Taiyou Toplantısı #1

Moderatör: Game Master

Re: Taiyou Toplantısı #1

Mesajgönderen Kotatsu Shichi tarih 09 Ağu 2016, 22:23

Fraksiyon Gelirleri ve Nasıl Harcanacağı

Fraksiyon gelirleri konusunda herkesin aşağı yukarı benzer şeyleri sunduğunu görüyorum bu yüzden bu konuda karara varılmış gibi davranıp, bu eldeki tatlı paranın nereye harcanacağı konusunda bir kaç fikir atacağım ortaya. Valla ilk olarak madem ülkenin (bakın ülkenin dedim köyün değil) elini taşın altına koyan kısmı olmayı hedefliyoruz o halde yapmamız gereken ilk olay biraz itlik yapmak. Ben ülke bazında düşünceğim, şimdiden uyarayım. Örneğin ülke civarındaki tüccarları rahatsız eden banditleri ortadan kaldırmak amacıyla fraksiyondan adam göndermeye değilde. Bu banditlere bir miktar ödemeye yaparak (yahut 13 kişiye tek atan ateş toplarıyla gözleri korkutularak :lol: ) ülkemizden geçmeyen diğer ticaret yollarında haydutluk yapmalarını sağlayabiliriz bu amcaların. Kısa vadede biz tüccarlarımızı rahatsız eden bu sorundan kurtulmuş oluruz, uzun vadede ise çevredeki diğer ticaret yollarının güvenliğini azalttığımız için bizim güvenlik seviyemiz göze hoş gelir.

Yada topladığımız parayla kendi işlettiğimiz kervansaray tarzı yerleşkelerimiz de olabilir. Kurulması sırasında maddi olarak bizi zorlayacak olsa da, ileride bu kervansaraylardan kazanılan para direkt olarak fraksiyona kemiksiz temiz bir maddiyat olarak gelebilir. Ufakta bir hatırlatma yapayım, yeni kurulmuş bir ülkeyiz ve en önemli amacımız ülkedeki canlı para akışını sağlamak...

Bir diğer önerim ise direkt olarak Taiyou fraksiyonunun komşu ülkelerin ticaret yollarında dümdüz haydutluk yapması. Açıkçası bu kararlaştırılan karanlık Taiyou içinde biçilmiş kaftan gibi. Yağmalanan ticaret kervanları fraksiyona maddi olarak yardım ederken, diğer ticaret yollarının güvenlik seviyesini düşürmek daha öncede söylediğim gibi bizim işimize yarar.

Oyunculara Hibe

Bende Cynic ve Kageri arkadaşa katılıyorum bu konuda. Ek olarak söyleyebileceğim herhangi birşeyim yok.

Bağışlar:

Her görev sonu kazancının %20 si direkt olarak fraksiyon tarafından kesilmeli.
Her 2 görevde bir üyenin mevcut parasının %30 u fraksiyon tarafından kesilmeli.
Her 5 kesintide bir üye bir sonraki kesinti için para ödemek zorunda olmamalı.

Diye düşünmekteyim.
Resim

Künye
İsim: Kotatsu Shichi
Yaş: 20
Cinsiyet: Erkek
Element: Katon
Seviye: C - Rank
Rütbe: Chunin
Ryo: 0
Prestij: Moumoku/0
Kullanılabilir GP: 5 GP

Profil
Güç: 4
Çeviklik: 4
Kondisyon: 6
Potansiyel: 4
Varlık: 5
Zeka: 7

Motivasyon: Eve gidince rahat rahat uyuyabilen insanlar!

Genjutsu

Raigen C-Rank
Kori Shinchuu C-Rank
Kasumi Juusha C-Rank
Rishuu C-Rank
Teishi no Jutsu C-Rank
Rakumei no Jutsu D-Rank
Kuroshiki D-Rank
Kullanıcı avatarı
Kotatsu Shichi
 
Mesajlar: 18
Kayıt: 04 Tem 2016, 10:10

Re: Taiyou Toplantısı #1

Mesajgönderen Higashizono Kazumune tarih 11 Ağu 2016, 12:35

Yatırım
Aslında fraksiyon kavramı bir kafada canlanınca, en azından benim kafamda canlandığında direk Cynic bey'in anlattığı şekilde canlanıyor. Mesela müdür yardımcısına yardım örneğindeki gibi şeyler aslında bana göre bir fraksiyonu fraksiyon yapan şeylerdir. Çıkarları uğruna belli başı şeylere yatırım yapmak ve bu yatırım sonucunda biraz sabırla kar elde edip büyümek. Kesinlikle bu şey işlemeli ve fraksiyon diğer arkadaşlarında dediği gibi yatırım yapacağı zaman "bir şey" belirlemeli ve tüm fraksiyon üyelerinin bu seçtiği yatırıma maddi ve manevi olarak destek vermesini sağlamalı.

Oyunculara Hibe
Ben bu tarz şeylerin pek taraftarı değilim, ha olursa bir oyuncu olarak işime gelir abi niye gelmesin? Bundan önceki evrende Tobio Hinata adlı karakterimle yaptığım rol oyununda böyle bir olay olsa ve bende bu olay içerisinde aktif olsam çok daha farklı olabilirdi her şey, mesela yani. Ama bana soracak olursanız Tobio Hinata'nın konuyu bu şekilde bitirmesi benim için daha zevkliydi, sağdan soldan geçici olarak gelen bufflar güzel gibi gözüksede, ben zevki azaltıp oyuncuları kolaya alıştıracağı kanısındayım, o yüzden bu seçeneğe bir hayır da benden, teşekkürler. :lol: :lol:

Bağışlar
Belirli bir düzen ve işleyiş ile tutacak, tutması gereken bir olay bence. Ha her konu sonu mesela belirli miktarlarda kesintiler olması biz oyuncuları da bir yerden sonra aslında zora sokacak... Mesela benim bir üstümdeki arkadaşımın söylediği gibi belirli aralıklarda -mesela iki konuda bir- kesintiler olarak bu işleyiş çok güzel olabilir. Gerçi oyuncuların seçeceği aktif operasyonlarında bu olayı bir miktar etkileyeceğini düşünüyorum. Zira operasyonun zorluğuna göre bir oyuncu para kazanıyor ve oyuncunun kazandığı paraya göre de bir kesinti oluyor. Bir seferde büyük bir miktar para toplanırken bir diğer ay çok daha azı toplanabilir. Tamamen oyuncular ve o ay ki oyuncuların seçtiği görev zorluğunun ortalamasına bağlı birazda bu durum.
Resim
Künye
İsim: Higashizono Kazumune
Yaş: 18
Cinsiyet: Erkek
Element: Raiton
Seviye: C-rank
Rütbe: Chuunin
Ryo: 5.000
Prestij: Moumoku/0
Kullanılabilir GP: 5

Profil
Güç: 5
Çeviklik: 7
Kondisyon: 7
Potansiyel: 1
Varlık: 6
Zeka: 4

Motivasyon
Kılıç yolu: Kendou felsefesini kılıç yoluna işleyip, kendi kılıç yolunda ilerlemek onun motivasyon kaynağıdır.

Komplikasyon
Kılıca sadakat: Kazumune için alın bandı her zaman ikinci planda olmuştur. Kılıcına verdiği değer oldukça üst seviyelerdedir. Yani kılıcı elinden alınırsa bu durumdan aşırı etkilenebilir veya herhangi silahsız bir mekana, katanası ile birlikte alınmaz ise girmeyebilir. Bu oldukça gizli bir görev için olsa bile.

Ninjutsu
-

Taijutsu
  • Kendou|D Rank
  • Kendou|C Rank

Genjutsu
  • Taroubo Disiplini|D Rank
  • Taroubo Disiplini|C Rank

Beceri Listesi

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
Katana
Kullanıcı avatarı
Higashizono Kazumune
 
Mesajlar: 21
Kayıt: 01 Tem 2016, 15:07

Re: Taiyou Toplantısı #1

Mesajgönderen Cynic tarih 28 Ağu 2016, 15:18

Arkadaşlar sanıyorum ki genel görüş "Yatırım" ve "Bağış" üzerine gidiyor, "Oyunculara Hibe" opsiyonunu ise fraksiyona uygun olmadığından ötürü çıkarıyoruz. Yoklama döneminde, fraksiyonun finansal sistemlerini bu iki madde üzerinden ayarlayacağım. Bunları ayarlarken gelen fikirleri de harmanlayacağım, umarım ortaya güzel bir şey çıkar.

Genel olarak sistemi kaba taslak özetleyecek olursam;

  • Aktif, Pasif ve Köy Görevleri sonucunda oyuncuların kazançlarından belirli bir yüzdelik kesilecek. Bu yüzdeliğin yarısı "Yatırım" fonuna, diğer yarısı da "Bağış" fonuna gönderilecek. Bu kesilme zorla olacak, yani fraksiyon üyeleri istese de istemese de o kesinti yapılacak. Kesintinin oranını yüzde 50 olarak belirliyorum, sanırım en uygunu bu.

  • Yapılan yatırımlar kalıcı fayda sağlayacak. Bu faydaları rastgele bir şekilde, Fortius ve ben ayarlayacağız. İlginç şeyler olmasına özen göstereceğiz ve fraksiyona fayda sağlayacak şeyler öncelikli olacak.

  • Bağışlar ise katlanarak birikecek ve o yoklama döneminde belirlenen projeye aktarılacak. Bu anonim olarak yapılacak ve proje bitince bütün fraksiyon üyeleri eşit PP kazanacak.

  • Diğer finans açısından fayda sağlayacak meseleler görevle halledilebilinecek şeyler, mesela başka ülkeye gidip bir şeyleri sabote etme, kervan soyma veya haydutları başka yere yerleştirme gibi. Bu tarz görevler başarılı olursa pasif olarak bu iki sistemi destekleyecekler ve etkinliğini arttıracaklar.

  • Ortalamanın üzerine görev bitiren kişiler haliyle bu fonlara daha fazla katkıda bulunmuş olacağından onlara PP ve GP yardımı yapılacak. Bunun bir yan etkisi olarak da hiç göreve veya pasif operasyona çıkmamış kişiler bile fraksiyon üyesi olduğundan mütevellit PP kazanacaklar, fakat bu haliyle düşük olacak. Lâkin, beleşe kişilere dönemsel PP kazanma vaadi bile fraksiyona adam çekmeye yetecektir.

Bağışların ve yatırımın nereye yapılacağını, yoklamadan sonra açılacak diğer fraksiyon başlığında tartışırız, anket yaparız.



Finans bölümüne bu noktada bir çizgi çekip olayı rütbe meselesine çekelim biraz da. Yapılanma konusunda herkesin haliyle farklı düşünceleri var fakat rütbelerin varolması fakat bunların "genin/chuunin/jounin" üçlemesinden alakasız olmasında hemfikirsiniz sanırım. O bağlamda, şöyle bir şey düşünüyorum;

  • Fraksiyon içerisindeki rütbe, köydeki rütbeden tamamen alakasız. Fraksiyon içerisinde otorite sahibi biri Genin olabilir ve yeri geldi mi bir Jounin'e emir verebilir.

Fakat rütbelerin nasıl olması konusunda hep farklı şeyler ortada var. Birbirinizin mesajlarını tekrar okuyup beraber bir şeylere karar vermenizi isteyeceğim, hani, ortak bir noktada buluşalım rütbe ve gerekiyorsa özel timler konusunda.

Ayrıca, konusu açılmışken, bu yapılanmanın gizli olması taraftarıyım ben, zira fraksiyonun geneli gizli diye konuşmuştuk. Hani, fraksiyon üyelerini ve rütbelerini sadece fraksiyon içerisindekiler bilmeli gibi. Aksi veya farklı fikri olanları da bekliyorum.
Kullanıcı avatarı
Cynic
Beholder
Beholder
 
Mesajlar: 759
Kayıt: 19 Tem 2014, 21:54

Re: Taiyou Toplantısı #1

Mesajgönderen Yamakawa Mineko tarih 28 Ağu 2016, 16:57

Bence fraksiyon çeşitli alanlarda uzmanlaşmış timlerden oluşmalı. Önceki mesajlardan birinde bir arkadaş timlere bölmek yerine her alanda serbest olmak gibi bir şey söylemişti. Buna katılmıyorum çünkü bu opsiyon pek gerçekçi değil. Daha doğrusu çok zor. Kendi karakterimden örnek vermek gerekirse; benim karakterimin zekası ve varlığı 1 yani evren içinde malın önde gideniyim. Ayrıca aşırı saldırganım. Benimki gibi bir karakterin casusluk ve diplomaside yeri yok. Daha çok koruma ve belki bir miktar suikastte iş yapabilir. Elbette ilerledikçe gp ve prestij seviyesi ile birlikte gelen statlarla bu durumu bir miktar iyileştirip diplomasi ve casusluğa uygun bir karakter ortaya çıkartabilirim ama bu durumda tek bir alana yoğunlaşıp o alanda uzmanlaşmak yerine bir kaç tane alanda temel bilgim/becerim/yeteneğim olur. Bununla ilgili çok güzel bir ingilizce söz var '' Jack of all trades, master of none. '' . Yani her konuda bir miktar yeteneği var ama hiçbirinde uzmanlaşmamış. Malesef böyle bir durum örgütümüz için iyi değil. Bu yüzden tim olayı örgütümüz için gerekli. Burada timden kasıtım belirli bir alanda uzmanlaşmış örgüt/yapı..v.s gibi bir şey. Tim kelimesini sadece uygun olduğunu düşündüğüm için kullandım. Farklı isimlerde kullanılabilir. Hatta Hidra'nın kafaları tarzı mistik isimlerde kullanabiliriz. Kesildikçe güçleniriz şeklinde bir mottomuz olur. :lol:

Örgütün yönetiminde ben gerçek dünya ve naruto karması bir şey düşündüm. Örgütün en başında Taiyo var. Gerçek dünyadan örnek vermek gerekirse Cumhurbaşkanı yada Başbakan olabilir. Onun altında ise örgütün Yönetici Meclisi var. Bu meclis örgüte bağlılık, güç, yetenek ...v.s'ye göre seçiliyor ve köydeki standart rütbelendirmeden farklı işliyor. Bu yönetici meclis ve Taiyo timlerini yaratıp liderlerini seçiyor. Bu bir nevi bir ülkenin meclisi ve bakanlık/bakanlarına benziyor. Taiyo'nun Yönetici Meclisi = Bir ülkenin meclisi ise, Timlerde = Bakanlıklar oluyor. Timlerin kendi içindeki yapılanmasında ben anbuyu örnek almakta fayda görüyorum. En başta Tim Lideri, onun altında takım kaptanları, üçüncü seviyede Anbu sistemindeki Chuui seviyesine denk gelecek elit üyelerden oluşan bir grup, standart üyeler ve geninler gibi yeni üyeler.

Tim Lideri ilgili timin yönetiminden sorumlu olur ve aktif göreve çıkmaz. Takım Kaptanları ise verilen görevleri yöneten ve tim içinde tim liderinden sonra en yetkili kişiler olur. Daha altta ise örgütün subayları(Yüzbaşı,binbaşı gibi) diyebileceğimiz ve elit üyelerden oluşan grup. Bu elit grup alt seviyedeki üyelerde üst rütbeliler arasındaki iletimi oluşturur. En altakiler ise örgüte yeni girip kendini kanıtlamamış üyeler. Standart üyeleri açıklamaya gerek duymadım.

Gizlilik konusu bizim için çok önemli çünkü kirli işlere bulaşmayı göze alıyoruz. Bu yüzden bir örgüt üyesinin , üst rütbeli bile olsa, örgütün tamamı hakkında bilgisi az olmalı ve her tim Örgütün Yönetici Meclisine bağlı olsada kendi içinde serbest olmalı. Yani aynı tim içindeki kişiler timin tamamını bireysel olarak tanımamalı. Böylelikle içimizden biri yakalanırsa tüm tim hatta örgüt zarar görmez. Ayrıca Suikast Timinden birinin Casusluk Timi hakkında bilgisi çok kısıtlı olmalı. Başka bir değişle farklı timlerin bir biri ile görev dışı ilişkisi ve bilgisi az olmalı. Gizliliği arttırmak adına takma ad, gizli şifreler, gizli kodlar veya maskeler kullanabiliriz.

Bağışlar konusunda Cynic'e bir sorum olacak. Kesintiler dışında fraksiyona para aktarabilecekmiyiz? Atıyorum konudan 200k kazandım. 100ksı kesildi ama ben fazladan 50k daha vermek istiyorum. Böyle bir şey yapabilecekmiyiz yoksa sadece yarısı mı kesilecek?
Resim
Künye
İsim: Yamakawa Mineko
Yaş:17
Cinsiyet:Dişi
Boy:154
Kilo:40
Köy:Nikkougakure
Fraksiyon:Taiyou
Element:Fuuton
Seviye:C-Rank
Rütbe:Chuunin
Ryo: 60.000
Prestij:Tanjou-0
Harcanabilir GP: 3

Profil
Güç:15
Çeviklik11
Kondisyon6
Potansiyel1
Varlık1
Zeka1

Motivitasyon:
Köye Bağlılık
Mineko köyüne ve onun kültürüne son derece bağlı biridir. Köyü için rahatlıkla canını verebilir Onu geliştirmek ve ilerletmek için canını dişine takar.

Şiddet
Her ne kadar şiddeti sadece kendisini kızdıranları cezalandırmak için uyguladığını söylesede içten içe şiddet uygulamaktan büyük bir zevk almaktadır. Aldığı haz orgazmla özdeşleştirilebilir. Durup dururken birine şiddet uygulamasa bile herhangi bir sebepten biri ile kavga ediyorsa aldığı haz yüzünden bunun dozunu kaçırabilir ve bundan pişmanlık duymaz.



Komplikasyon:
Kardeşi
İkiz kardeşi ile çok güçlü bir bağa sahiptir. Bu yüzden onun kılına bile zarar gelmesine izin vermediği gibi bu uğurda kendi hayatıda dahil olmak üzere her şeyini feda edebilir.



Ninjutsu
-

Taijutsu
Kyodaichi D-Rank

Genjutsu
-

Beceri Listesi
[Güç] Atletizm(1. Favori): 4
[Çeviklik] Akrobasi: 2
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 1
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 1
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık: 1
[Zeka] İzcilik: 1

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
* Her birine patlayıcı parşömen(kötü) sarılı 6 kunai(kötü).
* Bisento(kötü).
Kullanıcı avatarı
Yamakawa Mineko
 
Mesajlar: 85
Kayıt: 09 Haz 2016, 22:11

Re: Taiyou Toplantısı #1

Mesajgönderen Cynic tarih 29 Ağu 2016, 15:26

Yamakawa Mineko yazdı:Bağışlar konusunda Cynic'e bir sorum olacak. Kesintiler dışında fraksiyona para aktarabilecekmiyiz? Atıyorum konudan 200k kazandım. 100ksı kesildi ama ben fazladan 50k daha vermek istiyorum. Böyle bir şey yapabilecekmiyiz yoksa sadece yarısı mı kesilecek?


Bu hiç aklıma gelmemişti, fraksiyona direk bağış meselesi de keyifli olabilir. Bence mümkün. Diğerleri de bu konuda fikir bildirsin, fakat bence bir sorun yok.

Katılım artınca diğer konularda da yorum yapacağım.
Kullanıcı avatarı
Cynic
Beholder
Beholder
 
Mesajlar: 759
Kayıt: 19 Tem 2014, 21:54

Re: Taiyou Toplantısı #1

Mesajgönderen Arashi Nobu tarih 29 Ağu 2016, 20:49

Cynic yazdı:
Yamakawa Mineko yazdı:Bağışlar konusunda Cynic'e bir sorum olacak. Kesintiler dışında fraksiyona para aktarabilecekmiyiz? Atıyorum konudan 200k kazandım. 100ksı kesildi ama ben fazladan 50k daha vermek istiyorum. Böyle bir şey yapabilecekmiyiz yoksa sadece yarısı mı kesilecek?


Bu hiç aklıma gelmemişti, fraksiyona direk bağış meselesi de keyifli olabilir. Bence mümkün. Diğerleri de bu konuda fikir bildirsin, fakat bence bir sorun yok.

Katılım artınca diğer konularda da yorum yapacağım.


Ben pek rütbe meselesine girmeyeceğim, zira konuyu takip edemedim pek. Kısaca şu durum hakkında ufak bir yorum atıp kaçacağım;

Fraksiyona isteğe bağlı bağışlar yapmak biraz da rp in bir durum, karakter isterse yapabilmeli. Bunun için de "Projeler" formunda bir yer açılabilir. Güzel bir düşünce :)
Resim
Künye
İsim: Arashi Nobu
Yaş: 21
Cinsiyet: Erkek
Fraksiyon: Taiyou
Element: Katon
Seviye: C - Rank
Rütbe: Chunin
Ryo: 0
Prestij: Moumoku/3
Kullanılabilir GP: 44 GP

Motivasyon
Altın Jenerasyonun en iyisi olmak
Bütün dünyanın gelişmesini, adalet ve barış içinde yaşamasını sağlamak

Komplikasyon

Profil
Güç: 6
Çeviklik: 6
Kondisyon: 5
Potansiyel: 5
Varlık: 4
Zeka: 4

Beceriler
[Güç] Atletizm: 1
[Çeviklik] Akrobasi (Favori): 5
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 1
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 1
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık (Favori): 4
[Zeka] İzcilik: 1

Ninjutsu
Ryuka No Jutsu (C - Rank)
Goukakyuu No Jutsu (C - Rank
Housenka No jutsu (C - Rank)

Taijutsu
Shinsouki (C - Rank)

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
Kullanıcı avatarı
Arashi Nobu
 
Mesajlar: 47
Kayıt: 12 Haz 2016, 08:49

Re: Taiyou Toplantısı #1

Mesajgönderen Yamakawa Mineko tarih 29 Ağu 2016, 22:48

Cynic yazdı:
Yamakawa Mineko yazdı:Bağışlar konusunda Cynic'e bir sorum olacak. Kesintiler dışında fraksiyona para aktarabilecekmiyiz? Atıyorum konudan 200k kazandım. 100ksı kesildi ama ben fazladan 50k daha vermek istiyorum. Böyle bir şey yapabilecekmiyiz yoksa sadece yarısı mı kesilecek?


Bu hiç aklıma gelmemişti, fraksiyona direk bağış meselesi de keyifli olabilir. Bence mümkün. Diğerleri de bu konuda fikir bildirsin, fakat bence bir sorun yok.

Katılım artınca diğer konularda da yorum yapacağım.

Flood olacak ama bu konu ile ilgili bir ekleme daha yapmak istiyorum. Normalde bizden kesilen paralar yarısı belirlenen projeye, yarısıda fraksiyonu geliştirmeye harcanıyor. Kişisel bağış yaptığımızda bu konuda biraz serbest olalım bence. Yani 50k bağış yapmak istiyorsam onu Fraksiyonu geliştirmeye mi yoksa Projeye mi yatıracağıma karar verebileyim. Ayrıca bağış konusunda projelerden de sadece fraksiyonun odaklandığına değil diğerlerinede fraksiyon aracılığıyla bağış yapabilmemiz güzel olur.

Not: Bu sadece bağış için geçerli. %50 kesintiden gelen para yine yarısı fraksiyonu geliştirmeye, diğer yarısıda belirlenen projeye harcanır.
Resim
Künye
İsim: Yamakawa Mineko
Yaş:17
Cinsiyet:Dişi
Boy:154
Kilo:40
Köy:Nikkougakure
Fraksiyon:Taiyou
Element:Fuuton
Seviye:C-Rank
Rütbe:Chuunin
Ryo: 60.000
Prestij:Tanjou-0
Harcanabilir GP: 3

Profil
Güç:15
Çeviklik11
Kondisyon6
Potansiyel1
Varlık1
Zeka1

Motivitasyon:
Köye Bağlılık
Mineko köyüne ve onun kültürüne son derece bağlı biridir. Köyü için rahatlıkla canını verebilir Onu geliştirmek ve ilerletmek için canını dişine takar.

Şiddet
Her ne kadar şiddeti sadece kendisini kızdıranları cezalandırmak için uyguladığını söylesede içten içe şiddet uygulamaktan büyük bir zevk almaktadır. Aldığı haz orgazmla özdeşleştirilebilir. Durup dururken birine şiddet uygulamasa bile herhangi bir sebepten biri ile kavga ediyorsa aldığı haz yüzünden bunun dozunu kaçırabilir ve bundan pişmanlık duymaz.



Komplikasyon:
Kardeşi
İkiz kardeşi ile çok güçlü bir bağa sahiptir. Bu yüzden onun kılına bile zarar gelmesine izin vermediği gibi bu uğurda kendi hayatıda dahil olmak üzere her şeyini feda edebilir.



Ninjutsu
-

Taijutsu
Kyodaichi D-Rank

Genjutsu
-

Beceri Listesi
[Güç] Atletizm(1. Favori): 4
[Çeviklik] Akrobasi: 2
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 1
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 1
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık: 1
[Zeka] İzcilik: 1

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
* Her birine patlayıcı parşömen(kötü) sarılı 6 kunai(kötü).
* Bisento(kötü).
Kullanıcı avatarı
Yamakawa Mineko
 
Mesajlar: 85
Kayıt: 09 Haz 2016, 22:11

Re: Taiyou Toplantısı #1

Mesajgönderen Asai Shise tarih 31 Ağu 2016, 12:21

Uzman timler konusundaki fikirim daha da açmak istiyorum. Ben görevlere çıkılırken o göreve en uygun kişilerin gitmesi taraftarıyım. Mineko'nun dediği uzmanlaşma sistemine de karşıyım. Önceden de söylediğim gibi uzmanlaşmak demek diğer noktalarda geri kalmak demektir. Şahsen casusluk timinde olsam görevimi daha iyi yapabilmek için o alanda çok fazla çalıışr ve diğer yönlerimi geliştirmek için uğraşmam. Bu tim içinde oldukça yararlı olsa da genele bakarsak o kişiye büyük zarar verir. Casusluk dışındaki şeylerde sudan çıkmış balığa döner.

Bana kalırsa örgütün bir karar meclisi olmalı. Bu meclis fraksiyon üyelerinin özelliklerine ve gücüne göre onları göreve göndermeli. Kimsenin sabit bir timi olmamalı. Kimseyi şucu bucu diye ayırmamalı ve göreve uygun kişileri seçmeli. Mesela casusluk yapılacak bir görevde casusluk alanındaki tecrübeli kişileri göreve göndermeli. Ya da bunlar arasında iyi bir kombo yapabilmeli. 2 savaşçı bir medic-nin gibi.
Resim

Künye
İsim: Asai Shise
Yaş: 17
Cinsiyet: Kız
Element: Raiton
Seviye: C Rank
Rütbe: Chunin
Ryo: 40.000
Prestij:Tanjou/1

Profil
Güç: 3
Çeviklik: 3
Kondisyon: 6
Potansiyel:8
Varlık: 6
Zeka: 4

Motivasyon
Feminist: Erkeklerden olabildiğince nefret etmektedir. Erkeklere olabildiğince eziyet çektirmek ister ve bunun için de olabildiğince güçlenmesi gerektiğini bilir. Shinobilik yaparak ablasına yapılanlara kendi çapında bir çözüm bulmuştur. Shinobi olmayan insanların zayıf ve korunmaya muhtaç olduğunu düşünür.

Güç Gösterişi: Köydeki bütün erkeklere ve diğer ülkedeki shinobilere ne kadar muhteşem birisi olduğunu göstermek ister. Bu kendisinden çok bir kadının, bir Nikkougakurelinin ne kadar güçlü olduğunu gösterme ve kanıtlama çabasıdır. Kadınların ve Nikkougakure'nin güçlü olması gerektiğine inanır ve bunun için elinden geleni yapar. Ablasına neler olduğunu öğrenmesi için olabildiğince güçlü olmak gerektiğinin de farkındadır. Çünkü onun rakibi Konoha gibi büyük bir shinobi köyüdür.

Komplikasyon -

ÖZELLİKLER:

Madde Bağımlılığı - Karakter morfine bağımlıdır. Gün aşırı, dozu az da olsa bunu ağızdan almalıdır.
Aşağıdaki durumlar geçerlidir;

Karakterin her aktif operasyonu veya köy görevi sonunda, kazancından 25.000 Ryo düşülür. Pasif operasyonlarda ise kazancın yarısı kesilir. Bu parayı karakter, bağımlı olduğu maddeyi elde etmek için kullanır. Karakter, her daim yanında 3 kullanımlık "Morfin" adlı eşyayı taşımak zorundadır, karakter bu maddeyi görevde kullanmamış olsa bile bu para ondan kesilir. Karakterin görev, operasyon veya konu başlangıcında yoksunluk çekmediği, konudan hemen önce bağımlılık ihtiyacını giderdiği varsayılır. Eşyanın açıklaması şu şekildedir;

Morfin - Bir kağıdın içine sarılı, misket boyutunda mavi bir madde. Ağızdan alınır ve yutulur. Alındıktan bir kaç dakika sonra etki etmeye başlar. Kullanıcının ağrı eşiği yükselir ve yoğun acılara dayanabilir hale gelir. Yorgunluk hissini azaltır, fiziksel aktiviteyi arttırır. Zihinsel aktiviteyi bozar ve kişinin gerçeklik algısını kırabilir, anlamsız bir mutluluk yaratabilir. Genjutsu kullanımını negatif etkiler, fakat kişinin etkisi altında bulunduğu Genjutsu'ları da kırabilir. Etkiler 15-20 dakika arasında sürer. Etkilerin ardından kişide kusma, baş ağrısı ve bulanık görme gibi semptomlar baş gösterir. Tekrar alınması bu semptomları durdurur ve etkileri tekrar aktif eder, fakat ardı ardına kullanımda yan etkilerin şiddeti artar. Aynı anda birden fazla misket kullanmak aşırı tehlikelidir ve solunum yetmezliğinden ölüme sebebiyet verebilir.

Ninjutsu

Raiton- Kangehika (C Rank) = 15 Gp
Karasu Bunshin no Jutsu (C-Rank) = 15 GP
Shunshin (D-Rank) = 10 GP
Kizetsu no Jutsu ( C Rank) = 15 GP
Sanzengarasu ( C Rank) = 15 GP
Raikyuu ( C Rank) = 15 GP

Taijutsu

Suiseiki Stili (D Rank) 20 GP

Genjutsu
Kasumi Juusha(C Rank)= 15 GP
Kuroshiki (D Rank) = 10 GP

Beceri Listesi
[Güç] Atletizm: 1
[Çeviklik] Akrobasi: 1
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 1
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 1
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık: 1
[Zeka] İzcilik(1. Favori): 3

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
Kullanıcı avatarı
Asai Shise
 
Mesajlar: 72
Kayıt: 13 Haz 2016, 16:40

Re: Taiyou Toplantısı #1

Mesajgönderen Yamakawa Mineko tarih 02 Eyl 2016, 22:23

Normalde diğerleri gibi Cynic yazmadan yazmıyorum ama Ben, Nobu ve Asai dışındakilerin yazmamaları, bizim kendi aramızda bir sonuca varamamız ve yoklama sebebiyle istisna yapmak zorundayım. :lol:

Asainin fikrine katılmıyorum. Uzmanlaşmak her gelişen kalabalıklaşan toplumun yada grubun zorunluluğudur. Gerçek dünyadan bir örnek vermek gerekirse bir tıp öğrencisini düşünün. Bu kişi yıllarca hatta belki on yıllarca sürecek eğitim ve pratikten sonra belirli bir alanda uzmanlaşmış bir doktor olur. Mesela beyin cerrahı ama Asai'nin mantığına göre bu yanlış bir şey çünkü bu kişi beyin cerrahisi üzerine yoğunlaşırken kulak burun boğaz konusunda kendisini geliştiremiyor. Her iki alanda uzmanlaşması pek mümkün olmadığına göre ya tek bir alanda uzmanlaşmayı yada bir kaç alan üzerinde uzmanlaşmadan bilgi sahibi olmayı seçecek. Eğer Cynic bize bir kaç yüz gp'lik bir kıyak geçmeyi düşünmüyor ise aynı sınırlandırmaya bizde tabiyiz. Bu durum toplum ve birey için ne kadar yararlı siz düşünün. Fraksiyon bir hastane olsa; hastalar veya hastane hiç bir alanda uzmanlaşmamış ama tüm alanlarda az biraz bilgisi olan doktorlara mı yoksa her biri belirli alanlarda uzmanlaşmış doktorlara mı ihtiyacı olur?

Asai'nin oyunculara zarar verir fikrinede katılmıyorum. Bir oyuncunun bir time girmesi iki şekilde olabilir. Bu oyuncu ya o time kendi isteğiyle başvurmuştur yada yetenekleri göz önünde bulundurularak fraksiyonun üst rütbeli oyuncu olmayan karakerleri tarafından o time yönlendirilmiştir. Aslında her iki durumda da oyuncu timini kendi seçiyor. İlk durumda doğrudan bir seçim var iken, ikinci durumda karakterini yaratırken ve geliştirirken aldığı kararlar doğrultusunda başkaları onun yerine seçim yapıyor. Yani bir oyuncu casusluk timine seçilmiş veya o timi seçmişse bu onun o alanda yoğunlaşmayı bilinçli veya bilinçsiz bir şekilde seçmiş olması demek. Varlığa ve zekaya 1 verip sonra ben genjutsucu olacaktım ama beni ninjutsu(her ne kadar böyle bir timin kurulacağını düşünmesemde) timine attılar gelişemedim demek çok abes olur. Kaldı ki kendi ve köyün çıkarları için üyelerini piyon gibi kullanan bir örgütten bahsediyoruz. Böyle bir örgütün üyelerim tek bir alana odaklanırsa gelişemezler diye düşüneceğini sanmıyorum.

Örgütün rütbelendirmesinde ben gerçek dünyadaki askeri rütbeleri yada onların naruto evrenindeki karşılıklarını kullanmayı öneriyorum. En başta Örgüt Lideri, İkinci kademede Örgüt Meclisi, Üçüncü kademede Tim Liderleri, Dördüncü Kademde timlerin veya doğrudan meclisin verdiği görevleri yerine getiren takımların başında bulunan Takım Kaptanları, Elit Üyeler, Normal Üyeler ve Çömezler. Çömezler ordudaki erlere eşit olur. Hiç bir yetkiye yada sorumluluğa sahip olmaz. Normal Üyeler ufak tefek sorumluluğa ve otoriteye sahip teğmen'e denk gelir. Elit üyeler yüzbaşı ve binbaşı gibi çok sayıda askeri(bu durumda shinobiyi) kontrol eden subaylar olur. Takım Kaptanlarıda albay ve yarbay gibi yönetici sınıfına dahil olur. Takım Kaptanın üstünü yazma gereği duymuyorum çünkü bunun üstü politik rütbeler oluyor.

Mesajımın bundan sonraki kısımı rütbelendirme ile ilgili değil. Fraksiyonla ilgili bir kaç tane genel öneriyi içeriyor. Az vakit kaldığından hızlıca yazmak zorunda kaldım.

Başarı ve Ödül Sistemi
Fraksiyona bir başarı ve ödül sistemi eklenmesi bence iyi olur. Oyunlarda belirli şartları yerine getirdiğimizde achievement kazanıyoruz. Bunlar hiç bir işe yaramayan yazılı şeyler olabilececeği gibi oyunun tipine göre yan görev, skin, özel silah veya güç gibi şeyler olabiliyor. Benzeri bir sistem fraksiyonada uygulanabilir. Örneğin belirli kotalar koyulur. 500K ryo, 1.5m ryo, 5m ryo...v.s Kesintiler ve bağışlar(onaylanırsa) dahil toplamda fraksiyona 500k bağış yapan kişiye fraksyonun üst rütbeli üyeleri özel eğitim verir. Bunun sistemsel karşılığıda beleş gp olur. Atıyorum 500k için= 50 gp, 1.5m için = 75 gp, 5m için 100 gp .. v.s gibi. Olay sadece para ve gp olmak zorunda değil. Başka bir örnekte başarılı bitirilmiş fraksiyon görevi sayasında olabilir. Başarılı bir şekilde 3 fraksyion görevi bitiren üyeye 5 pp ödül verilir, 5 tane bitirene 5 pp, 10 tane bitirene ise 10 pp. Bu sistemin bir diğer avantajlı yanı ise fraksiyon içi rütbe artışında da kullanılabilecek olması. Oyuncuları fraksyiyona yaptıkları katkı ve bitirdikleri başarılı fraksiyon görevi sayısına göre sınıflandırabiliriz.


Eğitim Sistemi
Aslında yukarıdaki mesajlarımdan birinde biraz bahsetmiştim ama kısmen havada kaldı. Fraksiyon şuan için para karşılığı bize Medic gibi şeyler karşılıyor. Ben bunun kapsamını biraz daha genişetmekten yanayım. Örneğin bir taijutsu stilini c-rank'a çıkarmak istiyen bir oyuncu 100k verip özel eğitim alır ve gp ödemeden istediğini alır. Aynı mantık farklı alanlarda kullanılabilir. 150k veren biri pp seviyesi uygun olmasa bile sensör almaya hak kazanır, 250k veren biri pp vermeden ve pp seviyesi uygun konumda olmadan Sensör eğitimi alabilir, 500k veren biri ise pp vermeden , pp seviyesi uygun olmadan ve gp ödemeden sensör eğitimi alabilir.


Fraksiyon Kesintileri
Şuan fraksiyonumuz gelirlerimizin yarısını kesiyor ve elde ettiği gelirin yarısını fraksiyonu geliştirmeye, diğer yarısını ise projelere harcıyor. Doğrudan harcamaya kıyasla bu sistemin en güzel yanı yatırdığımız paranın npc katkısı ile katlanması. Ben bu %50'lik kesintiyi en az 2 yoklama dönemi için %80'a çıkarmayı öneriyim. Büyük ihtimalle hemen hemen hepiniz %50'den bile mutsuzsunuz ve %80 size çok saçma geliyor. Lafa söze fazla girmeden olay rakamlarla açıklayayım. Ortalama bir Taiyo fraksiyonu üyesi bir yoklama döneminde 200k ryo kazansın. Bunun yarısı kesiliyor. NPC katkısıda x3 olsun. Bu durumda Taiyo fraksiyonu NPC katkısıda dahil kişi başı 300klık bir para kazanıyor. 9 ki olduğumuzdan bu rakam 2.7m ryo yapar. Bunun yarısı fraksiyonu geliştirmeye yarısıda projelere gidiyor. 1.35m ile şuanda 1m'lik projelerden birini tek başına veya hikari ile birlikte Akademi, Kütüphane gibi büyük projeleri bitirebiliriz.

Kesinti %80 yapılırsa ise kişi başı NPC katkısı dahil 480k, toplamda ise 4.32m ryo toplanıyor. Bunun yarısı olan 2.16m ryo projelere harcanıyor. Bu para ile istediğimiz hemen her projeyi sıfırdan tamamlayabiliriz. Hatta eğer stratejik bir karar verip Ticari Faliyetler projesini önceden bitirirsek iki yoklama döneminde 6m ryo toplayıp 3-4 tane büyük projeyi bitirmemiz mümkün. Bunun bize katkısı ise pp olur. Ayrıca projelere harcanan para ile eş miktarda fraksiyonu geliştirmeyede para harcanacağından kalıcı bazı avantajlar(ucuza ürün alma, taiyoya başladığında fazladan gp ile başlama...v.s gibi) elde edebiliriz. Bunun dışında geliştirilen projelerden kazanacağımız şeylerde cabası.

Zaten şuan ki durum incelendiğinde elimizdeki parayı harcayabileceğimiz hiç bir şey yok çünkü ne parşomen ne özel üretim eşya nede shinobi haplarını alabiliyoruz. Alabildiğimiz en pahalı şey kötü kalite bir bisento :lol: Bu sebeple iki yoklama dönemi gibi kısa bir süre için %80 gibi yüksek bir kesinti uygulanması hepimiz için daha karlı olur diye düşünüyorum.
Resim
Künye
İsim: Yamakawa Mineko
Yaş:17
Cinsiyet:Dişi
Boy:154
Kilo:40
Köy:Nikkougakure
Fraksiyon:Taiyou
Element:Fuuton
Seviye:C-Rank
Rütbe:Chuunin
Ryo: 60.000
Prestij:Tanjou-0
Harcanabilir GP: 3

Profil
Güç:15
Çeviklik11
Kondisyon6
Potansiyel1
Varlık1
Zeka1

Motivitasyon:
Köye Bağlılık
Mineko köyüne ve onun kültürüne son derece bağlı biridir. Köyü için rahatlıkla canını verebilir Onu geliştirmek ve ilerletmek için canını dişine takar.

Şiddet
Her ne kadar şiddeti sadece kendisini kızdıranları cezalandırmak için uyguladığını söylesede içten içe şiddet uygulamaktan büyük bir zevk almaktadır. Aldığı haz orgazmla özdeşleştirilebilir. Durup dururken birine şiddet uygulamasa bile herhangi bir sebepten biri ile kavga ediyorsa aldığı haz yüzünden bunun dozunu kaçırabilir ve bundan pişmanlık duymaz.



Komplikasyon:
Kardeşi
İkiz kardeşi ile çok güçlü bir bağa sahiptir. Bu yüzden onun kılına bile zarar gelmesine izin vermediği gibi bu uğurda kendi hayatıda dahil olmak üzere her şeyini feda edebilir.



Ninjutsu
-

Taijutsu
Kyodaichi D-Rank

Genjutsu
-

Beceri Listesi
[Güç] Atletizm(1. Favori): 4
[Çeviklik] Akrobasi: 2
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 1
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 1
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık: 1
[Zeka] İzcilik: 1

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
* Her birine patlayıcı parşömen(kötü) sarılı 6 kunai(kötü).
* Bisento(kötü).
Kullanıcı avatarı
Yamakawa Mineko
 
Mesajlar: 85
Kayıt: 09 Haz 2016, 22:11

Re: Taiyou Toplantısı #1

Mesajgönderen Asai Shise tarih 04 Eyl 2016, 11:00

Uzman timler hakkında diğer arkadaşların da fikirlerini duymak istiyorum şahsen .

Fraksiyona aktarılacak para oranına ise ben de katılıyorum. Şu anda parayı harcayacak pek bir şey yok. Köyümüz fakir olduğundan istediğimiz şeyleri alamıyoruz. Yüzde 80 güzel bir oran en azından başta cefasini çekip sonra sefasını surebiliriz.
Resim

Künye
İsim: Asai Shise
Yaş: 17
Cinsiyet: Kız
Element: Raiton
Seviye: C Rank
Rütbe: Chunin
Ryo: 40.000
Prestij:Tanjou/1

Profil
Güç: 3
Çeviklik: 3
Kondisyon: 6
Potansiyel:8
Varlık: 6
Zeka: 4

Motivasyon
Feminist: Erkeklerden olabildiğince nefret etmektedir. Erkeklere olabildiğince eziyet çektirmek ister ve bunun için de olabildiğince güçlenmesi gerektiğini bilir. Shinobilik yaparak ablasına yapılanlara kendi çapında bir çözüm bulmuştur. Shinobi olmayan insanların zayıf ve korunmaya muhtaç olduğunu düşünür.

Güç Gösterişi: Köydeki bütün erkeklere ve diğer ülkedeki shinobilere ne kadar muhteşem birisi olduğunu göstermek ister. Bu kendisinden çok bir kadının, bir Nikkougakurelinin ne kadar güçlü olduğunu gösterme ve kanıtlama çabasıdır. Kadınların ve Nikkougakure'nin güçlü olması gerektiğine inanır ve bunun için elinden geleni yapar. Ablasına neler olduğunu öğrenmesi için olabildiğince güçlü olmak gerektiğinin de farkındadır. Çünkü onun rakibi Konoha gibi büyük bir shinobi köyüdür.

Komplikasyon -

ÖZELLİKLER:

Madde Bağımlılığı - Karakter morfine bağımlıdır. Gün aşırı, dozu az da olsa bunu ağızdan almalıdır.
Aşağıdaki durumlar geçerlidir;

Karakterin her aktif operasyonu veya köy görevi sonunda, kazancından 25.000 Ryo düşülür. Pasif operasyonlarda ise kazancın yarısı kesilir. Bu parayı karakter, bağımlı olduğu maddeyi elde etmek için kullanır. Karakter, her daim yanında 3 kullanımlık "Morfin" adlı eşyayı taşımak zorundadır, karakter bu maddeyi görevde kullanmamış olsa bile bu para ondan kesilir. Karakterin görev, operasyon veya konu başlangıcında yoksunluk çekmediği, konudan hemen önce bağımlılık ihtiyacını giderdiği varsayılır. Eşyanın açıklaması şu şekildedir;

Morfin - Bir kağıdın içine sarılı, misket boyutunda mavi bir madde. Ağızdan alınır ve yutulur. Alındıktan bir kaç dakika sonra etki etmeye başlar. Kullanıcının ağrı eşiği yükselir ve yoğun acılara dayanabilir hale gelir. Yorgunluk hissini azaltır, fiziksel aktiviteyi arttırır. Zihinsel aktiviteyi bozar ve kişinin gerçeklik algısını kırabilir, anlamsız bir mutluluk yaratabilir. Genjutsu kullanımını negatif etkiler, fakat kişinin etkisi altında bulunduğu Genjutsu'ları da kırabilir. Etkiler 15-20 dakika arasında sürer. Etkilerin ardından kişide kusma, baş ağrısı ve bulanık görme gibi semptomlar baş gösterir. Tekrar alınması bu semptomları durdurur ve etkileri tekrar aktif eder, fakat ardı ardına kullanımda yan etkilerin şiddeti artar. Aynı anda birden fazla misket kullanmak aşırı tehlikelidir ve solunum yetmezliğinden ölüme sebebiyet verebilir.

Ninjutsu

Raiton- Kangehika (C Rank) = 15 Gp
Karasu Bunshin no Jutsu (C-Rank) = 15 GP
Shunshin (D-Rank) = 10 GP
Kizetsu no Jutsu ( C Rank) = 15 GP
Sanzengarasu ( C Rank) = 15 GP
Raikyuu ( C Rank) = 15 GP

Taijutsu

Suiseiki Stili (D Rank) 20 GP

Genjutsu
Kasumi Juusha(C Rank)= 15 GP
Kuroshiki (D Rank) = 10 GP

Beceri Listesi
[Güç] Atletizm: 1
[Çeviklik] Akrobasi: 1
[Çeviklik] El Hassasiyeti: 1
[Çeviklik] Saklanma: 1
[Kondisyon] Form: 1
[Potansiyel] Ninshuu: 1
[Varlık] Aldatma: 1
[Varlık] Empati: 1
[Varlık] Sosyalleşme: 1
[Zeka] Tıp: 1
[Zeka] Farkındalık: 1
[Zeka] İzcilik(1. Favori): 3

Karakterin Üzerinde Bulunan Ekipmanlar/Eşyalar
Kullanıcı avatarı
Asai Shise
 
Mesajlar: 72
Kayıt: 13 Haz 2016, 16:40

ÖncekiSonraki

Dön Role Play Arşivleri

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

cron