[Güç] Atletizm: 1
[Çeviklik] Akrobasi (Favori): 5
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 1
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 1
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık (Favori): 4
[Zeka] İzcilik: 1

Ninjutsu
Ryuka No Jutsu (C - Rank)
Goukakyuu No Jutsu (C - Rank
Housenka No jutsu (C - Rank)

Taijutsu
Shinsouki (C - Rank)

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
Kullanıcı avatarı
Arashi Nobu
 
Mesajlar: 47
Kayıt: 12 Haz 2016, 08:49

Re: Bağış ve Yatırım Toplantısı, #1

Mesajgönderen Asai Shise tarih 19 Eyl 2016, 11:45

1) Ticari Faaliyetler Projesi

Bu proje bence en faydalı proje. Bir nevi paranı bankaya yatırıp sonrasında faizi ile çekmek de denilebilir. Hem kazancımız artacak hem de ülkenin refah seviyesi yükselecek. Zengin iş adamları ve tüccarlar köyümüze gelecek ve ekonomi canlanacak. Ekonominin canlanması demek halkın da mutlu olması demektir. Ekipmanların kalitesinin artmasını artı bir getiri.

2) Kütüphanenin Geliştirilmesi Projesi

C rank tekniklerle sınırlı kalmak bizi diğer köylere nazaran oldukça geride bıraktırıyor. Her ne kadar ekonomik olarak gelişsek de ileride köyümüze gerçekleştirilecek saldırılara karşı önlem almalıyız. Kendimizi geliştirmeli ve rakiplerimizle eşit şartlarda dövüşmeliyiz. B rank tekniklerle bunu daha kolay sağlayabiliriz.

3) Akademi Projesi

Açıkçası diğer projeler oyuncular açısından pek cazip görünmüyor. Bunun sebebi ya projelerin öneminin bize aktarılamaması ya da gerçekten çok da önemli olmayan projeler. Akademi binası her köyün sahip olması gereken bir yapıdır. Her şeyden önce gelecek neslin yetiştiği yerdir. Ağacı yaşken eğitmek için Akademi binası şart.

Fraksiyon Yatırımları Örnekleri

Casusluk:

Casusluk derken hem köy dışı casusluk hem de fraksiyonlar arası casusluğu kastediyorum. Diğer köyler hakkındaki casusluk zaten açıklama gereği duyulmayacak bir şey. Bence Hikari fraksiyonuna sızmalı ve onlardan alabildiğimiz kadar bilgi almalıyız. Bu hem bizim fikir yelpazemizi geliştirir hem de rakibimizi iyice tanırız. Bilgi güçtür.

İş Adamlarına Teşvik:

Heni ekonomi ve canlandırma dedik. Belli başlı kodaman iş adamlarıyla anlaşıp onlara özel ilgi göstermeli ve onları köye çekmeliyiz. İş adamlarının işlerini fraksiyon olarak kolaylaştırıp bunun karşısında fraksiyon olarak bize destek vermelerini sağlamalıyız. Arkasında ekonomik desteği ve önemli kişileri olan fraksiyonun diğer fraksiyondan daha fazla etkiye sahip olacağı kanaatindeyim. Bu fraksiyonda biz olmalıyız.

Üçüncü olarak da Mineko'nun bahsettiği FRAKSİYON İÇİ EĞİTİM konusu. Bence bu da fraksiyon üyelerinin gelişimi ve fraksiyon içi yardımlaşma, dayanışa için güzel bir yatırım. Kazan kazan durumunun olduğu bir yatırım.
Resim

Künye
İsim: Asai Shise
Yaş: 17
Cinsiyet: Kız
Element: Raiton
Seviye: C Rank
Rütbe: Chunin
Ryo: 40.000
Prestij:Tanjou/1

Profil
Güç: 3
Çeviklik: 3
Kondisyon: 6
Potansiyel:8
Varlık: 6
Zeka: 4

Motivasyon
Feminist: Erkeklerden olabildiğince nefret etmektedir. Erkeklere olabildiğince eziyet çektirmek ister ve bunun için de olabildiğince güçlenmesi gerektiğini bilir. Shinobilik yaparak ablasına yapılanlara kendi çapında bir çözüm bulmuştur. Shinobi olmayan insanların zayıf ve korunmaya muhtaç olduğunu düşünür.

Güç Gösterişi: Köydeki bütün erkeklere ve diğer ülkedeki shinobilere ne kadar muhteşem birisi olduğunu göstermek ister. Bu kendisinden çok bir kadının, bir Nikkougakurelinin ne kadar güçlü olduğunu gösterme ve kanıtlama çabasıdır. Kadınların ve Nikkougakure'nin güçlü olması gerektiğine inanır ve bunun için elinden geleni yapar. Ablasına neler olduğunu öğrenmesi için olabildiğince güçlü olmak gerektiğinin de farkındadır. Çünkü onun rakibi Konoha gibi büyük bir shinobi köyüdür.

Komplikasyon -

ÖZELLİKLER:

Madde Bağımlılığı - Karakter morfine bağımlıdır. Gün aşırı, dozu az da olsa bunu ağızdan almalıdır.
Aşağıdaki durumlar geçerlidir;

Karakterin her aktif operasyonu veya köy görevi sonunda, kazancından 25.000 Ryo düşülür. Pasif operasyonlarda ise kazancın yarısı kesilir. Bu parayı karakter, bağımlı olduğu maddeyi elde etmek için kullanır. Karakter, her daim yanında 3 kullanımlık "Morfin" adlı eşyayı taşımak zorundadır, karakter bu maddeyi görevde kullanmamış olsa bile bu para ondan kesilir. Karakterin görev, operasyon veya konu başlangıcında yoksunluk çekmediği, konudan hemen önce bağımlılık ihtiyacını giderdiği varsayılır. Eşyanın açıklaması şu şekildedir;

Morfin - Bir kağıdın içine sarılı, misket boyutunda mavi bir madde. Ağızdan alınır ve yutulur. Alındıktan bir kaç dakika sonra etki etmeye başlar. Kullanıcının ağrı eşiği yükselir ve yoğun acılara dayanabilir hale gelir. Yorgunluk hissini azaltır, fiziksel aktiviteyi arttırır. Zihinsel aktiviteyi bozar ve kişinin gerçeklik algısını kırabilir, anlamsız bir mutluluk yaratabilir. Genjutsu kullanımını negatif etkiler, fakat kişinin etkisi altında bulunduğu Genjutsu'ları da kırabilir. Etkiler 15-20 dakika arasında sürer. Etkilerin ardından kişide kusma, baş ağrısı ve bulanık görme gibi semptomlar baş gösterir. Tekrar alınması bu semptomları durdurur ve etkileri tekrar aktif eder, fakat ardı ardına kullanımda yan etkilerin şiddeti artar. Aynı anda birden fazla misket kullanmak aşırı tehlikelidir ve solunum yetmezliğinden ölüme sebebiyet verebilir.

Ninjutsu

Raiton- Kangehika (C Rank) = 15 Gp
Karasu Bunshin no Jutsu (C-Rank) = 15 GP
Shunshin (D-Rank) = 10 GP
Kizetsu no Jutsu ( C Rank) = 15 GP
Sanzengarasu ( C Rank) = 15 GP
Raikyuu ( C Rank) = 15 GP

Taijutsu

Suiseiki Stili (D Rank) 20 GP

Genjutsu
Kasumi Juusha(C Rank)= 15 GP
Kuroshiki (D Rank) = 10 GP

Beceri Listesi
[Güç] Atletizm: 1
[Çeviklik] Akrobasi: 1
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 1
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 1
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık: 1
[Zeka] İzcilik(1. Favori): 3

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
Kullanıcı avatarı
Asai Shise
 
Mesajlar: 72
Kayıt: 13 Haz 2016, 16:40

Re: Bağış ve Yatırım Toplantısı, #1

Mesajgönderen Cynic tarih 22 Eyl 2016, 22:30

Herkes sanırım Ticari Faaliyetler konusunda hemfikir. O bağlamda, paranın gideceği proje o olacak.

Yatırım konusuna değinilmiş ama herkes ayrı telden çalıyor. Ya da bana öyle geliyor :lol: Burayı tur tur düşünmeyin arkadaşlar, birbirlerinizin yazdıklarına cevap verebilirsiniz hemen. Ben gerektiği anlarda gireceğim.

Yatırımı spesifik olarak detaylıca, kuralına kadar düşünmeyin. O kısım benim sorumluluğumda. Siz fraksiyonun temel olarak neye odaklanması gerektiğini söyleyin, ona göre bir şeyler bulunur.

Herşeyden önce, tamamen projeye mi yüklenilmeli, yoksa yanında bir yatırım da olmalı mı? Olacaksa nasıl bir şey olmalı? Ne yapmalı yani fraksiyon? Bu konu hakkında tartışalım.

Ayrıca, herkes fikir verip susmasın lütfen pıtırcıklarım. Birisi yazdıysa, katılsanız da katılmasanız da cevap verin, "Beğenmedim." "Olmuş." "Denk getirememişsin fikri" falan diyin yani birbirinize. Buranın olayı, herkesin fikir yazıp benim içinden birini seçmem değil, sizin kendi aranızda belirlemeniz. Yoksa ben kafama göre de fraksiyonu yönetebilecek kapasitedeyim :lol:
Kullanıcı avatarı
Cynic
Beholder
Beholder
 
Mesajlar: 759
Kayıt: 19 Tem 2014, 21:54

Re: Bağış ve Yatırım Toplantısı, #1

Mesajgönderen Yamakawa Mineko tarih 22 Eyl 2016, 23:04

Bana göre Yatırım ve Proje Bağışları olayı yarı yarıya olmalı. Yani kasada 1m varsa 500k'sı yatırımai 500k'sıda projelere.

Yatırım konusunda fraksiyonun iki önceliği olmalı; İlki ve öncelikli olarak, var olan parasal kaynaklarını arttırmak ama bunu yaparken köy halkını yada yönetimi kızdırmamalı. Başka bir değişle kendi ülkemiz içinde haraç v.s gibi şeyler olmamalı. Diğer köylerde toplayabiliyorsak toplayalım ama :lol: . İkinci olarak ise yavaş yavaş köyün kilit noktalarına sızmak olmalı. Bu var olan üyeleri hedef noktalara girmesini kolaylaştırarak veya ilgili konumda bulunan kişileri bizim örgüte üye yaparak olabilir.

Bunlar dışında sayısal açıdan insan gücü, daha iyi eğitimli üyeler, teknoloji ve/veya üstün ekipman yoluyla askeri açıdan kendimizi geliştirmeye yönelik bir şeylerde yapılabilir. Şahsan bence ilk olarak gittiği yere kadar fraksiyonun ekonomik gücünün arttırılmasından yanayım. Sonuçta daha fazla para = daha fazla proje + daha fazla yatırım demek.

Cynic'e iki ufak sorum var. x2 olayı sadece proje için mi geçerli olacak yoksa yatırımlarda da bunu kullanabilecekmiyiz? Birde bu konuda belirlidiğimiz yatırım örnekleri ilk ve tek mi olacak? Yani belirlediğimiz yatırımlar bitirildikten sonra bir daha yatırım yapma imkanımız olmayacak mı? Yoksa tekrardan bunun benzeri bir konu üzerinden farklı yatırım teklifleri yapabilecek miyiz?
Resim
Künye
İsim: Yamakawa Mineko
Yaş:17
Cinsiyet:Dişi
Boy:154
Kilo:40
Köy:Nikkougakure
Fraksiyon:Taiyou
Element:Fuuton
Seviye:C-Rank
Rütbe:Chuunin
Ryo: 60.000
Prestij:Tanjou-0
Harcanabilir GP: 3

Profil
Güç:15
Çeviklik11
Kondisyon6
Potansiyel1
Varlık1
Zeka1

Motivitasyon:
Köye Bağlılık
Mineko köyüne ve onun kültürüne son derece bağlı biridir. Köyü için rahatlıkla canını verebilir Onu geliştirmek ve ilerletmek için canını dişine takar.

Şiddet
Her ne kadar şiddeti sadece kendisini kızdıranları cezalandırmak için uyguladığını söylesede içten içe şiddet uygulamaktan büyük bir zevk almaktadır. Aldığı haz orgazmla özdeşleştirilebilir. Durup dururken birine şiddet uygulamasa bile herhangi bir sebepten biri ile kavga ediyorsa aldığı haz yüzünden bunun dozunu kaçırabilir ve bundan pişmanlık duymaz.



Komplikasyon:
Kardeşi
İkiz kardeşi ile çok güçlü bir bağa sahiptir. Bu yüzden onun kılına bile zarar gelmesine izin vermediği gibi bu uğurda kendi hayatıda dahil olmak üzere her şeyini feda edebilir.



Ninjutsu
-

Taijutsu
Kyodaichi D-Rank

Genjutsu
-

Beceri Listesi
[Güç] Atletizm(1. Favori): 4
[Çeviklik] Akrobasi: 2
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 1
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 1
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık: 1
[Zeka] İzcilik: 1

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
* Her birine patlayıcı parşömen(kötü) sarılı 6 kunai(kötü).
* Bisento(kötü).
Kullanıcı avatarı
Yamakawa Mineko
 
Mesajlar: 85
Kayıt: 09 Haz 2016, 22:11

Re: Bağış ve Yatırım Toplantısı, #1

Mesajgönderen Cynic tarih 22 Eyl 2016, 23:33

Yamakawa Mineko yazdı:Cynic'e iki ufak sorum var. x2 olayı sadece proje için mi geçerli olacak yoksa yatırımlarda da bunu kullanabilecekmiyiz?


Rehberde de açıkça yazdığı gibi, bu olay sadece projelerde geçerli. Sistemin amacı o zaten, yoksa milletten zorla para kesmenin hiç bir olayı kalmıyor.

Yamakawa Mineko yazdı:Birde bu konuda belirlidiğimiz yatırım örnekleri ilk ve tek mi olacak? Yani belirlediğimiz yatırımlar bitirildikten sonra bir daha yatırım yapma imkanımız olmayacak mı? Yoksa tekrardan bunun benzeri bir konu üzerinden farklı yatırım teklifleri yapabilecek miyiz?


Halihazırda yapılmış bir yatırımı destekleyen veya geliştiren, farklı yöne çeken, sabote edilmiş yatırımları tekrar hayata döndüren yatırımlar olabilir tabii, siz neye karar verirseniz.
Kullanıcı avatarı
Cynic
Beholder
Beholder
 
Mesajlar: 759
Kayıt: 19 Tem 2014, 21:54

Re: Bağış ve Yatırım Toplantısı, #1

Mesajgönderen Asai Shise tarih 26 Eyl 2016, 10:48

Mineko'nun fikirlerine katılıyorum. Önceliğimiz elimizdeki maddi kaynakları arttırmak olmalıdır. Maddi kaynağımız artarsa refahımız artrr ve diğer projelere daha hızlı şekilde son verebiliriz. Projeler ve Yatırımların oranı da %50 olması ideal. Önemli yerlere sızma ve casusluk da paralel şeyler zaten fraksiyonun yatırım konusunu bu yönde yapması daha iyi olacaktır. Proje konusunda zaten anlaşmıştık. Şimdilik diyeceklerime ekleyeceğim bir şey yok. Ziraz arkadaşlar pek konuşkan değiller.
Resim

Künye
İsim: Asai Shise
Yaş: 17
Cinsiyet: Kız
Element: Raiton
Seviye: C Rank
Rütbe: Chunin
Ryo: 40.000
Prestij:Tanjou/1

Profil
Güç: 3
Çeviklik: 3
Kondisyon: 6
Potansiyel:8
Varlık: 6
Zeka: 4

Motivasyon
Feminist: Erkeklerden olabildiğince nefret etmektedir. Erkeklere olabildiğince eziyet çektirmek ister ve bunun için de olabildiğince güçlenmesi gerektiğini bilir. Shinobilik yaparak ablasına yapılanlara kendi çapında bir çözüm bulmuştur. Shinobi olmayan insanların zayıf ve korunmaya muhtaç olduğunu düşünür.

Güç Gösterişi: Köydeki bütün erkeklere ve diğer ülkedeki shinobilere ne kadar muhteşem birisi olduğunu göstermek ister. Bu kendisinden çok bir kadının, bir Nikkougakurelinin ne kadar güçlü olduğunu gösterme ve kanıtlama çabasıdır. Kadınların ve Nikkougakure'nin güçlü olması gerektiğine inanır ve bunun için elinden geleni yapar. Ablasına neler olduğunu öğrenmesi için olabildiğince güçlü olmak gerektiğinin de farkındadır. Çünkü onun rakibi Konoha gibi büyük bir shinobi köyüdür.

Komplikasyon -

ÖZELLİKLER:

Madde Bağımlılığı - Karakter morfine bağımlıdır. Gün aşırı, dozu az da olsa bunu ağızdan almalıdır.
Aşağıdaki durumlar geçerlidir;

Karakterin her aktif operasyonu veya köy görevi sonunda, kazancından 25.000 Ryo düşülür. Pasif operasyonlarda ise kazancın yarısı kesilir. Bu parayı karakter, bağımlı olduğu maddeyi elde etmek için kullanır. Karakter, her daim yanında 3 kullanımlık "Morfin" adlı eşyayı taşımak zorundadır, karakter bu maddeyi görevde kullanmamış olsa bile bu para ondan kesilir. Karakterin görev, operasyon veya konu başlangıcında yoksunluk çekmediği, konudan hemen önce bağımlılık ihtiyacını giderdiği varsayılır. Eşyanın açıklaması şu şekildedir;

Morfin - Bir kağıdın içine sarılı, misket boyutunda mavi bir madde. Ağızdan alınır ve yutulur. Alındıktan bir kaç dakika sonra etki etmeye başlar. Kullanıcının ağrı eşiği yükselir ve yoğun acılara dayanabilir hale gelir. Yorgunluk hissini azaltır, fiziksel aktiviteyi arttırır. Zihinsel aktiviteyi bozar ve kişinin gerçeklik algısını kırabilir, anlamsız bir mutluluk yaratabilir. Genjutsu kullanımını negatif etkiler, fakat kişinin etkisi altında bulunduğu Genjutsu'ları da kırabilir. Etkiler 15-20 dakika arasında sürer. Etkilerin ardından kişide kusma, baş ağrısı ve bulanık görme gibi semptomlar baş gösterir. Tekrar alınması bu semptomları durdurur ve etkileri tekrar aktif eder, fakat ardı ardına kullanımda yan etkilerin şiddeti artar. Aynı anda birden fazla misket kullanmak aşırı tehlikelidir ve solunum yetmezliğinden ölüme sebebiyet verebilir.

Ninjutsu

Raiton- Kangehika (C Rank) = 15 Gp
Karasu Bunshin no Jutsu (C-Rank) = 15 GP
Shunshin (D-Rank) = 10 GP
Kizetsu no Jutsu ( C Rank) = 15 GP
Sanzengarasu ( C Rank) = 15 GP
Raikyuu ( C Rank) = 15 GP

Taijutsu

Suiseiki Stili (D Rank) 20 GP

Genjutsu
Kasumi Juusha(C Rank)= 15 GP
Kuroshiki (D Rank) = 10 GP

Beceri Listesi
[Güç] Atletizm: 1
[Çeviklik] Akrobasi: 1
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 1
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 1
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık: 1
[Zeka] İzcilik(1. Favori): 3

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
Kullanıcı avatarı
Asai Shise
 
Mesajlar: 72
Kayıt: 13 Haz 2016, 16:40


Dön Role Play Arşivleri

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

cron